Opinia Renault Laguna RXE 2.0 113KM (benzyna) hatchback 1997r., ocena użytkownika (22bv)

Renault Laguna RXE 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 113KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 196 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-06-05

liczba wyświetleń: 4163

Spalanie

Jeżdżę bardzo dynamicznie, lubię się pościgać, a na autostradach 180 km/h to nie żadkość. Samochód bardzo ekonomiczny względem swoich rozmiarów i dynamiki jazdy.
benzyna
gaz
Miasto
9.50
10.60
Trasa
7.20
8.50
Cykl mieszany
8.40
9.20

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Uwaga na korozję starszych modeli. Zadbaną Lagunę trudno trafić, ale taka spokojnie pare lat pojeździ.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komuś kto mam mało pieniędzy, a chciałby kupić duży i komfortowy samochód.

Ocena ogólna

Ogólnie auto udane. Trzeba być cierpliwym na psujące się drobne rzeczy i na niską jakość wykończenia. Rdzewieją również modele z wczesnych lat produkcji - polecam te po face liftingu w 98 roku. Samochód komfortowy i stosunkowo niezawodny, a części dosyć tanie.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Jak legendy głoszą, renówki to najwygodniejsze auta - tak właśnie jest w tym modelu. Prowadzi się wygodnie i bezpiecznie.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Mocną stroną Reno są silniki. A dwulitrowy silnik V8 w Lagunie I to najlepsza dostępna jednostka napędowa. Są egzemplarze, które mają przejechane ponad 500 tyś. km bez remontu silnika! Poza drobnymi kłopotami z zapłonem, w silniku nigdy nic się nie zepsuło.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Bardzo duży i komfortowy samochód. Nadaje się do dalekich wypraw w 5 osób dorosłych z pełnym bagażnikiem. Staje się troszkę mułowaty przy takim obciążeniu, ale dobrze sobie radzi.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Intuicyjna obsługa. Ogromny bagażnik.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko się nagrzewa zimą.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Szerokie belki boczne z przodu nieco ograniczające widoczność. Z tyłu i w lusterkach znakomicie widać wszystko.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika we francuzach nie lubi wilgoci. Zalanie auta może objawiać się wariowaniem elektroniki - do czasu wyschnięcia. takto żadnych problemów.

Elektryka

8/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Psują się pierdoły: łożyska kół, pokrętło od wentylacji, klamka zewnętrzna, linka do otwierania wlewu paliwa, pompka od spryskiwaczy, łączniki stabilizatorów. Pierdoły, bo każdą część da się kupić za nie więcej niż 50 zł. Silnik się nie psuje, więc nie jesteśmy narażeni na duże koszta.

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nietrwały układ jezdny, szczególnie łożyska kół tylnich, sworznie i łączniki stabilizatorów.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Liczyłem na wyższe spalanie przy moim stylu jazdy.

Spalanie

autor opinii