Opinia Fiat Stilo 1.9 115KM (olej napędowy) hatchback 2005r., ocena użytkownika (xvh)

Fiat Stilo 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.9 115KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 112 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-02-15

liczba wyświetleń: 4200

Spalanie

Spodziewałem się 8l/100km (na codzień w drodze do pracy auto nie zdąży się nagrzać), ale jest 7, bardzo ładnie. Bak około 50l powinien starczyć na 700km bezstresowej podróży.
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan turba (przegonić i patrzeć, czy odcina paliwo), czystość silnika (olej na pokrywie od spodu)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na to, że bez żadnego tuningu wygląda ślicznie, na fiatowskich 16". A tak na poważnie, nie dusić powyżej 2000rpm zanim wskazówka temperatury silnika nie "drgnie", i po "butowaniu", "deptaniu" czyli dynamicznej jeździe dać mu odpocząć na jałowych obrotach, zanim zgasisz zapłon.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom, które chcą mieć tanie auto z bogatym wyposażeniem.

Ocena ogólna

Świetne auto. Cieszę się, że mam Stilo a nie Golfa.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto ładnie pokonuje wrocławskie dziury, komfortowo reaguje na wyboje, ale przy dużej prędkości na autostradzie nie jest to już takie przyjemne. Kompromis jest osiągnięty. Hamulce zdecydowane, tylko często "piszczą" i "ćwierkają".

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Auto żwawe, kiepska dwójka (skrzynia 5), trójka nadrabia słabość dwójki, elastyczny, jak to diesel. Wyprzedzanie na 5 to sama przyjemność.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Super auto, mam 186cm wzrostu i czuję się w nim świetnie, fotele ustawiane manualnie, ale można doregulować wysokość siedziska i wypełnienie oparcia w części lędźwiowej, co czyni siedzenie kierowcy bardzo komfortowym. Brak regulacji wychylenia zagłówków to minus.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca aż nadto, schowków sporo, wszystko pod ręką. Podłokietnik regulowany, dzięki temu tylko trochę przeszkadza w dostaniu się od hamulca ręcznego i gniazda 12V. Moje auto miało wymienianą tapicerkę przez partacza, więc wykończenie to nie wina Fiata. Kierownica skórzana ze sterowaniem radiem średnio wygodna - przyciski poza obszarem normalnego ułożenia dłoni. Zawadzam kolanem w wybierak tempomatu (jest poniżej wybieraka świateł i kierunkowskazu).

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Górny nawiew słaby, ale auto szybko i równo się nagrzewa.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Malutkie lusterka. Obrys auta intuicyjny, choć nie widać skrajnych punktów.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Zaskakująco bogata jak na Fiata - regulowana wysokość świateł mijania, konfigurowalne blokady drzwi z pilota, komputer, i wiele innych.

Elektryka

8/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Komplet filtrów UFI (montowane przez fabrykę) - powietrza, oleju i paliwa - 100zł!!! Dla Multijet (JTD 16V) po 2006 roku filtr paliwa już jest podgrzewany i kosztuje 150zł. Cena detal sklepowa.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Brak negatywów.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto jest na oko (i chyba w rzeczywistości też) nieco większe niż Ford Focus. Bardzo wygodne dla wysokich ludzi jak ja.

Komfort jazdy

autor opinii