Opinia Mazda 323 1.7 d 58KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 1992r., ocena użytkownika (hvp)

Mazda 323 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.7 d 58KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 250 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 2124

Spalanie

spalanie niskie uważam, podane wartości sa maksymalne jakie udało mi się osiągnąć, przy szybkiej jeździe
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

warto rzuciś okiem na podłogę czy nie ma dziur na wylot

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

pilnować poziom oleju i to wszystko

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

tym którzy nie lubią odwiedzać warsztatów. spokojnie nadaje się dla niezbyt zamożnej 5-o osobowej rodziny. z silnikami benzynowymi mozna jeszcze poszaleć

Ocena ogólna

główną wadą wozu jest tylko i wyłącznie jego wiek a co za tym idzie ubogie wyposażenie aut kupowanych w Polsce. W mojej 323 nawet wspomagania kierwnicy nie było.z zachodu można sobie było ściagnąć cos lepszego oczywiście. zaleta to niesamowita bezawaryjność i jakość wykonania

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

dobry do jazdy na wprost i na zakrętach. Nigdy nie wpadłem w poślizg, tylko raz na baaardzo śliskiej nawierzchni

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

4/10

Parkowanie

9/10

Napęd

no niestety, wolnossący diesel dynamiki nie miał, ale jak już się go bujnęło powyżej 130 to szedł jaj burza,niektóre silniki dają do zrozumienia że im źle z obrotami a tu było naprawdę ok. 170/h bez problemów, raz nawet zamknąłem budzik, ale to z dużej górki

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Głośno w aucie zwłaszcza przy dużych prędkościach, no ale diesel musiał hałasować przy 150 na godzinę

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

idealne rozmieszczenie przestrzeni w niedużym wozie. bagażnik dość duży, ale wiadomo w hatchbacku jest więcej mozliwości. dzięki skłądanym siedzeniom nawet 3 metry mozna przewieźć. Duży minus nadwozia- rdza od spodu i kiepściutka powłoka lakierowa

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

grzanie ok, chłodzenie- bez klimy wiadomo...

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

w kaniciastym sedanie wszystko widać idealnie

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

nigdy nic się nie popsuło, to jest wyższość japońskich samochodów nad resztą świata

Elektryka

10/10

Elektronika

5/10

Naprawy

tu się nic nie naprawia, jakaś regeneracja wtrysków oczywiście po dużym przebiegu, ale cena z nóg nie zwalała, poza tym tylko części eksploatacyjne, obalam mit o drogich częściach, no chyba ze ktoś uważa że klocki 2 razy droższe niż w daewoo czy VW to drogo, to ja przepraszam, ale to się wymienia rzadko..

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii