Opinia Rover 75 2.0 CDT 116KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2000r., ocena użytkownika (wk7)

Rover 75 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 CDT 116KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 220 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-02-13

liczba wyświetleń: 3657

Spalanie

Zużycie paliwa z klimą, bez ok. 1l mniej. W ciasnocie miejskie potrafi spalić powyżej 10,przy spokojnej, długiej jeździe poza miastem schodziłem do 5,0, 5,2; ale co to za jazda?
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
6.80
-.--
Cykl mieszany
7.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Ogólnie przebieg

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie jest wymagający, o innych problemach napisałem z doświadczenia.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla osób lubiących komfortową jazdę, to nie wyścigówka z 5-cio litrowym silnikiem.

Ocena ogólna

Komfort jazdy, jak w mało którym aucie.Wystarczająca ilość miejsca dl 5-ciu dorosłych osób, duży bagażnik otwierany elektrycznie.Doskonale wyposażone auto za małe pieniądze, taki tańszy Jaguar.Ma oczywiście swoje chimery. Jeśli się kupi egzemplarz nie zajeżdżony to nie ma problemów.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Układ kierowniczy bez zastrzeżeń, wspomaganie b. dobre, średnica zawracania zbyt duża, ale to długie auto. Zawieszenie miękkie, auto "płynie niczym łódka", jednak nie zawsze to jest dobre na "polskich drogach", oczywiście kto, co lubi.Przy pełnym obciążeniu może dobijać na nierównościach "garbach". Do tyłu słaba widoczność, bez czujników cofania beznadzieja.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Przy tej masie pojazdu moc silnika niewystarczająca. Przyśpieszenie do 100-tki niesatysfakcjonujące.Powyżej już lepiej

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Auto dobrze wyciszone, to był sztandarowy model Rover,a, fotele wygodne, z przodu podgrzewane, ale latem - jasna skóra- lepiej nie mówić.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Toż to limuzyna, to tyle, albo aż tyle.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie dobre, klimatyzacja też, zarówno w manualnym ustawieniu, jak i w automatyce.Dokuczliwą wadą w dieslach jest częsta awaria silnika wentylatora chłodnicy. Ceny horrendalne 1000-2000 zł(dotyczy modeli do 2003r).

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu ograniczają trochę szerokie przednie słupki, trzeba się przyzwyczaić.Mała tylna szyba, obłe kształty, tyłu nie widać. Lusterka elektryczne, podgrzewane, ok., wewnętrzne samo ściemniające się - fajna rzecz.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nie miałem problemów.Rozbudowana elektronika może czasem (niektórych) irytować sygnalizując np. każdą przepaloną żarówkę nie zamkniętą pokrywę itp.

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Samochód jak każdy. Każdy myślący mechanik sobie z nim poradzi. Co do diagnostyki, już dużo mechaników posiada programy diagnostyczne, bez obaw. Nie trzeba do żadnych serwisów, łupiących skórę naiwnym.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii