Opinia Toyota Corolla Premium 1.4 D-4D 90KM (olej napędowy) coupe 2008r., ocena użytkownika (v54)

Toyota Corolla Premium 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 1.4 D-4D 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 30 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 20 lat lub więcej

data oceny: 2010-09-04

liczba wyświetleń: 4155

Spalanie

Przy szybkościach średnich. Miasto 50-60 km, z postojami na światłach. Trasa 120-140.
diesel
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
5.50
5.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Trudno powiedzieć. U firmowego dilera wszystko powinno być ok.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Słuszałem pogłoski, że czasem silnik pożera zbyt wiele oleju. Sam nie mam tego problemu, zużycie oleju ledwo zauważalne, ot trzeba dolać 0.3 litra na 5000 km maksymalnie. Ale niekiedy (podobno) silnik "je" więcej znacznie.

Ocena ogólna

Auto bardzo przyjemne w eksploatacji. Godne polecenia ze względu na wygodę i ekonomię (nawet jeśli lejemy droższy olej napędowy). Doradzałbym użytkownikom serwis firmowy.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Dobrze trzyma się jezdni. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności drogi. Na zakrętach auto bardzo stabilne. Układ kierowniczy doskonały. Wspomaganie wystarczające.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

SIlnik troche mułowaty na niskich obrotach na 2 biegu. Ale to "uroda" większości diesli. "Turbodziura".

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zawieszenie przy średnim obciążeniu - doskonałe. Wygodne fotele. Komfort podróży z przodu i na tylnich fotelach. Auto bardzo dobrze wyciszone. Praca silnika, przy średnich obrotach (ok 3000) praktycznie niesłyszalna.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Ilość miejsca dla pasażerów duża. Schowki ok, choć przedni dolny po prawej mógłby być wiekszy. Materiały dobrego gatunku. Aranżacja wnętrza niekłopotliwa. Widoczność zegarów, dostępność przełączników bez zarfzutu - poza wyświetlaczem "shift" (przysłania go kierownica przy najwyższym ustawieniu.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie ma z tym żadnich problemów. Szybciej nagrzewa się wnętrze (w zimie) niż wychładza (latem) bez użycia klimy oczywiście.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do tyłu (przez szybę) nienajlepsza, ale czujnik cofania jest, a to ułatwia znacznie manewrowanie np. na parkingu.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Trudno o zwarcia w układzie elektr po dwóch latach ekspoatacji.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Spryskiwacz źle działał od nowości. Wymiana w ramach gwarancji. Czyli koszty: 0.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Czyli ściśle bagażnik. Prowadnice klapy nie są schowane w bocznych kanałach, ale wchodzą do wnętrza, "na chama" przyspawane do klapy. De facto pomniejszają pojemność bagażnika. Przyznam, że to zdumiewający bubel konstrukcyjny.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Praktycznie nie odczuwa się nierówności jezdni przy średnich szybkościach.

Układ jezdny

autor opinii
Andrzej