Opinie o samochodach BMW seria 3
kombi
Liczba ocen: 66
Średnia ocena: 8.52/10
BMW seria 3 spalanie (l/100km)
Oceny BMW SERIA 3
BMW seria 3 E46 2002 2.5 192KM 2001r. 190 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Sześciocylindrowa jednostka (2,5i) to klasyka marki - pracuje bajecznie. Mruczy miło, choć niezbyt agresywnie. Jako duży motor daje się zmusić do przyspieszeń z niższych obrotów, lecz by pojechać dynamicznie, trzeba go wkręcić na wyższe obroty, co oczywiście wiąże się ze zwiększony...
Opinia o komforcie:
Mój egzemplarz posiada sportowe zawieszenie i bywa twardawy na nierównościach, ale ogółem komfort należy ocenić pozytywnie, jako adekwatny do klasy auta.
Opinia o nadwoziu:
Jeżeli ktoś chce potężne, rodzinne kombi to nie polecam trójki, ale jako uniwersalne, zgrabne auto na każdą okazję - jak najbardziej! Wszystko tradycyjnie w niemieckim stylu - solidne, estetyczne i porządne. Po kilku latach i blisko 200tys.km nie widać śladów nadmiernego zużycia. Jedyni...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na kombi prowadzi się świetnie i precyzyjnie, zwłaszcza w ciasnych zakrętach. Hamulce skuteczne, ale mało wydajne - łatwo je zagrzać przy ostrzejszej jeździe. Klocki warto zmieniać zanim zaświeci się kontrolka, bo jak już raz zadziała - czujnik jest do wymiany. Problemy z przednimi ...
BMW seria 3 2.0 M47N 150KM 2005r. 300 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność jest słaba na seryjnym osprzęcie ,tj.turbina 1749. Auto budzi się powoli i słabo jedzie z niskich obrotów. Trzeba zdać sobie sprawę że nie jest to pojazd miejski. Biegi są długie i to bardzo przeszkadza w mieście i procentuje w trasie. Zakres pracy dobry dla silnika to o...
Opinia o komforcie:
Komfort jest dobry. Jeżdżąc na oponach 225x40x16 komfort i zawieszenie na tym cierpi.Czuć każdą dziurę na drodze. Fotele w wersji M pakietowej są świetne. Dobre wyprofilowanie , trzymanie boczne i regulacja oparcia podudzi. Wyciszenie jest dobre lecz na drzwiach go zabrakło , przez co...
Opinia o nadwoziu:
Auto ewidentnie robione pod kierowce. Deska rozdzielcza jest ku niemu skierowana dzięki czemu możemy w wygodny sposób podczas jazdy odsługiwać wyposażenie pokładowe. Rozmieszczenie przycisków jest poprawne. "Niemieckie" - nie zaskakuje m wszystko jest na swoim miejscu. W kabini...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się bardzo dobrze. Seryjne zawieszenie i dobre opony pozwalają na szybkie pokonywanie zakrętów. Hamulce są rewelacyjne. Tarcza 300 mm zdaje pewność pewnego hamowania. W użytkowaniu drogowym nie jesteśmy wstanie przegrzać tarcz.
BMW seria 3 2.8 193KM 1999r. 206 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność tego silnika jest wspaniała , już od 50 km/h na piatce ciągnie bez szemrania , ale to tylko dla próby:) Skrzynia biegów pracuje lekko , ma dobrze dobrane przełożenia . Podobno to najlepszy silnik benzynowy w całej gamie BMW. Przyspieszenie 0-100 7,3 sek. chyba nieźle (czasam...
Opinia o komforcie:
Nie jestem fanem sztywno zestrojonych zawieszeń , ale tragedii nie ma. Przednie fotele dosyć wygodne , ale wygodniejsze wg mnie posiada peugeot 406. Auto swietnie wyciszone , nie spodziewałem się tego.
Opinia o nadwoziu:
Z przodu jest dosyć dobrze , ale jak dla mnie trochę mało miejsca na nogi za kierownicą (mam 183 cm wzrostu) , z tyłu nie podróżuję , ale jak czasami usiądę , to nie ma najgorzej . Ogromny plus za podłokietniki , i z przodu i z tyłu. Bagażnik mnie rozczarował , może dlatego , że posi...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto świetnie trzyma się drogi , jak przyklejone. Układ kierowniczy precyzyjny , ale jak dla mnie wspomaganie mogłoby być mocniejsze , ale nie narzekam. Hamulce bardzo dobre. Troszkę utrudnione parkowanie do tyłu , ciężko ocenić precyzyjnie odległość od przeszkody.
BMW seria 3 E46 touring 2.0 136KM 2000r. 170 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Świetny silnik, dość cichy, wystarczająco mocny, ciągnie porządnie od ok. 2000 obr/min., przecyzyjna skrzynia biegów, wszystkie biegi wchodzą lekko i dokładnie, fajnie miękkie sprzęgło pozwala nawet na niezbyt dokładne sprzężenie obotów podczas zmiany biegów. Oczywiście mocy nigdy ...
Opinia o komforcie:
Jeśli szukasz auta, które "płynie" po naszych polskich dziurach to zapomnij o BMW. Za to auto jest super przyczepne i idealnie wyważone. Moim zdaniem to idealny kompromis pomiędzy prowadzeniem a komfortem. Jeśli nie lubisz trochę poszaleć po zakrętach - nie zakładaj szerokich opo...
Opinia o nadwoziu:
Generalnie wspaniała skorupa, jak na tę klasę auta. Mnie akurat ilość miejsca odpowiada bo lubię być "otulony" przez auto. Jednak blacha ma kilka "pięt achillesowych". Są to: progi tylne wewnątrz przy listwach oraz klapa tylna przy listwie oświetlenia tabl. rejestr. Sw...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się cudownie - jak przyklejony, idealnie wyważony. Bez czujników parkowania pewnie byłoby gorzej...
BMW seria 3 E30 2.0 129KM 1991r. 400 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
najcześciej w zawieszeniu siadaja dolne swoznie wachaczy i gumy na wahaczach. silnik- co 200000 prosi sie o wymiane uszczelki pod głowica-koszt 100 i zrobisz to samemu, przyspieszenie rewelacja. na kazdym biegu odczuwalna moc 130 koni
Opinia o komforcie:
dosyc sztywne zawieszenie w przypadku sedana lub coupe. w kombi jest super.fotele przednie bdb ale tylna kanapa jest za wysoko i mozna odczuć pewien dyskomfort. jazda w komplecie jest plynna . jesli chodzi o wyciszenie to mozna powiedziec ze jest super
Opinia o nadwoziu:
z przodu bardzo wygodnie ale z tylu ciasnawo. konsola przyjazna kierowcy bo jest zwrocona w jego strone. bagaznik w kazdej wersji wielki. jeslio trafisz na ocynk to spedzisz w tym aucie dozywocie bez zaprawek. zwykla blacha czesto zaczyna draznmic oczy
Opinia o układzie jezdnym:
to jest moje 4 auto z tej serii. o niebo lepsze niz nowsza e36, bo mniej awaryjne i ma lepsza klase. duza moc nawet w przypadku silnika 1.8. poprzedni sedan majac teraz 400000 przebiegu ni gubi oleju. trzeba jednak uwazac bo to auta czesto katowane przez mlodych właścicieli. bardzo polecam ten mod...
Średnie oceny BMW SERIA 3
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem BMW seria 3 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi A4.
Najciekawsza opinia użytkownika o BMW seria 3
użytkownik:
liczba głosów: 126
BMW seria 3 E46 2002 2500 192KM 2001r. kombi
Ocena ogólna
Dla każdego co innego ma znaczenie - dla jednych bezwzględne bezpieczeństwo, dla innych jak najniższe koszty, dla jeszcze innych wygląd, do którego niektórzy nie przywiązują najmniejszej wagi. Dla miłośnika motoryzacji to bardzo fajne auto, dające frajdę z jazdy wymagającym, ale ciekawym, tylnym napędem, całkiem niezłe walory użytkowe, dobre osiągi, przy znośnych kosztach.
Układ napędowy
Sześciocylindrowa jednostka (2,5i) to klasyka marki - pracuje bajecznie. Mruczy miło, choć niezbyt agresywnie. Jako duży motor daje się zmusić do przyspieszeń z niższych obrotów, lecz by pojechać dynamicznie, trzeba go wkręcić na wyższe obroty, co oczywiście wiąże się ze zwiększonym spalaniem, choć ogólnie, przy rozsądnym traktowaniu potrafi też być całkiem oszczędny zadowalając się 9-10litrami/100km, w miarę dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym będzie to około 11-12l. Sądzę, że to rozsądny kompromis między już zadowalającymi osiągami, a jeszcze przyzwoitymi kosztami. Dieselowskie motory zapewniają z pewnością lepszą elastyczność, przy niższym spalaniu, ale potencjalnie więcej elementów, które mogą stwarzać problemy, no i jeśli chodzi o auta używane, to cena zakupu i przebiegi oferowanych egzemplarzy znacznie mniej zachęcające... Stąd postawiłem na benzynę i nie żałuję! :)
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
Komfort
Mój egzemplarz posiada sportowe zawieszenie i bywa twardawy na nierównościach, ale ogółem komfort należy ocenić pozytywnie, jako adekwatny do klasy auta.
Nadwozie
Jeżeli ktoś chce potężne, rodzinne kombi to nie polecam trójki, ale jako uniwersalne, zgrabne auto na każdą okazję - jak najbardziej! Wszystko tradycyjnie w niemieckim stylu - solidne, estetyczne i porządne. Po kilku latach i blisko 200tys.km nie widać śladów nadmiernego zużycia. Jedynie dekoracyjne listwy wewnętrzne na drzwiach, konsoli centralnej i desce pokryte kiepskiej jakości powłoką, która łuszczy się i schodzi, co jednak nie ma większego znaczenia. Zabezpieczenie antykorozyjne raczej dobre. Małe ognisko korozji od spodu maski, w okolicy reflektorów.
Układ jezdny
Jak na kombi prowadzi się świetnie i precyzyjnie, zwłaszcza w ciasnych zakrętach. Hamulce skuteczne, ale mało wydajne - łatwo je zagrzać przy ostrzejszej jeździe. Klocki warto zmieniać zanim zaświeci się kontrolka, bo jak już raz zadziała - czujnik jest do wymiany. Problemy z przednimi wahaczami to standard w tym modelu. Jak to z tylnym napędem - uwaga na śliskich nawierzchniach (zima!), zwłaszcza w trudniejszych warunkach. Problemy mogą się pojawić gdy spadnie więcej śniegu, wjedziemy na piach, łąkę, do lasu, itp. - zakopać możemy się tam, gdzie z przednim napędem nie przyszłoby nam to w ogóle nawet do głowy...! :(
Naprawy
Części są może nieco trudniej dostępne niż np. do Opla czy aut z grupy VW, ale przy kilkuletnim już aucie, ceny do zaakceptowania i porównywalne np. z Golfem IV. Psują się raczej drobiazgi, ale jeżeli ktoś ma zaufanego mechanika i lubi motoryzację, nie powinien narzekać na ponadprzeciętną awaryjność.
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemów - benzynowy motor (przy sprawnym termostacie!) szybko zaczyna dawać ciepło, a regulacja nawiewów jest sensownie przemyślana. Czasem sterowanie trochę świruje, coś troszkę w wnętrzy deski piszczy, gwiżdże, ale ogólnie działa bez zarzutu. Jedynie funkcja automatycznego załączania grzania tylnej szyby+lusterek w temp. poniżej 3st.C nieco wkurza, a stojąc w korkach wydatnie zwiększa konsumpcję paliwka jeśli zapomni się wyłączyć...
Elektryka/elektronika
Czujniki... Poziomu oleju, zużycia klocków itp. - raz zadziałał - do wyrzucenia, ale to ogólnie mało istotne drobiazgi. Bardzo podatna na korozję listwa (blenda) oświetlenia tylnej tablicy rej. - wewnątrz lubi gromadzić się woda, niszcząc styki lampek.
Zobacz również opinie:
BMW seria 3: cabrio, coupe, coupe cabrio, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
BMW seria 3: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
BMW seria 3: 1.3, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 2.4, 2.5, 2.7, 2.8, 2.9, 3.0, 3.2, 3.5
BMW seria 3: 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982
Sprawdź także:
BMW seria 3 - ogłoszenia , BMW - forum użytkowników, BMW seria 3 - średnie ceny
BMW - tapety na pulpit, BMW - konfigurator felg, BMW - tanie opony,
Używane auto części, BMW - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie