Opinie o samochodach Mazda 323
1998r.
Liczba ocen: 18
Średnia ocena: 9.33/10
Mazda 323 spalanie (l/100km)
Oceny MAZDY 323
Mazda 323 F 1.5 Z5 90KM 1998r. 170 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik pracuje rewelacyjnie i równo! Żadnego szarpania klekotania i takich tam! Jedyny mankament to głośna praca powyżej 100 km/h jeżdżę na gazie więc przy większych prędkościach jest trochę mało elastyczny ale na benzynie jest dużo lepiej! Silnik uwielbia wysokie obroty! Jedyne co pr...
Opinia o komforcie:
Podczas jazdy z kompletem osób jest z tyłu ciasno, poza tym osoby wysokie mają problem na tylnej kanapie, bo jest mało miejsca na nogi o dach dość nisko schodzi do tyłu! Jeżeli chodzi o fotele przednie to po prostu rewelacja są wygodne, nisko umieszczone i dobrze trzymają, niestety silnik ...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu pełen komfort, z tyłu niestety gorzej! schowki i rozmieszczenie ok, obszerność wnętrza - nie można narzekać! Wykończenia jak na tą klasę auta też niczego sobie! Trochę plastikowe ale nie najgorszej jakości! karoseria u mnie 12 letnia i jedyne ognisko jakie wyszło to na masce p...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko super! Praktycznie bezawaryjne. Kupiłem je w Polsce z przebiegiem 82000 km i zrobiłem nim 90000. jeżdżę bardzo dużo, tyle, że co pół roki auto stoi kilka miesięcy, bo nie ma mnie w kraju. Jedyne co w nim wymieniałem, to końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza, klocki h...
Mazda 323 F GT 2.0 V6 144KM 1998r. 340 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik pracujący zdecydowanie na wysokich obrotach 3500-5500 RPM. Poniżej silnik zachowuje się jakby przysypiał. Skrzynia biegów w wersji GT ma krótkie biegi przez co na trasie trzeba zaakceptować, że silnik pracuje na bardzo wysokich obrotach. Lubią padać synchronizatory drugiego i trzeci...
Opinia o komforcie:
Fotele średnio wygodne :). Auto ma sztywne zawieszenie, ale komplet pasażerów sprawia, że tył jest zdecydowanie niżej niż powinie. W takiej sytuacji przejazd przez nierówności poprzeczne do toru jazdy sprawiały "dobijanie" zawieszenia. Pomimo obciążenia auto ze sprawnym zawiesz...
Opinia o nadwoziu:
Auto oferuje schowki w każdym możliwym miejscu plus jeszcze kilka :). Niewiarygodna i niespotykana ilość schowków ! coś czego brakuje u innych.
Opinia o układzie jezdnym:
Wadliwe pompy hamulcowe - w miarę zużycia tylne koła hamują coraz słabiej, przez co droga hamowania wydłuża się :(. Po za tym auto niewiarygodnie posłuszne kierowcy.
Mazda 323 323F 1.5 DOHC 90KM 1998r. 104 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak na pokemność 1500 naprawde dobrze się zbiera, auta typu Audi A4, Passat (oczywiście z silnikami 1,6 to pobiera bez problemu, to samo na elastyczności, nie można nażekać jak na 1,5
Opinia o komforcie:
Ja po przejechaniu paru tysięcy kilometrów obniżyłem zawieszenie więc automatycznie komfort jazdy spadł ale za to świetnie prowadził się. Fotele przednie wygodne, dobre trzymanie boczne (co do tylnych to jechałem tylko raz i to po znacznej ilości...:)) Nie polecam jazdy z kompletem osób ...
Opinia o nadwoziu:
Jak jeździ się samemu to dużo miejsca jest z przodu ale wówczas z tyłu braknie
Opinia o układzie jezdnym:
Generalnie nie ma do czego się przyczepić może nieco hamulce mogły by być skuteczniejsze. Jest to niski samochód a po obniżeniu zawieszenia istny gokart! Naprawde świetnie się prowadzi
Mazda 323 F BA 1.5 Z5 16V 88KM 1998r. 180 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik ma 88km i lubi obroty,żyje przy 4tyś i tak aż do odcięcia zapłonu. świetnie gra ze skrzynią ale żeby jechać dynamicznie trzeba trochę mieszać (lubie zbić do 3 przy wyprzedzaniu i jechać do max)
Opinia o komforcie:
195/50R15 na tych kołach nie szukam komfortu tylko przyczepności.z przodu jeżdzi się super z tyłu nie wiem jak jadę z tyłu to pijany a żona prowadzi.pow. 3,5tyś obr robi się przyjemnie głośno.
Opinia o nadwoziu:
z przodu wygodnie ,wszystko pod ręką, wykończenie i fotele ze skóry mino lat nie widać znaczącego zużycia,karoseria lux jerzeli powłoka lakiernicza nie jest uszkodzona mechanicznie nie rdzewieje
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzi się super kocha zakręty,hamulce dają rade ale z tyłu tarcze by się przydały.
Mazda 323 BJ 2.0 TDI 90KM 1998r. 161 254km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Turbina załącza się dopiero gdy silnik osiągnie ok 2000 obr/min (duża turbo-dziura),silnik trochę mało elastyczny, lepiej pracuje na wyższych obrotach
Opinia o nadwoziu:
Bagażnik dość pojemny ,można powiększyć przesuwając tylną kanapę do przodu o 16cm ,odwrotnie ,jeśli chce zwiększyć się przestrzeń pasażerom siedzącym na tylnej kanapie (podobno nie wszystkie mazdy 323F posiadają ową funkcję)
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi.Wydaje mi się ,że trochę mógłby mieć większy promień skrętu
Średnie oceny MAZDA 323
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Mazda 323 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Astra.
Najciekawsza opinia użytkownika o Mazdzie 323
użytkownik:
liczba głosów: 97
Mazda 323 F GT 2000 V6 144KM 1998r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Bardzo pozytywnie wspominam to auto. Mam nadzieję, że obecne mazdy są równie niezniszczalne jak ta z którą miałem do czynienia.
Układ napędowy
Silnik pracujący zdecydowanie na wysokich obrotach 3500-5500 RPM. Poniżej silnik zachowuje się jakby przysypiał. Skrzynia biegów w wersji GT ma krótkie biegi przez co na trasie trzeba zaakceptować, że silnik pracuje na bardzo wysokich obrotach. Lubią padać synchronizatory drugiego i trzeciego biegu. Wadliwa konstrukcja uszczelnienia pokryw zaworów sprawia, że występują nieustające wycieki oleju spod pokryw zaworów. Dodatkową niedogodnością są praktycznie zawsze stukające popychacze zaworów – nie ma to jednak wpływu na jakość pracy i żywotność silnika. Po za tym silnik nie do zamordowania. Pomimo 250000 km przebiegu na gładziach cylindrów doskonale były widoczne ślady obróbki fabrycznej (honowania). P.S. Bezkolizyjny silnik - sam nie wierzyłem !
Widoczność
Wersja 2.0 GT posiada spojler na tylnej klapie przez co widoczność do tyłu jest troszeczkę ograniczona. Ale jak sądzę :) dla chcącego :) nic trudnego.
Komfort
Fotele średnio wygodne :). Auto ma sztywne zawieszenie, ale komplet pasażerów sprawia, że tył jest zdecydowanie niżej niż powinie. W takiej sytuacji przejazd przez nierówności poprzeczne do toru jazdy sprawiały "dobijanie" zawieszenia. Pomimo obciążenia auto ze sprawnym zawieszeniem doskonale trzyma tor jazdy bez noszenia na boki.
Nadwozie
Auto oferuje schowki w każdym możliwym miejscu plus jeszcze kilka :). Niewiarygodna i niespotykana ilość schowków ! coś czego brakuje u innych.
Układ jezdny
Wadliwe pompy hamulcowe - w miarę zużycia tylne koła hamują coraz słabiej, przez co droga hamowania wydłuża się :(. Po za tym auto niewiarygodnie posłuszne kierowcy.
Naprawy
Części do wersji 2.0 GT są co nieco droższe niż do zwykłej wersji. inne paski, inne klocki, inne filtry. Coś za coś.
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dramatyczna - w czasie deszczu szyby zawsze są zaparowane. Ogrzewanie jest naprawdę wydajne. Nigdy nie zmarzłem pomimo braku kurtki :)
Elektryka/elektronika
Podczas eksploatacji Mazdy nawet nie musiałem sprawdzać gdzie są bezpieczniki.
Zobacz również opinie:
Mazda 323: coupe, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), terenowy
Mazda 323: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Mazda 323: 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0
Mazda 323: 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1987, 1984
Sprawdź także:
Mazda 323 - ogłoszenia , Mazda - forum użytkowników, Mazda 323 - średnie ceny
Mazda - tapety na pulpit, Mazda - konfigurator felg, Mazda - tanie opony,
Używane auto części, Mazda - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie