BMW seria 3 opinie, oceny użytkowników, BMW seria 3 spalanie kombi (strona 1)

Opinie o samochodach BMW seria 3

kombi

Liczba ocen: 66

Średnia ocena: 8.52/10

BMW seria 3 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
10.75/12.96
7.63
trasa
8.42/9.98
5.63
cykl mieszany
9.78/12.10
6.58

Oceny BMW SERIA 3

2010-02-18

Ogólna ocena:

9/10

Dla każdego co innego ma znaczenie - dla jednych bezwzględne bezpieczeństwo, dla innych jak najniższe koszty, dla jeszcze innych wygląd, do którego niektórzy nie przywiązują najmniejszej wagi. Dla miłośnika motoryzacji to bardzo fajne auto, dające frajdę z jazdy wymagającym, ale ciekaw...
Opinia o układzie napędowym:
Sześciocylindrowa jednostka (2,5i) to klasyka marki - pracuje bajecznie. Mruczy miło, choć niezbyt agresywnie. Jako duży motor daje się zmusić do przyspieszeń z niższych obrotów, lecz by pojechać dynamicznie, trzeba go wkręcić na wyższe obroty, co oczywiście wiąże się ze zwiększony...
Opinia o komforcie:
Mój egzemplarz posiada sportowe zawieszenie i bywa twardawy na nierównościach, ale ogółem komfort należy ocenić pozytywnie, jako adekwatny do klasy auta.
Opinia o nadwoziu:
Jeżeli ktoś chce potężne, rodzinne kombi to nie polecam trójki, ale jako uniwersalne, zgrabne auto na każdą okazję - jak najbardziej! Wszystko tradycyjnie w niemieckim stylu - solidne, estetyczne i porządne. Po kilku latach i blisko 200tys.km nie widać śladów nadmiernego zużycia. Jedyni...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na kombi prowadzi się świetnie i precyzyjnie, zwłaszcza w ciasnych zakrętach. Hamulce skuteczne, ale mało wydajne - łatwo je zagrzać przy ostrzejszej jeździe. Klocki warto zmieniać zanim zaświeci się kontrolka, bo jak już raz zadziała - czujnik jest do wymiany. Problemy z przednimi ...

Paweł2014-10-19

Ogólna ocena:

9/10

Szukać...i jeszcze raz szukać dobrego egzemplarza. Jeśli mamy pewne i nie składane z 3 auto to nic się nie dzieje. Warto trochę dołożyć i dokładnie sprawdzić auto. Koszty wymiany wtrysków i turbiny są duże. Z całą pewnością jeszcze raz kupiłbym to auto.
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność jest słaba na seryjnym osprzęcie ,tj.turbina 1749. Auto budzi się powoli i słabo jedzie z niskich obrotów. Trzeba zdać sobie sprawę że nie jest to pojazd miejski. Biegi są długie i to bardzo przeszkadza w mieście i procentuje w trasie. Zakres pracy dobry dla silnika to o...
Opinia o komforcie:
Komfort jest dobry. Jeżdżąc na oponach 225x40x16 komfort i zawieszenie na tym cierpi.Czuć każdą dziurę na drodze. Fotele w wersji M pakietowej są świetne. Dobre wyprofilowanie , trzymanie boczne i regulacja oparcia podudzi. Wyciszenie jest dobre lecz na drzwiach go zabrakło , przez co...
Opinia o nadwoziu:
Auto ewidentnie robione pod kierowce. Deska rozdzielcza jest ku niemu skierowana dzięki czemu możemy w wygodny sposób podczas jazdy odsługiwać wyposażenie pokładowe. Rozmieszczenie przycisków jest poprawne. "Niemieckie" - nie zaskakuje m wszystko jest na swoim miejscu. W kabini...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się bardzo dobrze. Seryjne zawieszenie i dobre opony pozwalają na szybkie pokonywanie zakrętów. Hamulce są rewelacyjne. Tarcza 300 mm zdaje pewność pewnego hamowania. W użytkowaniu drogowym nie jesteśmy wstanie przegrzać tarcz.

2013-04-21

Ogólna ocena:

9/10

Samochód cudowny . Nie dałem mu 10 ze względu na niezbyt przestronne wnętrze i skromny jak na kombi bagażnik. Prowadzi się go cudownie , wyprzedzanie tym pojazdem nie wymaga znania trasy na pamięć albo ciągłego gapienia się w nawigację , czy czasami nie ma jakiegoś zakrętu za kilometr....
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność tego silnika jest wspaniała , już od 50 km/h na piatce ciągnie bez szemrania , ale to tylko dla próby:) Skrzynia biegów pracuje lekko , ma dobrze dobrane przełożenia . Podobno to najlepszy silnik benzynowy w całej gamie BMW. Przyspieszenie 0-100 7,3 sek. chyba nieźle (czasam...
Opinia o komforcie:
Nie jestem fanem sztywno zestrojonych zawieszeń , ale tragedii nie ma. Przednie fotele dosyć wygodne , ale wygodniejsze wg mnie posiada peugeot 406. Auto swietnie wyciszone , nie spodziewałem się tego.
Opinia o nadwoziu:
Z przodu jest dosyć dobrze , ale jak dla mnie trochę mało miejsca na nogi za kierownicą (mam 183 cm wzrostu) , z tyłu nie podróżuję , ale jak czasami usiądę , to nie ma najgorzej . Ogromny plus za podłokietniki , i z przodu i z tyłu. Bagażnik mnie rozczarował , może dlatego , że posi...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto świetnie trzyma się drogi , jak przyklejone. Układ kierowniczy precyzyjny , ale jak dla mnie wspomaganie mogłoby być mocniejsze , ale nie narzekam. Hamulce bardzo dobre. Troszkę utrudnione parkowanie do tyłu , ciężko ocenić precyzyjnie odległość od przeszkody.

2008-08-16

Ogólna ocena:

10/10

Uwielbiam ten wóz. Dla mnie to jedyna marka, którą w pełni akceptuję. Daje mi wszystko, czego oczekuję od auta - prestiż, przyjemność z jazdy, pewność na drodze, małe spalanie przy świetnych osiągach, żadnego skrzypienia czy niespodzianek. Bardzo praktyczne i super przemyślane a do t...
Opinia o układzie napędowym:
Świetny silnik, dość cichy, wystarczająco mocny, ciągnie porządnie od ok. 2000 obr/min., przecyzyjna skrzynia biegów, wszystkie biegi wchodzą lekko i dokładnie, fajnie miękkie sprzęgło pozwala nawet na niezbyt dokładne sprzężenie obotów podczas zmiany biegów. Oczywiście mocy nigdy ...
Opinia o komforcie:
Jeśli szukasz auta, które "płynie" po naszych polskich dziurach to zapomnij o BMW. Za to auto jest super przyczepne i idealnie wyważone. Moim zdaniem to idealny kompromis pomiędzy prowadzeniem a komfortem. Jeśli nie lubisz trochę poszaleć po zakrętach - nie zakładaj szerokich opo...
Opinia o nadwoziu:
Generalnie wspaniała skorupa, jak na tę klasę auta. Mnie akurat ilość miejsca odpowiada bo lubię być "otulony" przez auto. Jednak blacha ma kilka "pięt achillesowych". Są to: progi tylne wewnątrz przy listwach oraz klapa tylna przy listwie oświetlenia tabl. rejestr. Sw...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się cudownie - jak przyklejony, idealnie wyważony. Bez czujników parkowania pewnie byłoby gorzej...

2008-02-12

Ogólna ocena:

10/10

nie ma z tym autem takich problemow jakich by sie nie dalo rozwiazac. jest naprawde czym depnac i czym poszalec no i laski na niego leca mimo ze ma swoje lata, ogólnie auto dla mlodych jak i siwiejacych.
Opinia o układzie napędowym:
najcześciej w zawieszeniu siadaja dolne swoznie wachaczy i gumy na wahaczach. silnik- co 200000 prosi sie o wymiane uszczelki pod głowica-koszt 100 i zrobisz to samemu, przyspieszenie rewelacja. na kazdym biegu odczuwalna moc 130 koni
Opinia o komforcie:
dosyc sztywne zawieszenie w przypadku sedana lub coupe. w kombi jest super.fotele przednie bdb ale tylna kanapa jest za wysoko i mozna odczuć pewien dyskomfort. jazda w komplecie jest plynna . jesli chodzi o wyciszenie to mozna powiedziec ze jest super
Opinia o nadwoziu:
z przodu bardzo wygodnie ale z tylu ciasnawo. konsola przyjazna kierowcy bo jest zwrocona w jego strone. bagaznik w kazdej wersji wielki. jeslio trafisz na ocynk to spedzisz w tym aucie dozywocie bez zaprawek. zwykla blacha czesto zaczyna draznmic oczy
Opinia o układzie jezdnym:
to jest moje 4 auto z tej serii. o niebo lepsze niz nowsza e36, bo mniej awaryjne i ma lepsza klase. duza moc nawet w przypadku silnika 1.8. poprzedni sedan majac teraz 400000 przebiegu ni gubi oleju. trzeba jednak uwazac bo to auta czesto katowane przez mlodych właścicieli. bardzo polecam ten mod...

Średnie oceny BMW SERIA 3

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
68.18%
głosów 45
Raczej tak
25.76%
głosów 17
Trudno powiedzieć
3.03%
głosów 2
Raczej nie
1.52%
głosów 1
Nie
1.52%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.0/10
Układ kierowniczy
9.1/10
Hamulce
9.0/10
Parkowanie
8.7/10
Napęd
Elastyczność
8.4/10
Skrzynia biegów
8.5/10
Silnik
9.2/10
Przyspieszenie 0-100km
8.1/10
Przyspieszenie 60-120km
8.4/10
Przyspieszenie 80-120km
8.7/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.6/10
Resorowanie z obciążeniem
8.4/10
Fotele przednie
8.9/10
Fotele tylne
7.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.8/10
Wyciszenie
8.1/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.6/10
Przestrzeń z tyłu
7.2/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.9/10
Bagażnik
8.2/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.8/10
Możliwość aranżacji
7.9/10
Karoseria
8.6/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.8/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.2/10
Widocznośc do tyłu
8.5/10
Widoczność w lusterkach
9.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.8/10
Elektronika
6.7/10
Naprawy
Niezawodność
6.4/10
Koszty napraw
4.6/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
14
Komfort jazdy
11
Niezawodność
7
Układ jezdny
6
Napęd
5
Inne
2
Nadwozie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
14
Spalanie
6
Inne
5
Awaryjność
4
Wentylacja i ogrzewanie
3
Napęd
2
Komfort jazdy
2
Wnętrze
2
Nadwozie
1
Układ jezdny
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem BMW seria 3 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi A4.

Najciekawsza opinia użytkownika o BMW seria 3

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 126

BMW seria 3 E46 2002 2500 192KM 2001r. kombi

Ocena ogólna

Dla każdego co innego ma znaczenie - dla jednych bezwzględne bezpieczeństwo, dla innych jak najniższe koszty, dla jeszcze innych wygląd, do którego niektórzy nie przywiązują najmniejszej wagi. Dla miłośnika motoryzacji to bardzo fajne auto, dające frajdę z jazdy wymagającym, ale ciekawym, tylnym napędem, całkiem niezłe walory użytkowe, dobre osiągi, przy znośnych kosztach.

Układ napędowy

Sześciocylindrowa jednostka (2,5i) to klasyka marki - pracuje bajecznie. Mruczy miło, choć niezbyt agresywnie. Jako duży motor daje się zmusić do przyspieszeń z niższych obrotów, lecz by pojechać dynamicznie, trzeba go wkręcić na wyższe obroty, co oczywiście wiąże się ze zwiększonym spalaniem, choć ogólnie, przy rozsądnym traktowaniu potrafi też być całkiem oszczędny zadowalając się 9-10litrami/100km, w miarę dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym będzie to około 11-12l. Sądzę, że to rozsądny kompromis między już zadowalającymi osiągami, a jeszcze przyzwoitymi kosztami. Dieselowskie motory zapewniają z pewnością lepszą elastyczność, przy niższym spalaniu, ale potencjalnie więcej elementów, które mogą stwarzać problemy, no i jeśli chodzi o auta używane, to cena zakupu i przebiegi oferowanych egzemplarzy znacznie mniej zachęcające... Stąd postawiłem na benzynę i nie żałuję! :)

Widoczność

Bez zastrzeżeń.

Komfort

Mój egzemplarz posiada sportowe zawieszenie i bywa twardawy na nierównościach, ale ogółem komfort należy ocenić pozytywnie, jako adekwatny do klasy auta.

Nadwozie

Jeżeli ktoś chce potężne, rodzinne kombi to nie polecam trójki, ale jako uniwersalne, zgrabne auto na każdą okazję - jak najbardziej! Wszystko tradycyjnie w niemieckim stylu - solidne, estetyczne i porządne. Po kilku latach i blisko 200tys.km nie widać śladów nadmiernego zużycia. Jedynie dekoracyjne listwy wewnętrzne na drzwiach, konsoli centralnej i desce pokryte kiepskiej jakości powłoką, która łuszczy się i schodzi, co jednak nie ma większego znaczenia. Zabezpieczenie antykorozyjne raczej dobre. Małe ognisko korozji od spodu maski, w okolicy reflektorów.

Układ jezdny

Jak na kombi prowadzi się świetnie i precyzyjnie, zwłaszcza w ciasnych zakrętach. Hamulce skuteczne, ale mało wydajne - łatwo je zagrzać przy ostrzejszej jeździe. Klocki warto zmieniać zanim zaświeci się kontrolka, bo jak już raz zadziała - czujnik jest do wymiany. Problemy z przednimi wahaczami to standard w tym modelu. Jak to z tylnym napędem - uwaga na śliskich nawierzchniach (zima!), zwłaszcza w trudniejszych warunkach. Problemy mogą się pojawić gdy spadnie więcej śniegu, wjedziemy na piach, łąkę, do lasu, itp. - zakopać możemy się tam, gdzie z przednim napędem nie przyszłoby nam to w ogóle nawet do głowy...! :(

Naprawy

Części są może nieco trudniej dostępne niż np. do Opla czy aut z grupy VW, ale przy kilkuletnim już aucie, ceny do zaakceptowania i porównywalne np. z Golfem IV. Psują się raczej drobiazgi, ale jeżeli ktoś ma zaufanego mechanika i lubi motoryzację, nie powinien narzekać na ponadprzeciętną awaryjność.

Wentylacja i ogrzewanie

Bez problemów - benzynowy motor (przy sprawnym termostacie!) szybko zaczyna dawać ciepło, a regulacja nawiewów jest sensownie przemyślana. Czasem sterowanie trochę świruje, coś troszkę w wnętrzy deski piszczy, gwiżdże, ale ogólnie działa bez zarzutu. Jedynie funkcja automatycznego załączania grzania tylnej szyby+lusterek w temp. poniżej 3st.C nieco wkurza, a stojąc w korkach wydatnie zwiększa konsumpcję paliwka jeśli zapomni się wyłączyć...

Elektryka/elektronika

Czujniki... Poziomu oleju, zużycia klocków itp. - raz zadziałał - do wyrzucenia, ale to ogólnie mało istotne drobiazgi. Bardzo podatna na korozję listwa (blenda) oświetlenia tylnej tablicy rej. - wewnątrz lubi gromadzić się woda, niszcząc styki lampek.

Zobacz również opinie:

BMW seria 3: cabrio, coupe, coupe cabrio, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

BMW seria 3: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

BMW seria 3: 1.3, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 2.4, 2.5, 2.7, 2.8, 2.9, 3.0, 3.2, 3.5

BMW seria 3: 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982