Opinia Fiat Bravo 1.4 55KM (benzyna+gaz) hatchback 1994r., ocena użytkownika (vjm)

Fiat Bravo 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 55KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 158 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 8 lat

data oceny: 2010-11-15

liczba wyświetleń: 4179

Spalanie

Na 30 litrowym zbiorniku LPG przejeżdżam średnio 180-210km niezależnie czy miasto czy trasa. Rekord na trasie to ~250 na jednym baku.
benzyna
gaz
Miasto
7.00
8.00
Trasa
6.30
7.30
Cykl mieszany
6.60
7.60

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Bezwypadkowść. (?!)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Raczej omijać polskie drogi rodem z PRL bądź starsze. Jazda po owych drogach powoduje dziwne wygniatanie podsufitki przy przewosie osób wyższych.... :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młode osoby świeżo po egzamina na PJ chcące podszkolić jazdę za niedużą cenę.

Ocena ogólna

Dobry i tani samochód do miasta, jak i również dla młodzieży na nauke i praktyke jazdy. Poszaleć nim się nie da, limuzyna to też nie jest. Tanie w jezdzie, szczególnie z instalacją LPG. Natomiast jesli już coś nawali i nie ma się znajomości w warsztatach trzeba liczyć się z kosztami.

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

Samochód ogólnie nie sprawia mega przyjemności z prowadzenia, ale kierowinica leży w rękach twardo i słucha wdzięcznie poleceń. Hamulce auta jednak pozostawiają więcej do życzenia. Szczególnie hamulec ręczny. Mam z nim problemy od samego początku, mimo, że wymieniana linka, musze ciągnąć bardzo mocno, żeby zaciski zaskoczyły, inaczej auto się toczy. Problem ciągle powraca.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Auto typowe do miasta. Biegi zmienia się co chwila, zeby utrzymac większą płynność jazdy. Silnik niestety nie użeka, szczególnie (tak jak w moim przypadku) kiedy do benzyny (1.4) jest podłaczony układ LPG. Po kilkunasty tyś km na benzynie prawie nie idzie jezdździć- silnik się krztusi i harecze, pstryk na gaz i problem znika ! Serwis nie wie gdzie leży przyczyna, wg nich wszystko jest ok. Cóż, jakosc instalacji LPG robionych w PL pozostawia też wiele do życzenia.... O przyśpieszeniu, chyba nie trzeba mówić, że Fiacina to nie wyścigówka ;) bez 'czipa' nie pojedziesz :)

Elastyczność

2/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

2/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Cięzkie do oceny ze względu na jakość polskich dróg. Samochód odkąd pamiętam podskakuje i podskakuje, czasem walnie się dyńką w podsufitke, ale taka to już nasza infrastruktura drogowa... Komfort dla jadących z przodu jest dość przyzwoity, natomiast z tyłu troche gorzej. Brak zagłówków (których brak fabrycznie w tym modelu i roczniku) psuje całe podróżowanie z tyłu i zmniejsza poczucie bezpieczeństwa pasażerów. Wyciszenie jest bardzo skuteczne, jak mama do mnie gada to nic nie słychać bo całe dźwięki z zewnątrz wlewają się do środka.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

3/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Jak już napomniałem wcześniej, z przodu podróż jest w miare komfortowa patrząc na przestrzeń. Z tyłu, jeśli jedziemy z dziećmi też brak zastrzeżeń. Natomiast jeśli próbujemy tam upchnąć dwójkę, nie daj Boże, trójkę (sic!) dorosłych, to sprawa wygląda zupełnie inaczej.... Większość przycisków w zasięgu ręki kierowcy więc oceniam wysoko ergonomię. Bagażnik jak na tej klasy hatchbacka bardzo pojemy. Zmieściła mi się w nim 30L butla LPG która zajmuje ok 1/4 powierzchni. Reszta dla mnie ! :) Karoseria jak na swoje lata trzyma się bardzo dobrze. Ostatnio (po 18 latach życia) zauważyłem, że na klapie bagażnika robią się bąbelki pod lakierem, które powodują odpryski.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Niestety, ale moc nawiewów pozostawia dużo do życzenia. Brak filtru kabinowego przeciwpyłkowego też troche przeraża. Często zaobserwowane w tym modelu (niestety i w moim) problemy z nagrzewnicą. (pęknięcia powodujące zmniejszenie wydajności - głównym objawem jest dźwięk jakby przelewanej wody / kamyczków podczas ruszania, co troche denerwuje) koszty naprawy za wysokie...

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Przednia szyba daje nam wielkie pole manewru, słupki nie ograniczają widoczności. Szyba tylna niestety mała, z tyłu słupki ograniczają sporo jej użycie przy jakich kolwiek manewrach cofania. Do lusterek zastrzeżeń nie ma. Boczne lusterka na miare sportówek z Włoch, design a'la Ferrari. Widoczność b.dobra. Lusterko wewnętrzne - użycie przy manewrach cofania ograniczone przez wielkosc tylnej szyby.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Jak do tej pory brak jakich kolwiek awarii poza tym, że nie świeci się lampka w bagażniku, choć żarówke wymieniałem, dlatego oceniam na 9. :) Elektronika w samochodzie pojawia się dopiero jak wsiadam do niego z telefonem komórkowym ;)

Elektryka

9/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Zdecydowanie za dużo. Szczególnie kiedy postanawia się jechać na oryginalnych częściach Fiata, a w ASO to chyba myślą, że jestem milionerem skoro wożę się tak rzadkim antykiem światowej klasy.

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Antena radiowa tak przykręcona, że kątówką ją trza zdejmować. Niestety myjnia automatyczna BP rozprawiła się z nią doszczętnie. :(

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Mimo urwanej na myjni anteny radiowej ( umieszczona na dachu) radio dalej działa :)

Inne

autor opinii
Tom