Opinia Renault Clio 1.5 dCi 82KM (olej napędowy) hatchback 2002r., ocena użytkownika (t8)

Renault Clio 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.5 dCi 82KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 128 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-02-07

liczba wyświetleń: 4618

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
5.00
-.--
Trasa
4.00
-.--
Cykl mieszany
4.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

przy dCi spradzić przede wszystkim wtryskiwacze, turbo (chociaż w 1.5 to była żadkość)i zawieszenie

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na paliwo które się leje . Polecam V-power Diesel, naprawdę autko ciszej chodzi i szybciej się wkręca, a przy tym jest w stanie spalić troszeczkę mniej (choć przy tym wyniku jest to prawie niezauważalne , to jednak wtryskiwacze będą się dłużej cieszyć życiem .

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Poleciłbym młodym ludzią który cenią sobie bardziej rozsądne koszty eksploatacji oraz komfort niż szpan.\\r\\nPrzede wszystkim na miasto , lub tak do rozsądnych 130 km/h na trasach.

Ocena ogólna

Auto bardzo zwinne (miejskie). Spalanie niemożliwie małe (aż cięzko myśleć o innym aucie). Trochę mały gdy się jeździ we więcej niż 2 osoby. Aby długo zawiesznie wytrzymało proponuję omijać te większe dziury (jak w każdym na naszych drogach) KOMFORTOWO I EKONOMICZNIE a przy tym naprawde SZYBKO jak na tak małego bzyczka (turbo i intercooler)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

wspomaganie zmienne elektryczne - precyzyjne ale nie lubi sportowej jazdy (trudny do wyczucia na pograniczu przyczepności); bardzo kiepski promień skrętu względem innych aut tej klasy

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

krótkie 1 i 2 bieg (jak to w dieslu), skrzynia dość duże skoki, i ruch lewarka podczas zmiany obciążenia trochę drażniące (połączenie na drążku a nie na linkach)

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

wyciszenie - w środku naprawdę cicho tym bardziej że to diesel; za to jak się włączy radio to na zewnątrz słychać prawie tak jak w środku :) (słabe wygłuszenie drzwi)

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

dla 5 osób ? - ludzie z tyłu cierpią bo ciasno i kanapa w pionie; bagażnik jak na tą klasę naprawdę pojemny i foremny; jakosć - w moim Privilege\'u wszytsko jest pod ręką a jakość materiałów jest dużo wyższa niż w uboższych wersjach

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

3/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

jak to w dieslu , chwilkę trwa ale klimatyzacja automatyczna tu naprawdę się spisuje jak automatyczna - praktycznie bezobsługowa

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Mało miejsca z tyłu - czasem daje się we znaki jak Ci z przodu są rośli.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Od 6 lat nie spotkałem bardziej ekonomicznego samochodu (a mam raczej ciężką nogę) , a codziennie jeżdżę innym.

Spalanie

autor opinii
Marek Lewandowski