Opinia Toyota Corolla Premium 1.4 D-4D 90KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2008r., ocena użytkownika (22z9)

Toyota Corolla Premium 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.4 D-4D 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 45 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-06-22

liczba wyświetleń: 2338

Spalanie

Silnik oszczędny. Na trasie, przy 100 km/h, "zjada" nawet poniżej 4. Przy 130-140 km/h 5.0-5,2. W mieście też nieźle. Ogólnie mówiąc, dla spokokojnie jeżdżących idealny. Dla zwolenników szybkiej jazdy może się wydać zbyt słaby. Wyprzedzanie na 4 biegu obowiązkowe, zbiera się wtedy ładne.
diesel
gaz
Miasto
5.50
-.--
Trasa
4.20
-.--
Cykl mieszany
4.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie mam uwag

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Podobno w tym silniku zdarza się nadmierne zużycie oleju. Gdzieś czytałem, że nawet do 1 litra na 1000 km.(!!) Nie mam tych problemów, ale odnotowuję tę pogłoskę.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Spokojnie jeżdżącym kierowcom którzy nie biją rekordów i nie należą do "klubu dawców organów".

Ocena ogólna

Jedyny zarzut to ten bagażnik "konstrukcyjnie pomniejszony".

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Trzyma się jezdni bardzo dobrze. Przy ostrych zakrętach lekki przechył. Układ kierowniczy i wspomaganie bez zarzutu.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik móglby mieć 10-15 KM więcej. Na niskich obrotach na 2 biegu ospały. Ponad 2000 obrotów OK. Nieźle wyciszony. Powyżej 140 km/h słychać go jednak. Skrzynia pracuje idealnie. Zużycie oleju małe. 1 litr na dolewki przez 3 lata. Wymieniam co 11-12 tys. Częściej niż w instrukcji (15 tys).

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Fotele wygodne. Umożliwiają długą jazdę bez zmęczenia.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Prowadnice klapy bagażnika przyszwajsowane "na chama" 40 cm od ściany bag. Przy zamkniętej klapie "wchodzą" w przestrzeń bagażnika pomniejszając jego pojemność. Powinny być ukryte w kanałach bocznych. To poważna wada, kłopotliwa, zwłaszcza przy wyjazdach wakacyjnych czy weekendowych.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez zarzutu

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Przód i lusterka ok. Do tyłu gorzej, ale czujnik parkowania jest, więc nie ma problemu.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nie miałem żadnych problemów.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Naprawa spryskiwacza w ramach gwarancji (koszt części 800 zł, zapłacił serwisant). Wynika z tego, że części drogie. Poza tym nic się nie działo. Nic nie wymieniałem, nawet klocków - wymienia się je po 60 tys.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Bagażnik

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wygoda, ekonomia jazdy, niezawodność.

Niezawodność

autor opinii
Andrzej