Opinia Mazda CX-7 2.3 260KM (benzyna) terenowy 2008r., ocena użytkownika (23y1)

Mazda CX-7 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.3 260KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 58 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2013-03-29

liczba wyświetleń: 3901

Spalanie

Spalanie spore jak na taki silnik... i to benzyny 98 oktanów. Ale jest to rekompensowane osiągami i wyglądem więc coś za coś.
benzyna
gaz
Miasto
14.00
-.--
Trasa
10.50
-.--
Cykl mieszany
12.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Konieczne sprawdzenie turbiny - ponieważ często zdarzają się egzemplarze z padniętą turbiną. Ponadto sprawdzenie sprzęgła które przy bardzo dynamicznej jeździe szybko ulega zużyciu. Zwichrowane tarcze hamulcowe

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wystrzegać się jeżdżenia na półsprzęgle oraz pamiętać o schłodzeniu turbiny po dynamicznej i szybkiej jeździe na trasie. Auto odwdzięczy się niezawodnością.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecam osobom użytkującym samochód rozsądnie, bez bardzo dużych przebiegów rocznych, dla ludzi którzy potrafią czrepać radość z jazdy.

Ocena ogólna

Piekna linia nadwozia w połączeniu z dobrym silnikiem i właściwościami jezdnymi rekompensuje wady tego auta

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzenie rewelacyjne, szczególnie w zakrętach. Zawieszenie sztywne ale komfortowe, hamulce raczej średnie, problemy z wichrowaniem tarcz, parkowanie utrudnione ze względu na duży promień skrętu.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Charakterystyczne falowanie obrotów i odczucie turbo dziury. Trzeba często zmieniać biegi przy dynamicznej jeździe.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Medal za wyciszenie auta. Silnika prawie nie słychać. Komfort jazdy znakomity, szczególnie na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Jazda po nierównościach do wytrzymania

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Fajna linia nadwozia. Wygląda jak większy brat RX-8. Wyraźnie zarysowane błotniki i opływowa karoseria nadają autu sportowy charakter. Dobry i szybki system składania tylnych oparć foteli.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu ograniczają przednie słupki, dobrze że jest tam mała szybka. Widoczność do tyłu raczej kiepska. Bez czujników cofania ani rusz. Myślę o założeniu kamery.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Niestety parujące reflektory przednie. Podobno ten typ tak ma. Elektronika bez zarzutu.Fajny system bezkluczykowy Keyless oraz mega fajny system audio Bose.

Elektryka

8/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Do tej pory przez rok eksploatacji nic się nie popsuło. Standardowy przegląd w ASO nie należy do tanich.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Kultura pracy silnika. Mała elastyczność i częste zmiany biegów.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo dobre prowadzenie na śliskiej nawierzchni

Układ jezdny

autor opinii
Artur