Renault Scenic Grand 2004r. - opinia użytkownika
nadwozie: kombi
silnik: 1.9 120KM (olej napędowy)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 170 000 km
liczba drzwi: 5
pochodzenie: krajowy
jeździłem/łam tym autem: 3 lata
data oceny: 2011-03-28
liczba wyświetleń: 6795
Spalanie
Podałem spalanie przy niezbyt ekonomicznej jeździe. Sprawdzałem że można na trasie zejść poniżej 5l/100km
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Na detale elektryczne/elektroniczne typu zamki, mechanizmy szyb itp.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Polecam rozejrzeć się czy ASO jest w miarę blisko ponieważ ogólni mechanicy często rozkładają ręce zwłaszcza jeśli chodzi o sprawy elektroniczne.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Prowadzącym działalność gospodarczą. Mniej odczuwa się koszty związane z naprawami. Polecam je też tym którzy cenią sobie komfort podróżowania i lubią jeździć szybko.
Ocena ogólna
Pomimo niemałych nakładów finansowych na naprawy ogólnie dobrze oceniam to auto. Jest to samochód którym można bez obawy pojechać w długą trasę.
Układ jezdny
Po normalnych drogach jedzie się przyjemnie. Jazdy po dziurach nie polecam. Odczuwalny jest dyskomfort i słychać jakieś stuki w przednim zawieszeniu. Przy przeglądach mówią, że wszystko jest ok.
Co do parkowania to polecam wersję z czujnikami. Ja osobiście ich nie mam i po długim już użytkowaniu tego auta ciągle nie mam wyczucia przy parkowaniu tyłem. Do awarii mogę zaliczyć wymianę poduszki pod silnikiem (ok 600 zł)
Napęd
Czasami przy bardzo małej prędkości trzeba wrzucić jedynkę np. jadąc w korku, bo na dwójce ciężko się rozpędzić lub może szarpnąć. Tak jakby skrzynia nie była do końca zgrana z silnikiem. Gdzieś przy 130 tys. miałem wymieniany wysprzęglik hydrauliczny. Co do samego silnika 1.9 to jest godny pochwały. Żadnych problemów, nie klekocze nawet jak typowy diesel i co dla mnie bardzo ważne nie męczy się przy większych prędkościach.
Komfort jazdy
Mocno go nie obciążam ale w kilka osób na wakacje z bagażami można się śmiało wybrać. Przednie fotele bardzo wygodne, nie męczą przy kilkugodzinnej jeździe. Niektórzy pasażerowie narzekają na niewygodę z tyłu ale nie biorę tego zbyt poważnie bo innym się bardzo podoba. Osobiście nie sprawdzałem.
Resorowanie bez obciążenia
Resorowanie z obciążeniem
Jazda z kompletem pasażerów
Nadwozie i wnętrze
Dużo przestrzeni z przodu, mniej z tyłu. Wszystkie wskaźniki i przełączniki raczej w optymalnie dobranych miejscach. Nie używam trzeciego rzędu siedzeń więc bagażnik obszerny. Bardzo duża ilość schowków. Negatywnie oceniam plastiki z których ściera się wierzchnia powłoka, zarówno na desce jak i uchwytach w drzwiach.
Wygoda obsługi (ergonomia)
Jakość materiałów i wykończenia
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja w porządku. Klimę trzeba co jakiś czas odgrzybiać bo nieprzyjemnie pachnie ale to chyba norma. Fajna opcja szybkiego osuszania przedniej szyby.
Widoczność
Siedzi się wysoko więc widoczność do przodu bardzo dobra. Do tyłu mniejsza ale wystarczająca. Lusterka dobrze spełniają swoje zadanie. Jak już pisałem wcześniej dobrze jest mieć czujniki parkowania z tyłu bo ciężko wyczuć odległość.
Elektryka/Elektronika
Pięta achillesowa Scenica to elektronika. Przy ok 100 tys. km padł wyświetlacz (ponoć to normalne) - naprawa 450 zł. Przestają działać przyciski zamykająca w klamkach. 140 tys. przebiegu i wymiana zaworu EGR - jeśli dobrze pamiętam ok 800 zł. Częste wymiany żarówek od świateł mijania - wykonywane w serwisie bo samemu niełatwo to zrobić. Wymieniałem też hamulec parkingowy (elektryczny) coś ok 1500 zł jeśli nie więcej!! Co prawda tutaj nie z winy elektroniki bo uszkodzeniu uległa linka w zimie ale cały hamulec do wymiany. Poza tym pewnego pięknego dnia zaskoczył mnie jakiś komunikat i brak zapłonu. Okazało się że uszkodziła się blokada kierownicy. Wymieniany też był silniczek od nawiewu czy coś takiego bo zaczął trzeszczeć.
Naprawy
Przez niecałe 3 lata na naprawy w ASO wydałem ok 8500 zł. Nie pamiętam już wszystkich przypadłości ale w serwisie znają mnie już doskonale.
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Sprzęgło wg mnie działa dziwnie w tym aucie a niskie biegi są źle dobrane. Można się przyzwyczaić ale to trochę denerwuje.
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
System hands-free (czujniki w drzwiach otwierające samochód). Odpalanie bez użycia kluczyka czy nawet karty którą wystarczy mieć przy sobie.
Inne modele
Renaulta:
Renault 11,
Renault 14,
Renault 18,
Renault 19,
Renault 21,
Renault 25,
Renault 30,
Renault 5,
Renault 9,
Renault Alliance,
Renault Avantime,
Renault Chamade,
Renault Clio,
Renault ClioIV,
Renault Espace,
Renault Fuego,
Renault Kadjar,
Renault Kangoo,
Renault Koleos,
Renault Laguna,
Renault Master,
Renault Megane,
Renault Modus,
Renault Nevada,
Renault Rapid,
Renault Safrane,
Renault Scenic,
Renault Thalia,
Renault Trafic,
Renault Twingo,
Renault Vel Satis