Opinie o samochodach Toyota Corolla
sedan
Liczba ocen: 85
Średnia ocena: 8.82/10
Toyota Corolla spalanie (l/100km)
Oceny TOYOTY COROLLA
Toyota Corolla Premium VSC 1.6 Valvematic 132KM 2011r. 6 500km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik to najprzyjemniejsza rzecz w tym samochodzie. Jest bardzo dobrze wytłumiony i pozwala na komfortową jazdę. Wprawdzie od benzyniaka 1,6 trudno oczekiwać sportowych osiągów, jednak jeśli trzeba kogoś szybko wyprzedzić - redukujemy 2 lub 3 biegi i ... połykamy to coś co przed chwilą ...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie dość miękkie. Civic w porównaniu z corollą to wóz drabiniasty. Komfort resorowania w moim odczuciu podobny do focusa. Nie zdarzyło mi się go jeszcze dobić na nierównościach. Wnętrze jest dobrze wyciszone. Dobiega do niego tylko szum opon i delikatny pomruk wydechu. Silnik sta...
Opinia o nadwoziu:
Na brak miejsca raczej nikt nie powinien narzekać. Przynajmniej nikt o w miarę normalnych gabarytach. Z moimi 180 cm czuję się w tym wnętrzu doskonale. Mały minus daję corolli za niewygodne przyciski od komputera pokładowego. Ogromny plus za fantastyczne zegary i wyświetlacze. Są bardzo cz...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód prowadzi się bardzo przyjemnie. Zawieszenie jest zestrojone dość komfortowo. Daleko mu do komfortu dużych limuzyn, jednak przyrównując do kompaktowych konkurentów, zawieszenie corolli wypada bardzo korzystnie. W zakrętach przy rozsądnych prędkościach zachowuje się stabilnie. El...
Toyota Corolla 1.6 vvti 110KM 2002r. 175 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
auto nie należy do grupy aut wyścigowych ale przyśpieszenie ma przyzwoite, choć na początkowych biegach trzeba go trochę przycisnąć. Nie mniej jednak ma dostępne sporo mocy ale dopiero w górnych partiach obrotów co może trochę denerwować bardziej oszczędnych kierowców bo przy lekkiej...
Opinia o komforcie:
nie są to francuskie samochody gdzie jazda jest bardzo płynna ale nie jest to też typowy niemiec gdzie zawieszenie jest dość twarde. Auto wyposażone w mocne resory u mnie jeszcze nie wymieniane od nowości i przechodzę każdy przegląd bez problemów.
Opinia o nadwoziu:
nic dodać nic ująć dobrze wykonany kompakt z tej klasy
Opinia o układzie jezdnym:
auto w mieście zachowuje się rewelacyjnie nie ma problemów z żadnym podzespołem, jeździ się świetnie parkuje super widoczność super. Jeżeli chodzi o trasę i prędkości powyżej 160 km na godzinę to czuć już nawet średniej wielkości powiewy wiatru, nie mniej jednak auto super. PS tr...
Toyota Corolla XLi 1.4 4E-FE 75KM 1996r. 195 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak na silnik 1.4 to auto dość dobrze przyspiesza i jest elastyczne jednak należy pamiętać ,że auto jest dość ciężkie i nie należy się spodziewać super osiągów. Do normalnej jazdy wystarcza. Jest ekonomiczny.
Opinia o komforcie:
Auto komfortowe przez to gorzej wchodzi w zakręty ale komfort jest ważniejszy. Nie męczy podczas dłuższych podróży. Wnętrze wystarczające dla 4 osób( 5 na krótkich odcinkach). Podczas szybkiej jazdy(140-160) silnik trochę słychać ale jest to znośne.
Opinia o nadwoziu:
Obszerne wnętrze wystarczające dla 4 pasażerów i ich bagażu. Poprawna egronomia i dobre materiały wykończeniowe.
Opinia o układzie jezdnym:
Dobrze sie prowadzi i jest wygodna. Precyzyjny układ kierowniczy daje dobre wyczucie auta. Wentylowanie tarcze są wystarczająco skuteczne.
Toyota Corolla 1.6 110KM 1997r. 250 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Typowy japończyk. Bez obrotów nie ma jazdy. Brakuje 6stego biegu. Na miasto złote rozwiązanie, wciśnie się w każdą szczelinę między autami.
Opinia o komforcie:
po raz kolejny. auto ma już swoje lata. zawieszenie na ten typ samochodu bardzo miękkie. Na normalnej polskiej drodze amortyzatory dobijają. Zdarza mi się robić trasy ponad 1000 km i po 10 godzinach jazdy wysiadam prawie normalnie z samochodu :)
Opinia o nadwoziu:
do tej pory na aucie nie ma rdzy, pod podwoziem również. Kierownica się troszkę "sypie" (schodzi okładzina, 250 tys. km) Pojemnik na kubki tylko z przodu, podłokietnik
Opinia o układzie jezdnym:
autko ma już swoje latka. Powoli odzywają się przeguby. Hamulce wymienione, natomiast ich efektywność pozostawia wiele do życzenia
Toyota Corolla Premium 1.4 D-4D 90KM 2008r. 45 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik móglby mieć 10-15 KM więcej. Na niskich obrotach na 2 biegu ospały. Ponad 2000 obrotów OK. Nieźle wyciszony. Powyżej 140 km/h słychać go jednak. Skrzynia pracuje idealnie. Zużycie oleju małe. 1 litr na dolewki przez 3 lata. Wymieniam co 11-12 tys. Częściej niż w instrukcji (15 t...
Opinia o komforcie:
Fotele wygodne. Umożliwiają długą jazdę bez zmęczenia.
Opinia o nadwoziu:
Prowadnice klapy bagażnika przyszwajsowane "na chama" 40 cm od ściany bag. Przy zamkniętej klapie "wchodzą" w przestrzeń bagażnika pomniejszając jego pojemność. Powinny być ukryte w kanałach bocznych. To poważna wada, kłopotliwa, zwłaszcza przy wyjazdach wakacyjnyc...
Opinia o układzie jezdnym:
Trzyma się jezdni bardzo dobrze. Przy ostrych zakrętach lekki przechył. Układ kierowniczy i wspomaganie bez zarzutu.
Średnie oceny TOYOTA COROLLA
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Toyota Corolla brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mazda 3.
Najciekawsza opinia użytkownika o Toyocie Corolla
użytkownik:
liczba głosów: 108
Toyota Corolla Premium VSC 1600 Valvematic 132KM 2011r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Autko zakakująco przyjemne. To mój pierwszy "japoniec" i jak na razie wrażenia bardzo pozytywne. Obawiałem się nieco "emeryckiego" wizerunku corolli. Okazało się jednak, że nie potrzebnie. Auto trudno nazwać sportowym, ale jeśli ktoś nie szuka auta do wyścigów, powinien być z niego zadowolony. Polecam wizytę w salonie i jazdę próbną. To mocno rozjaśnia umysł, zwłaszcza jeśli sie porówna z konkurentami.
Układ napędowy
Silnik to najprzyjemniejsza rzecz w tym samochodzie. Jest bardzo dobrze wytłumiony i pozwala na komfortową jazdę. Wprawdzie od benzyniaka 1,6 trudno oczekiwać sportowych osiągów, jednak jeśli trzeba kogoś szybko wyprzedzić - redukujemy 2 lub 3 biegi i ... połykamy to coś co przed chwilą jechało przed nami. Na wyższych obrotach auto jest wystarczająco żwawe a silnik potrafi przyjemnie ryknąć. Przy normalnej jeździe niemal go nie słychać. Dla porównania przejechałem się ceed'em, nowym focusem, lancerem i fluence. Silnik corolli jest zdecydowanie o klasę lepszy od pozostałych wolnossących benzyniaków. Brawa dla "japońców" za ten silnik!!!
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra mimo dość szerokich słupków. Przez tylną szybę - tak sobie. Parkowanie ułatwiają czujniki parkowania i bardzo duże lusterka boczne.
Komfort
Zawieszenie dość miękkie. Civic w porównaniu z corollą to wóz drabiniasty. Komfort resorowania w moim odczuciu podobny do focusa. Nie zdarzyło mi się go jeszcze dobić na nierównościach. Wnętrze jest dobrze wyciszone. Dobiega do niego tylko szum opon i delikatny pomruk wydechu. Silnik staje się głośny od około 4 tys wzwyż. Przednie fotele są bardzo wygodne a dodatkowym atutem są podgrzewane siedziska i oparcie na wysokości nerek. Przy obecnych mrozach - coś pięknego! Tylna kanapa też wygodna, choć... mam wrażenie, że oparcie jest ciut za mocno pochylone, ale być może to kwestia mojego przyzwyczajenia..?
Nadwozie
Na brak miejsca raczej nikt nie powinien narzekać. Przynajmniej nikt o w miarę normalnych gabarytach. Z moimi 180 cm czuję się w tym wnętrzu doskonale. Mały minus daję corolli za niewygodne przyciski od komputera pokładowego. Ogromny plus za fantastyczne zegary i wyświetlacze. Są bardzo czytelne niezależnie od nasłonecznienia. Dużo bardziej czytelne niż w wypustach sprzed liftingu (2007-2010). Ilość miejsca w schowkach jest moim zdaniem wystarczająca. Fajny dwupiętrowy schowek w podłokietniku, świetny podwójny schowek przed pasażerem, niby nie za duże, ale mimo wszystko dość pakowne kieszonki w drzwiach z przodu i z tyłu. Bagażnik wprawdzie nie tak przepastny jak w octavii, ale i tak bardzo duży. Lodówki nie zmieści, ale bagażu podróżnego połknie całkiem pokaźną ilość. Bardzo fajną rzeczą jest płaska podłoga z tyłu. Ktoś nareszcie pomyślał o środkowym pasażerem z tyłu.
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo przyjemnie. Zawieszenie jest zestrojone dość komfortowo. Daleko mu do komfortu dużych limuzyn, jednak przyrównując do kompaktowych konkurentów, zawieszenie corolli wypada bardzo korzystnie. W zakrętach przy rozsądnych prędkościach zachowuje się stabilnie. Elektryczne wspomaganie kierownicy jest bardzo wydajne. Na parkingu można kręcić kierownicą małym palcem. Przy większych prędkościach siła wspomagania odpowiednio się zmniejsza.
Naprawy
Na temat kosztów napraw nie mogę zająć stanowiska. Ocenę klikam wyłącznie dlatego, że formularz mnie do tego zmusza.
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie jak na razie bez zarzutu. Z klimatyzacji póki co zbyt wiele nie korzystałem z powodu arktycznej pogody, ale ogrzewanie przećwiczyłem już wielokrotnie i trudno się do czegoś doczepić. Dodatkowo podróż umila podgrzewanie przednich foteli. Zanim silnik się rozgrzeje, ciepły fotel robi swoje :)
Elektryka/elektronika
Jak dotąd wszystko wzorowo.
Zobacz również opinie:
Toyota Corolla: coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van
Toyota Corolla: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Toyota Corolla: 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0
Toyota Corolla: 2016, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1984
Sprawdź także:
Toyota Corolla - ogłoszenia , Toyota - forum użytkowników, Toyota Corolla - średnie ceny
Toyota - tapety na pulpit, Toyota - konfigurator felg, Toyota - tanie opony,
Używane auto części, Toyota - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie