Opinia Renault Espace 3.0 V6 Elysee Automat 3.0 V6 167KM (benzyna+gaz) van 1997r., ocena użytkownika (918)

Renault Espace 3.0 V6 Elysee Automat 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 3.0 V6 167KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 165 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-04-25

liczba wyświetleń: 12789

Spalanie

Jak jeżdżę po Wrocławiu 60 km/h nie ma szans na 4 bieg i samochód w mieście spala 16.5-18 litrów/100 km. Jak ktoś wam powie, że Espace 3.0 Automat pali w mieście 13 to zabijcie go śmiechem!!! Gazu spala około 20/100 km. W mieście może spalić około 13.5-14 pod warunkiem ciągłej jazdy a nie stania w korkach i ciągłego ruszania-hamowania(to możliwe nocą albo na obwodnicach). Ale w trasie jest już normalnie. Bez trudu na szosach w Polsce spalicie ok. 8-9 na 100 (nawet z pełnym obciążeniem). Elastyczność jest super, przyspieszenia nie zwalają z nóg ale jest OK. Masa, masa....
benzyna
gaz
Miasto
18.00
20.00
Trasa
8.50
11.00
Cykl mieszany
10.00
11.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Regularne serwisowanie to podstawa zadowolenia przyszłych użytkowników. Lepiej zapobiegać niż potem naprawiać. Silnik 3.0 V6 to dla mnie jedyna opcja dla tak cięzkiego auta (mimo plastikowej karoserii on waży conajmniej 1800 kg). Nie wiem jak na trasie można wyprzedzać autem z silnikiem 2.0/115 KM z choćby 5-osobami na pokładzie. to jakiś ekstremalny i niebezpieczny wyczyn 9a spalanie w takim aucie pewnie będzie podobne na trasie jak w V6, który jedzie swobodnie, 2.0 po prostu się męczy z taką masą. Prawda?

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinom z dziećmi, podróżnikom, wędkarzom, którzy zabierają dużo sprzętu :)

Ocena ogólna

Bardzo dobry samochód, o wiele lepszy niż Sharan/Galaxy/Alhambra. Bardzo miłe i przytulne wnętrze. Bardzo dobre wyciszenie i silnik 3.0 V6 (który jest chyba zmorą mechaników, bo nie mogą włożyć rąk-tak jest poupychane wszystko). Myślę, ze jak się robi wszystkie wymiany na bieżąco nie powienien sprawiac kłopotów. Koszty eksploatacji na gazie (który silnik bardzo dobrze znosi- ja mam wtrysk sekwencyjny) są porównywalne z dieslem 2.2/113 KM ale to jest V6, które fantastycznie brzmi na wysokich obrotach i nie ma wibracji jak diesel (po prostu-aksamit.... miłosnicy V6 wiedzą co mam na myśli). Skrzynia biegów powinna mieć conajmniej 5 biegów i opcję zmiany biegów nawet na 4 przy 50/60 km/h jeśli się jedzie ze stałą prędkością (nowoczesne automaty tak robią). Auto spalało by o wiele mniej w mieście. Ale może wersja V6 została stworzona do pokonywania długich dystansów......? Do tego się nadaje jak mało które auto. Wg mnie: najładniejszy VAN z końca 90-tych lat i rzecz niedoceniona przez większość: pierwszy VAN na świecie, w którym producent pomyślał o bezpieczeństwie pasażerów podczas wypadku. Zajrzyjcie na stronę EURO-NCAP i zobaczcie wyniki testów dla Espace, a potem zajrzyjcie do Voyagera, Sharana itp. NO COMENT...

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Jak na tą wielkość auta fantastyczna widoczność (brak słupków przednich jak w normalnych autach) i poczucie przestrzeni (ESPACE znaczy przestrzeń :)). Układ kierowniczy mało precyzyjny i słabo wyczuwa się co się dzieje z przednimi kołami. Hamulce dość dobre ale przy tej masie i hamulcami z Laguny nie spodziewajcie się, że auto stanie dęba... lepiej rozpocząć hamowanie wcześniej:) ABS dość późno się włącza więc to zaliczam "in plus". Z racji takiego ciężkiego silnika i przedniego napędu samochód ma tendencję do wyjeżdżania przodem na zewnątrz łuku ale nie jest to trudne do opanowania.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik 3.0 jest super ale ta skrzynia 4-biegowy automat z beznadziejnym programem sterującym to POMYŁKA!!! Samochód zmienia biegi przy minimalnych prędkościach: 3 wrzuca przy 52 km/h, a 4 przy minimum 72 km/h.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

2/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Samochód jest rewelacyjnie wyciszony (słyszałem o tym wcześniej i jest to prawda). Zawieszenie oceniam jako twarde (myślałem, że "francuz" będzie bardziej miękki...) i dość głośne (ale to raczej wina poduszek trzymających silnik i zawieszenie tzw. wózek). Zdecydowanie lepiej auto resoruje jak jest obciążone. Fotele jak dla mnie są zbyt małe (mam 183 cm wzrostu) ale są obite w całości welurem a to lubie najbardziej :))) Mam elektryczną regulację i ogrzewanie i te elementy polecam wszystkim, którzy tego jeszcze nie mieli, przede wszystkim zimą można sobie podgrzać "4 litery", a i ciepły tyłeczek kobiety też jest ważny :)))

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

ESPACE - znaczy przestrzeń, tu nie ma co komentować, jest rewelacyjnie!!! Do obsługi szybko można się przyzwyczaić. Ogromna ilość schowków (i ten największy centralny) to jest to!!!. Materiały plastikowe nie są najwyższej jakości (jak to zwykle w Renault-tkaniny o wiele lepsze lepsze niż plastiki. Fatalnie wykończona tylna klapa od wewnątrz, wszystko się rusza i hałasuje na nierównościach. Możliwości aranżacji (jeśli macie wersję z szynami do foteli) są ogromne. 2+3+2, 2+2+2, 2+2+1 itp. jak dusza zapragnie, fotele nie są cięzkie i montaż na prawdę prosty. Wygląd karoserii to wg mnie jeden z największych atutów (min. dlatego go kupiłem bo uważam, że to najładniejszy VAN z tamtych lat. Bardzo opływowy i przez to cichy, no i te lusterka boczne z żeberkami.... Miodzio...

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo wydajne, klima chłodzi bardzo szybko. Szkoda, że nie ma osobnej nagrzewnicy na tył... Tylne szyby boczne są uchylane (szkoda, że nie elektrycznie jak w Galaxy czy Carnivalu) ale bardzo poprawiają wentylację jak nie chcecie chłodzić auta klimą. Ogrzewanie zimą bardzo wydajne i fajną rzeczą jest dwustrefowy nadmuch (osobno prawa i lewa strona).

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Kiedyś się bałem VAN-ów, no bo przodu nie widać zza kierownicy:) Ale teraz wiem,że można parkować "na centymetry". Samochód jest plastikowy i nie pęka od razu:) Widoczność do tyłu jest OK (tył jest pionowy więc "No problem". Ale jak ktoś lubi można zainwestować w czujniki parkowania (nawet 8-sensorowe, przód-tył z wyświetlaczem odległosci do przeszkody) i wtedy parkowanie nawet nocą to zabawa.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka to pierwsza rzecz, która mnie zawiodła i unieruchomiła w trasie. Padł całkiem alternator i rozrusznik (zużyte wszystko wewnątrz, tulejki, łożyska itp.) Były wcześniej sygnały jak go kupowałem ale olałem je i "się zesrało" z bagażami w trasie w środku puszczy augustowskiej, hihihihi. Ale kochani gospodarze pomogli i mieliśmy wydłużony urlop o czas naprawy. Często nie wiedzieć czemu zapala się SERVICE (nawet jak jest rezerwa benzyny) i trzeba się nauczyć nie denerwować na zapas tymi komunikatami. Raz się przepaliła przednia żarówka (H1 - koszt tylko 10 zł i bajecznie prosta wymiana- tutaj "szacun" dla Renault za myśl techniczną), hehehehe...

Elektryka

3/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Elektryka to pierwsza rzecz, która mnie zawiodła i unieruchomiła w trasie. Padł całkiem alternator i rozrusznik (zużyte wszystko wewnątrz, tulejki, łożyska itp.) Były wcześniej sygnały jak go kupowałem ale olałem je i "się zesrało" z bagażami w trasie w środku puszczy augustowskiej, hihihihi. Ale kochani gospodarze pomogli i mieliśmy wydłużony urlop o czas naprawy. Często nie wiedzieć czemu zapala się SERVICE (nawet jak jest rezerwa benzyny) i trzeba się nauczyć nie denerwować na zapas tymi komunikatami. Raz się przepaliła przednia żarówka (H1 - koszt tylko 10 zł i bajecznie prosta wymiana- tutaj "szacun" dla Renault za myśl techniczną), hehehehe...

Niezawodność

4/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Awaria na początku eksploatacji (ale od tej pory jest spokój z elektryką).

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wyciszenie, praca silnika.

Komfort jazdy

autor opinii
Sławek