Opinia Fiat Uno Fire 1.0 45KM (benzyna+gaz) hatchback 1997r., ocena użytkownika (6h2)

Fiat Uno Fire 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.0 45KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 175 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2008-02-14

liczba wyświetleń: 4268

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
9.00
9.00
Trasa
7.30
7.30
Cykl mieszany
8.00
8.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Po pierwsze pojechać na stację diagnostyczą i sprawdzić amortyzatory. Sprawdzić, czy podczas jazdy i hamowania nie ściąga w jedną stronę. Sprawdzić przestrzenie między blachami (drzwi, klapa, maska), czy są równe. Jeśli nie, znaczy to że coś było źle wymienione lub auto było bite i słabo wyciągniete. Sprawdzić czy wszystkie szyby są z roku produkcji auta. Sprawdzić podwozie czy nie ma rdzy i wycieków z okolic silnika i kół oraz w jakim stanie jest tłumik....itd. PS: nie żałować na stację dignostyczą, bo to nam mniej wyjdzie niż potem wymiana części.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Co jakiś czas sprawdzić stan oleju, płynu hamulcowego.

Ocena ogólna

Ogólnie, jak się dba i wymienia oleje i płyny, to samochód sprawuje sie DOBRZE. Jeżdziłem nim ok 5 lat i przejechałem nim ok. 100tyś km i zawsze zawiózł mnie do celu (góry, morze, mazury, Słowacja). Problemy zaczęły się po pół roku od zamontowania instalacji gazowej. Samochód nagle gasł i nie można było go przez ok. 10-15 min odpalić (z tąd wymiana cewki, modułu, świec, przewodów wys. napięcia). Jako pierwsze auto polecam - dobra cena w porównaniu do ośągów i możliwości.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Jak sie dba o podwozie, to nie ma problemu. Linka hamulca ręcznego często się zapieka i nie działa. Wymiana części w zawieszeniu dosyć prosta. Kierownica ciężko chodzi w porównaniu z innymi samochodami tej klasy, ciężko się manewruje. Parkowanie łatwe ze względu na wymiary i kształt samochodu (tył mocno ściety).

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

4/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Niestety silnik jest mało elastyczny, np. jazda na 5tym biegu z prędkością 60km/h nie ma sensu, auto ciężko się rozpędza. Ale żeby auto było żwawe na ulicy, trzeba trochę poprzeciągać je na biegach i nie ma problemu (1 bieg do 20km/h, 2 do 50, 3 do 70, 4 do 90, 5 do max)- tzw. sportowa jazda. Gorzej z wyprzedzaniem przy 120-130km/h - brak mocy. Skrzynia - ja miałem problem tylko z dwójką, gdy auto było zimne.

Elastyczność

4/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Generalnie puste auto jest twarde - każdą nierówniść słychac i czuć. Gdy samochód jest obciążony, to nierowności bardziej słychać niż czuć. Wyciszenie - do 120km/h jest w miarę, ale powyżej silnik daje znać o sobie. Siedzenia ok, są wysoko więc pozycja kierowcy jest dobra (krążenie krwi w nogach jest dobre).

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń w samochodzie z przodu taka sobie. Dwie dorosłe osoby w kurtkach zimowych dotykają się łokciami. Z tyłu - dwie dorosłe osoby i jest dobrze. Wykończenie, w zależności od wersji takie sobie. Ergonomia dobra, wszystko raczej pod ręką. Za to tradycją chyba jest korozja drzwi. Jeszcze nie widziałem Uniaka, który nie miał robionych poprawek dolnej części drzwi.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

3/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dość szybko się nagrzewa, jednak kiepsko są zrobione przeloty wentylacji (za deską rozdzielczą). Szkoda, że wyloty w przodu muszą działać oba jednocześnie. Brak wewnętrznej cyrkulacji powietrza - wszyskie zapachy z zewnątrz trafiają do środka samochodu.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność zarówno z przodu jak i z tyłu bardzo dobra. Do lusterek trzeba się przyzwyczaić. W tylnych bocznych szybach też wszystko widać.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zawiodłem się na spalaniu. Doszedłem do wniosku, że nie opłaca się kupować samochodu z małą pojemnością, bo spala on tyle samo co samochód z dużą pojemnością. Dla porównania: mój Fiat Uno 1,0 Fire 45KM \\\'97, spalał więcej lub tyla samo jak Ford Sierra kombi 110KM 2,0 \\\'86. Dodam, że zarówno Uno jak i Sierra była również z instalacja gazową.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Najwyżej moge ocenić widoczność. Tu nie ma sie do czego przyczepić. w porównaniu do Lanosa, to bajka. Zagłówki nie przeszkadzaja tak jak w innych autach. Lusterka - to kwestia przyzwyczajenia. Ja polecam się tego nauczyć.

Widoczność

autor opinii