Mazda 3 opinie, oceny użytkowników, Mazda 3 spalanie 2.3 (strona 1)

Opinie o samochodach Mazda 3

2.3

Liczba ocen: 5

Średnia ocena: 9.00/10

Mazda 3 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
11.03/11.00
-.--
trasa
8.30/9.00
-.--
cykl mieszany
9.60/10.00
-.--

Oceny MAZDY 3

2010-01-18

Ogólna ocena:

10/10

Piękny wygląd zewnętrzny. Kolor czarny podkreśla jego styl. Bardzo udane autko. W środku też jest bardzo ładne. Pojemny bagażnik, dużo schowków, rączka hamulca ręcznego bardzo dobrze dopasowana do wygodnej jazdy, fajnie grające radyjko ze zmieniarką na 6 CD, wygodne.
Opinia o układzie napędowym:
Samochód posiada bardzo wg mnie elastyczny silnik. Nawet na 4 biegu i niskich obrotach sprawuje się bardzo dobrze, nie dusi go nic, nie słychać chrupania czy klekotania z powodu dużego obciążenia i zbyt małych obrotów. Jednak nie jest to diesel i nie należy oczekiwać cudów jadąc na 4 bi...
Opinia o komforcie:
Autko trzyma się na wybojach jak i zakrętach jak przyklejone - poważnie ! Fotele przednie są super wyprofilowane. Tylnie także, ale tutaj ocena niższa z tego powodu, że piąte siedzenie tj środkowe jest już dużo mniej wygodne. Siedzenia na środku są dzielone przekładką na napoje. Mi ...
Opinia o nadwoziu:
W pięciu dorosłych to napewno z tyłu na środkowym siedzeniu nie będzie wygodnie. W pięciu ciasnawo(dorosłe osoby). Multimedia w kierownicy, tempomat także, panel radia prosty w obsłudze, ładne zegary, nie próbowałem demontować przednich siedzeń ale tylnie są składane jeśli trzeba co...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie autka rewelacja. Układ kierowniczy ciut mniej niż 10 z powodu pompy wspomagania kierownicy - a mianowicie jej głośnej pracy na postoju ( wspomaganie elektro-hydrauliczne) - po za tym świetnie się sprawuje. Hamulce nie mam żadnych złych doświadczeń z nimi, abs działa w połą...

2010-03-10

Ogólna ocena:

8/10

Super wygląd i frajda z jazdy. Drogi w utrzymaniu i spore spalanie. Ogólnie jak ktoś nie jeździ zbyt wiele - warty uwagi. Na pewno pięknie się prezentuje na drodze.
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność jak chyba u w każdym samochodzie o silniku benzynowym jest raczej mała. Aby przyspoieszyć agresywnie silniek musi mieć obroty powyżej 4.500obr/min. Ponieważ to automat robi to na szczęście sam.
Opinia o komforcie:
Wyciszenie auta średnie, aby osoby w tryle miały miejsce trzeba przesunąc fotele przednie. Zawieszenie bardzo dobrze zestrojone - w końcu jest jak w FORDZIE FOKUS.
Opinia o nadwoziu:
Auto sympatyczne, ale nie super wykończone.
Opinia o układzie jezdnym:
Trochę nadsterowny w zakrętach. Zbyt lekki tył do masy przedniej osi w proporcjach 800/500kg

Przemek2014-07-27

Ogólna ocena:

8/10

Auto warte swoich pieniedzy,zmnienil bym zawieszenie na bardziej miekie,ale z drugiej strony nie wiem czy by te auto nie odfrunelo :))))
Opinia o układzie napędowym:
Jak kazdy japoński silnik rozkreca sie od 4000tys obr.Ale mimo wszystko przyspieszenie na kazdym biegu jest bardzo poprawne
Opinia o komforcie:
Wyciszenie kiepskie,zawieszenie sztywne,na rownej drodze fajnie sie prowadzi,lecz na dziurawych drogach trzeba jechac wolniej bo czasami mozna wyskoczyc z fotela:)

darek2008-06-14

Ogólna ocena:

10/10

bardzo udane autko
Opinia o układzie napędowym:
Bardzo szybko rozpędza sie i przyspiesza.
Opinia o układzie jezdnym:
Znakomicie sie prowadzi wrecz rewelacja.troche slabsza widocznosc do tylu

2009-07-12

Ogólna ocena:

9/10


Opinia o układzie napędowym:
niespotykana elastyczność
Opinia o komforcie:
idealnie wypośrodkowana twardość
Opinia o nadwoziu:
amerykańska wersja - dość surowa choć ma wszystko
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzi się jak gokart - rewelacja

Średnie oceny MAZDA 3

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
60.00%
głosów 3
Raczej tak
40.00%
głosów 2
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.4/10
Układ kierowniczy
9.0/10
Hamulce
9.0/10
Parkowanie
8.6/10
Napęd
Elastyczność
8.8/10
Skrzynia biegów
8.4/10
Silnik
9.6/10
Przyspieszenie 0-100km
9.8/10
Przyspieszenie 60-120km
9.6/10
Przyspieszenie 80-120km
9.6/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.4/10
Resorowanie z obciążeniem
9.4/10
Fotele przednie
8.8/10
Fotele tylne
8.4/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.0/10
Wyciszenie
7.4/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.6/10
Przestrzeń z tyłu
8.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.2/10
Bagażnik
8.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.2/10
Możliwość aranżacji
7.4/10
Karoseria
8.2/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.6/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.2/10
Widocznośc do tyłu
8.2/10
Widoczność w lusterkach
8.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
9.6/10
Elektronika
9.6/10
Naprawy
Niezawodność
9.8/10
Koszty napraw
5.4/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Układ jezdny
2
Spalanie
1
Niezawodność
1
Nadwozie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
2
Inne
1
Wnętrze
1
Napęd
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Mazda 3 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mazda 6.

Najciekawsza opinia użytkownika o Mazdzie 3

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 133

Mazda 3 Sport 2300 16V I4 MPI 118KM 2007r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

Piękny wygląd zewnętrzny. Kolor czarny podkreśla jego styl. Bardzo udane autko. W środku też jest bardzo ładne. Pojemny bagażnik, dużo schowków, rączka hamulca ręcznego bardzo dobrze dopasowana do wygodnej jazdy, fajnie grające radyjko ze zmieniarką na 6 CD, wygodne.

Układ napędowy

Samochód posiada bardzo wg mnie elastyczny silnik. Nawet na 4 biegu i niskich obrotach sprawuje się bardzo dobrze, nie dusi go nic, nie słychać chrupania czy klekotania z powodu dużego obciążenia i zbyt małych obrotów. Jednak nie jest to diesel i nie należy oczekiwać cudów jadąc na 4 biegu mając cały samochód załadowany rodziną i przyspieszać z 30 km/h. Oceniam elastyczność na bardzo dobre osiągi. Skrzynia biegów pracuje bez szwanku. Mój model akurat ma jeden szwank z nią. Otóż raz na 20 przypadków wrzucania wstecznego czasem się zacina gałka skrzyni. Należy wtedy dodać lekko gazu i puszczać pedał sprzęgła (należy to delikatnie wyczuć co i jak) lub ponownie wrzucić na luz i ponownie wrzucać bieg wsteczny. Silnik pracuje cichutko - bardzo cicho ! O przyspieszaniu nie wypowiadam się - dla mnie jest dynamiczne i wystarczające. Nie potrzeba mieć w tym aucie 230 KM żeby czuć frajdę. Elegancko jednym słowem. A ten odgłos silnika i rury wydechowej przy kręceniu do 5500 tyś obr/ min jest nie do opisania :)

Widoczność

Jeśli nie wykonujemy manewru cofania i chodzi o widoczność do tyłu podczas jazdy przez lusterko wsteczne to widoczność do tyłu bez zastrzeżeń. Przód i lusterka wg mnie bardzo dobrze.

Komfort

Autko trzyma się na wybojach jak i zakrętach jak przyklejone - poważnie ! Fotele przednie są super wyprofilowane. Tylnie także, ale tutaj ocena niższa z tego powodu, że piąte siedzenie tj środkowe jest już dużo mniej wygodne. Siedzenia na środku są dzielone przekładką na napoje. Mi to akurat zbytnio nie przeszkadza, z tego powodu, że samochód ten jest kompakcikiem - sedan i super nim się jeździ w 4 osoby. Takie też dobrałem sobie wg potrzeb. Wyciszenie to już słabiej choć wcale nie jest źle ! To cały urok Mazdy patrząc z mniej pozytywnej strony. No idealnie to cicho nie jest ale napewno do przyjęcia. Mi się podoba, odgłos silnika musi być słyszalny w każdym aucie. Kto sobie chce kupić idealnie cichy samochód to niech piechotą chodzi :) Bardziej może wpływa na niższą ocene brak wyciszenia nadkoli i ciut powiększona przez to słyszalnośc opon - toczenia się. Znów trzeba przebierac między oponami itd. Ogólnie jest dobrze i proszę się nie wystraszyć, że autko jest głośne czy wręcz ryczy -hehe.

Nadwozie

W pięciu dorosłych to napewno z tyłu na środkowym siedzeniu nie będzie wygodnie. W pięciu ciasnawo(dorosłe osoby). Multimedia w kierownicy, tempomat także, panel radia prosty w obsłudze, ładne zegary, nie próbowałem demontować przednich siedzeń ale tylnie są składane jeśli trzeba cosik długiego zapakować do bagażnika. Jakoś materiałów wykończeniowych myślę jak na cenę tego samochodu to nie ma nic do zarzucenia, nigdzie nic nie odstaje, nie wyciera się, nie zużywa (samochód ma tylko 3 latka także nie wypowiadam się ściśle - to moja ocena ogólna na dzień dzisiejszy ).

Układ jezdny

Prowadzenie autka rewelacja. Układ kierowniczy ciut mniej niż 10 z powodu pompy wspomagania kierownicy - a mianowicie jej głośnej pracy na postoju ( wspomaganie elektro-hydrauliczne) - po za tym świetnie się sprawuje. Hamulce nie mam żadnych złych doświadczeń z nimi, abs działa w połączeniu z hamulcami wzorowo. Pedał hamulca chodzi płynnie i można bardzo dobrze dopasować siłę hamowania do potrzeb. Parkowanie określam jako dobrze tylko z tego względu, że mało co widać z tyłu, lepiej się ten manewr wykonuje korzystając z lusterek co mi akurat nie przeszkadza. Lecz 10 tki nie mogę dać gdyż słabo widać jednak przez tylnią szybę - w końcu to sedan. Porównując inne samochody i tak ma się ta sprawa bardzo dobrze.

Naprawy

Wymiana łożyska przedniego i tylnego. Usterka pozostawiona przez poprzedniego właściciela - wywnioskowałem, że najechał na krawężnik bo oba koła to prawe, felgi noszą ślad przejechania po krawędzi krawężnika. Samochód jak do tej pory bezawaryjny z czego oczywiście marka taka jak Mazda może się poszczycić swą dokładnością w projektowaniu samochodów. Koszty napraw są powiem szczerze - średnie z tego co słyszałem. Zależy, w ASO to wiadomo jak w każdej marce - są wysokie od tych pozostałych. Głównie mam na myśli same części. Powiem wprost - są drogie. Ale jeśli nic się w samochodzie nie poprawia po poprzednim właścicielu to samochód będzie pewnie śmigał wiele tyś. kilometrów. Marka ta słynie z bezawaryjności a więc : Kto dba ten MA ! :)

Wentylacja i ogrzewanie

Samochód bardzo szybko się nagrzewa - powiedziałbym błyskawicznie ! Autko pochodzi chwilkę przy mrozach i za chwilkę dosłownie jest nagrzane w środku i odmrożone szyby boczne a w szczególności przednia.

Elektryka/elektronika

Wszystko śmiga jak należy. Nie jestem w tej dziedzinie ekspertem także zbytnio nie wypowiem się. Na \"moje oko\" przewody są dobrze pozabezpieczane i nie ma możliwości zalania gdzieś elektroniki. No chyba, że jeździ się bez osłon dolnich pod silnikiem to zrozumiałe, że wjeżdżanie w pół metrową kałużę można coś zalać.

Zobacz również opinie:

Mazda 3: hatchback, sedan (limuzyna)

Mazda 3: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Mazda 3: 1.4, 1.6, 2.0, 2.3, 2.5

Mazda 3: 2015, 2011, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003