Opinia Mazda Xedos 6 2.0 V6 144KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1992r., ocena użytkownika (6hf)

Mazda Xedos 6 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 V6 144KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 153 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-14

liczba wyświetleń: 4901

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
12.00
12.00
Trasa
10.50
10.50
Cykl mieszany
11.00
11.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan silnika jest najważniejszy remont V to koszt ok 4000-5000zł a często trafiają się egzemplarz z padniętymi pierścieniami wtedy biorą sporo oleju. Można to sprawdzić odpalając zimy silnik jak na początku mocno kopci na niebiesko to trzeba szukać innego lub walczyć o upust na remont. Auta nawet te pierwsze jeśli nie miały kolizji nie powinny rdzewieć. Jest on całkowicie ocynkowany. Wszelkie ślady korozji mogą mówić o przeszłości wypadkowej auta. Trzeba to dobrze sprawdzić. Silnik też powinien być suchy usuwanie wycieków oleju może być kosztowne.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trzeba pilnować stanu oleju oraz płynów eksploatacyjnych. Kontrolować stan pasków.

Ocena ogólna

Autko rewelacyjne dla osób które chcą się wyróżnić w gąszczu autek typowych. Jest to samochód niepowtarzalny i niesamowity. Za ok 10000 zł można kupić naprawdę dobry egzemplarz. Auto ma silnik V6 który daję sporą radość z jazdy. Dla oszczędnych polecam gaz ale tylko sekwencyjny wysokiej klasy. Nie ma wtedy z autem problemów. Części zamienne nie są drogie klocki do przodu ok 65 zł sprzęgło 550zł najbardziej kosztowny jest rozrząd to wydatek z wymianą nawet 1000zł

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się wyśmienicie nie problemów przy dużych prędkościach. jedynie lekka podsterowność przy szybkim pokonywaniu zakrętów z dużą szybkością na mokrej nawierzchni. Jedyny mankament to hamulce mocno trzeba operować pedałem.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik V6 bardzo dobrze sprawuje się w przedziale od 3500-6500 w momencie kiedy zaczyna działać pierwszy vris. Naprawdę wtedy bardzo dobrze przyśpiesza. Brakuje trochę mocy w niższym przedziale obrotów. Silnik V6 jest bardzo dobrym silnikiem i nie ma z nim za wiele kłopotów pod warunkiem że się o niego dba i na czas robi wszystkie wymiany. Przy ostrej jeździe bierze trochę oleju. Mankamentem jest jedynie skrzynia która na 5 biegu przy 100km/h rozpędza motor do 3000obr/min co przekłada się na spalanie. Jeśli montować gaz to tylko sekwencyjny i nie ma wtedy problemów z autkiem.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest bardzo dobre nawet z kompletem pasażerów można jeździć szybko i bezpiecznie. Fotele są bardzo dobre nawet na trasach ponad 1000km nie odczuwa sie zmęczenia. Z tyłu jest trochę gorzej gdyż opadająca linia dachu utrudnia znalezienie dobrego miejsca osobą wysokim. Mnie to nie przeszkadza gdyż podróżuje tylko z przodu. Wyciszenie jak na auto 16 letnie jest bardzo dobre.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu jest dużo miejsca i wygodnie się podróżuje. Wszystkie przełączniki są pod ręką i nie ma kłopotu z ich znalezieniem. Z tyłu sprawa ma sie trochę gorzej dla dużych osób jest mało miejsca. Bagażnik wypada bardzo słabo jest mały jak to w sedanie. Karoseria w porównaniu na tle konkurencji jest ponadczasowa nawet auta z początku produkcji dobrze utrzymane wyglądają bardzo nowocześnie co na laiku może zrobić wrażenie że auto jest nową konstrukcją koncernu.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja jest dobra natomiast ogrzewanie kiepskie. Auto bardzo długo się nagrzewa. W trasie trzeba przejechać nawet 10 km aby kabina zaczęła się nagrzewać. To jest mankament. Klimatyzacja jest dobra choć miałem auta z lepszą.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność jest dobra trzeba sie przyzwyczaić do szyby tylnej która nie ma wycieraczki i w czasie deszczu słabo w niej nie widać

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Mały bagażnik i słabe światła trzeba je regenerować najlepiej wymienić na te ze szklanymi odbłyśnikami z punto II

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Autko prowadzi się rewelacyjnie i ma bardzo dobry silnik. Trzeba tylko o niego dbać

Układ jezdny

autor opinii