Mazda 626 opinie, oceny użytkowników, Mazda 626 spalanie 1995r. (strona 1)

Opinie o samochodach Mazda 626

1995r.

Liczba ocen: 19

Średnia ocena: 8.37/10

Mazda 626 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
10.09/11.90
-.--
trasa
7.31/9.47
-.--
cykl mieszany
8.57/10.72
-.--

Oceny MAZDY 626

KaKo2008-06-08

Ogólna ocena:

10/10

Mazda 626 to moje pierwsze autko zakupione jeszcze zanim zdałem egzamin na prawo jazdy. Sprowadzone zostało z Niemiec, jestem jego trzecim właścicielem. Ostatni serwis autko przeszło w 1997roku i od tamtej pory praktycznie nic nie było wymieniane. Poprzedni właściciel używał autka jako tr...
Opinia o układzie napędowym:
Niestety silnik 1.8 o mocy 90KM okazuje się troszkę zbyt słaby, autko waży jednak swoje 1180kg i niestety nie czuć w nim jeszcze tego zoom-zoom:P szczególnie denerwuje mnie to przy wyprzedzaniu na wąskich drogach ale redukcja biegu i gaz do dechy oczywiście rozwiązuje problem. Praca silnika...
Opinia o komforcie:
Jeśli chodzi o wyciszenie to dodatkowo jeszcze bym dodał +!! zarówno kierowca jak i pasażerowie mają w Maździe 626 doskonałe warunki. Tylna kanapa wygodna, wyprofilowana dość oryginalnie i ciekawie. Kompletną bzdurą jest stwierdzenie, że brakuje miejsca nad głowami/ jestem dość wysoki...
Opinia o nadwoziu:
Ilość miejsca zreferowana wyżej:P podobnie jak jakość wykonania. Jeśli chodzi o schowki to norma jak w każdej osobówce. Schowki wystarczające/ nic nie musi walać się po kokpicie i podłodze:P. Ergonomia jak to zazwyczaj bywa w autach japońskich idealna, wszystko łatwe, nawet dziecko rad...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko naprawdę nieźle trzyma się drogi jedynie przy większej prędkości wydaje się być niestabilne na nierównościach ale przy spokojnej jeździe doskonale radzi sobie na naszych polskich póki co jeszcze dziurawych:P drogach. Na zakrętach autko daje sporo radości jego kierowcy mimo, że c...

2008-02-10

Ogólna ocena:

10/10

Świetny samochód trzeba jednak o niego zadbać, dobre części, wymiana płynów raczej dobrych i myślę że bedzie jeszcze bez żadnych problemów.Przy kupnie zwrócić uwagę na zawieszenie dość drogie oryginały sinikiem nie ma co się specjalnie przjmować,można kupić za niewielką kaśę...
Opinia o układzie napędowym:
Świetny silnik przejechane 190000 km jak narazie bez żadnych problemów skrzynia doskonale zestrojona z silnikiem silnik bardzo elastyczny ten samochód chce jaździć, przyspieszenie golfy,pasaty,fordy renówki i tp. bez doładowania zostają daleko w tyle zwłaszcz na wyższych biegach
Opinia o komforcie:
Bardzo dużo miejsca z przodu jak i ztyłu, fotele przy dłuższej jeździe bez zmęczeń wygodne z tyłu wygodniej,wyciszenie bardzo dobre żadnych hałasów do prętkości do 160 km,w trakcie rozmowy może przeszkadzać szum opon
Opinia o nadwoziu:
Wszyskie przełaczniki na miejscu, tam gzie powinne być, bagażnik duży wystarczy na cała rodzinę, bardzo dobra widoczność na wszystkie strony samochód bardzo wygodny, momi wieku karoseria możę się podobać wyróżnia się od innych materiały bardzo dobre nić nie trzeszcy mimo wieku
Opinia o układzie jezdnym:
Przy dobrych oponach nie ma większych problemów na zakrętach,zawieszenie może trochę zamiękie jak na nasze drogi ale zato pełny komfort i przyjemność w trakcie jazdy, układ kierowniczy bardzo precyzyjny

2009-07-14

Ogólna ocena:

8/10

brak
Opinia o układzie napędowym:
Wielu użytkowników myśli że automatyczna skrzynia jest bezobsługowa i tu pojawia się największy problem - nieświadomość obsługi kończy się zrujnowaniem tego rewelacyjnego mechanizmu. Kiedy jednak zapewni sie jej odpowiedni płyn i wymianę filtrów w przewidywanym terminie odwdzięczy s...
Opinia o komforcie:
Komfort prowadzenia pozwala na pokonywanie długich odcinków trasy bez oznak zmęczenia w komfortowych warunkach jakie zapewnia klimatyzacja połączona z funkcją sweeng.
Opinia o nadwoziu:
Niestety lakier metalik ma dość słaba ochronę, która łuszczy sie na ważnych elementach.
Opinia o układzie jezdnym:
Wersja USA ma jednak to do siebie, że najlepiej jeździ się nim na prostych odcinkach - niezbyt lubi kręte drogi jednak nie mam zastrzeżeń. Przeguby to główna bolączka - niestety zamienniki okazują sie zbyt słabe - najlepsze efekty daje renowacja w Toruniu. Wiele informacji i przydatnych k...

2011-03-16

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
Moc silnika zaskakuje w sposób pozytywny - skrzynia biegów automatycznie dobiera przełożenia odpowiednie do obciążenia i zapotrzebowania na moc w zależności od kierowcy. Zawsze w sposób bardzo zgrany z tym czego kierowca chce i oczekuje.
Opinia o komforcie:
Pasażerowie na tylnych siedzeniach mogą sprawiać kłopot kierowcy jeśli nie potrafią siedzieć tylko leżą na kanapie jak w salonie :-)
Opinia o nadwoziu:
Auto posiadam 16 lat i jest bez widocznych ognisk korozji, pęcherzy itp. Bardzo dobrze zabezpieczone. Czasem może wystąpić korozja ale z winy kierowcy - częstą przyczyną może być brak odpowiedniego zabezpieczenia miejsca uszkodzonego. Poza tym grubość blachy jest zaskakująco duża i z pe...
Opinia o układzie jezdnym:
Przy zastosowaniu większych felg i profili opon i załadowanym aucie występuje czasem nieprzyjemnie dobicie i ocieranie kół o błotnik - bez obciążenia jest OK!

arek2008-12-03

Ogólna ocena:

9/10


Opinia o układzie napędowym:
ingerowałem trochę w układ dolotowy i wylotowy silnika- efekt 8 KM więcej, do spokojnej, oszczędnej jazdy wystarczy, osobiście jakbym miał teraz kupić polecałbym silnik 2.0
Opinia o komforcie:
co do wyciszenia jest ok, może trochę tylko świszczą uszczelki przy drzwiach
Opinia o nadwoziu:
bagażnik przepastny, mogłoby być trochę dłuższe siedzisko fotela kierowcy
Opinia o układzie jezdnym:
bardzo słaby skręt kół podczas manewrowania na parkingu, dość mocne przechyły nadwozia podczas pokonywania szybko zakrętów

Średnie oceny MAZDA 626

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
63.16%
głosów 12
Raczej tak
21.05%
głosów 4
Trudno powiedzieć
5.26%
głosów 1
Raczej nie
5.26%
głosów 1
Nie
5.26%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.6/10
Układ kierowniczy
8.2/10
Hamulce
8.1/10
Parkowanie
7.3/10
Napęd
Elastyczność
8.5/10
Skrzynia biegów
8.3/10
Silnik
8.6/10
Przyspieszenie 0-100km
8.1/10
Przyspieszenie 60-120km
8.1/10
Przyspieszenie 80-120km
8.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.6/10
Resorowanie z obciążeniem
7.9/10
Fotele przednie
8.3/10
Fotele tylne
8.6/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.7/10
Wyciszenie
7.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.9/10
Przestrzeń z tyłu
8.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.6/10
Bagażnik
8.9/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.1/10
Możliwość aranżacji
7.5/10
Karoseria
8.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.6/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.0/10
Widocznośc do tyłu
7.7/10
Widoczność w lusterkach
8.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.6/10
Elektronika
7.4/10
Naprawy
Niezawodność
7.2/10
Koszty napraw
5.6/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
6
Komfort jazdy
5
Nic
2
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
5
Awaryjność
2
Inne
2
Widoczność
1
Nadwozie
1
Układ jezdny
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Mazda 626 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Honda Accord.

Mazda 626

Mazda 626

Honda Accord

Honda Accord

Najciekawsza opinia użytkownika o Mazdzie 626

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: KaKo

liczba głosów: 134

Mazda 626 GE 1800 90KM 1995r. liftback

Ocena ogólna

Mazda 626 to moje pierwsze autko zakupione jeszcze zanim zdałem egzamin na prawo jazdy. Sprowadzone zostało z Niemiec, jestem jego trzecim właścicielem. Ostatni serwis autko przeszło w 1997roku i od tamtej pory praktycznie nic nie było wymieniane. Poprzedni właściciel używał autka jako transportówki na budowę:P, autkiem jeździły też dzieci lubiące kredki i flamastry:P. Posprzątanie autka zajęło mi cały dzień ale było warto!! Przed zakupem spotkałem się z nieprzychylnymi opiniami na temat Mazdy i fakt... nie była wówczas jeszcze tak znana w PL. Teraz jestem przekonany, ze wybór był słuszny i autko zostanie u mnie chyba dopóki nie wyzionie ducha:D a następne autko??!! Obowiązkowo także MAZDA!!

Układ napędowy

Niestety silnik 1.8 o mocy 90KM okazuje się troszkę zbyt słaby, autko waży jednak swoje 1180kg i niestety nie czuć w nim jeszcze tego zoom-zoom:P szczególnie denerwuje mnie to przy wyprzedzaniu na wąskich drogach ale redukcja biegu i gaz do dechy oczywiście rozwiązuje problem. Praca silnika to poezja nie słychać go w ogóle (przez co podczas jazdy ze słuszną prędkością słychać, że krzywy mam jeden z alusków:PP)czasami zdarza mi się odpalać już odpalony silniki:D Autko ma tendencje do lekkiego wycia na pierwszym biegu dopominając się przerzucenia na wyzszy. Skrzynia biegów to perfekcja /doskonale zestrojona z silnikiem i sprawia sporo zabawy mieszanie biegami w miejskim ruchu:D. Autko aż prosi się, żeby nim jeździć i jeździć ... i jeździć:D.

Widoczność

Niektórym może przeszkadzać tylna płetwa, która uparcie tkwi w obrazie tylnego lusterka:P. Do przodu widoczność bardzo dobra, do tyłu dobra, lusterka spełniają swoje zadanie celująco. Gabaryty autka czasami utrudniają parkowanie na zatłoczonych parkingach. Cofanie... cofasz dopóki nie czujesz oporu:D:P ale tak na serio polecam czujniki cofania:D ułatwiają życie kerowcy

Komfort

Jeśli chodzi o wyciszenie to dodatkowo jeszcze bym dodał +!! zarówno kierowca jak i pasażerowie mają w Maździe 626 doskonałe warunki. Tylna kanapa wygodna, wyprofilowana dość oryginalnie i ciekawie. Kompletną bzdurą jest stwierdzenie, że brakuje miejsca nad głowami/ jestem dość wysoki i zdarzało mi się jeździć także z tyłu i dementuje. Problemem może być czasami brak miejsca na nogi jeśli kierowca lubi odsunąc fotel. Przyczyna- twarde tylne obicie foteli przednich. Jeśli chodzi o fotele z przodu to są bardzo wygodne! Co istotne siedzisko jest długie (a nie tak jak w nowych japońcach krótkie, szyte na miarę niskich obywateli Japonii:P). Autko w wersji Cronos było sprzedawane także w USA więc można być pewnym wygodnego wnętrza także w autkach w wersjach europejskich. Trwałość materiałów wyjątkowo dobra. Plastiki mięciutkie i przyjemne, nic nie skrzypi, nie puka. Tapicerki OK chociaż gąbki fotela kierowcy wysiedziane po 185tys km. Autko przeszło próbę dzieci z kredkami i flamastrami oraz pomagało poprzednikowi w budowie domu:P a mimo to po drobnej interwencji odkurzacza, szmatki i Plaka wygląda doskonale. Na wszechobecną szarość polecam lakierowanie centralnej konsoli ja mam srebrny, do tego niebieskie zegary w technologii indiglo i niebieskie podświetlenie wnętrze...efekt niesamowity --> rodzinny liftback zyskał sportową duszę:D

Nadwozie

Ilość miejsca zreferowana wyżej:P podobnie jak jakość wykonania. Jeśli chodzi o schowki to norma jak w każdej osobówce. Schowki wystarczające/ nic nie musi walać się po kokpicie i podłodze:P. Ergonomia jak to zazwyczaj bywa w autach japońskich idealna, wszystko łatwe, nawet dziecko radzi sobie z obsługą:D. Pierwotnie dość monotonne podświetlenie ale zegary i tak czytelne i doskonale widoczne. Jeśli chodzi o bagażnik to jest oooogromny! słabo podświetlony wymagał interwencji neonków, wcześniej nie otwierałem bez latarki:P Mankamentem okazała się bardzo ciężka klapa tylna, która wraz z czasem pokonała podnośniki i póki co jeżdżę z kijem od szczotki:P akurat ta część dość droga. Tylne siedzenia dzielone i dość łatwe do złożenia ale i tak nie jest to autko do transportu mebli:P nisko poprowadzona linia dachu zablokuje wszelkie próby wciśnięcia do Mazdy większych gabarytowo przedmiotów. Typowa jest w 626 słaba ochrona przed korozją. Podwozie dość znacznie skorodowane wymagało konserwacji. Teraz wygląda jak w nówce:D. Blachy ocynkowane wytrzymują próbę czasu ale po 13 latach pojawiło się ognisko korozji na tylnym nadkolu lewej strony. Lakier wygląda mimo 13 lat świetnie. Mam mazdowski luna green, lakier bardzo trwały dzielnie znosi trudy bytowania pod chmurką.

Układ jezdny

Autko naprawdę nieźle trzyma się drogi jedynie przy większej prędkości wydaje się być niestabilne na nierównościach ale przy spokojnej jeździe doskonale radzi sobie na naszych polskich póki co jeszcze dziurawych:P drogach. Na zakrętach autko daje sporo radości jego kierowcy mimo, że czasami dość pokaźne nadwozie lubi się dość znacznie przechylać jednak mimo wszystko autko trzyma się drogi i dzielnie pokonuje zakręty. Jeśli chodzi o trwałość elementów układu jezdnego to chyba nie trzeba dużo mówić--> Mazda = doskonała jakość i trwałość do tej pory wymiana drążków stabilizatora, a autko nie miało łatwo u poprzedniego właściciela.

Naprawy

Pojęcie awaryjności w przypadku mojej Maździ nie istnieje! Jeśli już trzeba wymienić jakąś część, która i tak zużyła się po tylu latach to nie kosztuje ona dużo i mamy do wyboru szeroką gamę zamienników. Części 626 dzieli z innymi modelami Mazdy i Fordem Probe więc z ich znalezieniem nie ma też problemu (allegro okazuje się wielkim supermarketem:P)

Wentylacja i ogrzewanie

Nie mam zastrzeżeń praktycznie żadnych. Może czasami zbytnio parują szyby i w solidne mrozy na szybach długo utrzymuje się śnieg. aaa... niestety przy włączeniu nawiewów na max. Maździa zawsze obsypuje mnie dawką suchych listków, płatków i innych odłamków;(.

Elektryka/elektronika

Wszystko OK, zwarcia nie było jeszcze żadnego, autko zawsze spisuje się na medal. Jeśli chodzi o elektronikę to moja Maździa dostała w fabryce bardzo szeroki pakiet elektroniki:D Wszystko spisuje się na medal i pozostaje ciągle posłuszne właścicielowi (nie licząc tylnej szyby, która jakoś nie reaguje czasami na usilne próby jej otworzenia).

Zobacz również opinie:

Mazda 626: coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Mazda 626: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Mazda 626: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 2.5

Mazda 626: 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986