Opinia Renault Laguna I 2.0 F3R722 115KM (benzyna) hatchback 1995r., ocena użytkownika (23r2)

Renault Laguna I 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 F3R722 115KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 190 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2013-02-05

liczba wyświetleń: 1662

Spalanie

Spalanie w dużej mierze zależy od kierowcy. W mieście przy ostrej jeździe spalanie może wynieść nawet 12l/100km ale jeżdżąc optymalnie (co nie znaczy wolno) spokojnie osiągniemy 10l/100km. W trasie jadąc ekonomicznie (100km/h) spalanie nie przekroczy 7l/100km. Jadąc ostro i wyprzedzając lekko przekroczymy 8l/100km.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zawieszenie przednie. Tylne jest wytrzymałe, ale w przednim jest mnóstwo elementów metalowo-gumowych.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

-

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinie.

Ocena ogólna

Auto wygodne, dynamiczne, komfortowe, przestronne w środku, ciche. Polecam.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Wiadomo że jest to limuzyna i do sportowej jazdy się nie nadaje, jednak mimo miękkiego zawieszenia nawet przy dużych prędkościach dobrze się prowadzi i trzyma drogi.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik benzynowy 2.0 8V 115KM. Potworem nie jest, ale zapewnia wystarczające osiągi jak na takie auto. W mieście spalanie to około 10l/100km, ale zimą wzrasta do 12l/100km.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Auto dość dobrze wyciszone, jazda z prędkością autostradową nie sprawia problemów, w środku jest stosunkowo cicho. Fotele przednie bardzo wygodne, z tyłu również, nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że z tyłu są wygodniejsze przy dłuższej jeździe :). Komfort bardzo wysoki, to auto płynie po nierównościach (pod warunkiem sprawnego zawieszenia).

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu jak i z tyłu jest dużo miejsca na nogi a i wysokie osoby nie będą narzekać na brak miejsca nad głową. Wszystkie przyciski są łatwo dostępne, bez problemów wiadomo gdzie co jest. Bagażnik jak na hatchbacka jest duży i dość ustawny. Jakość wykończenia nieporównywalnie lepsza od dziś produkowanych aut. Wszystkie materiały powyżej kolan pasażerów są miękkie i miłe w dotyku. Brakuje tylko schowków. W wersji przed liftingiem nie ma schowka w miejscu dla pasażera, więc zostają tylko kieszenie w drzwiach. To zdecydowanie za mało.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja automatyczna świetnie się sprawdza. Latem chłodzi, zimą dobrze ogrzewa i szybko osusza szyby z pary.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

W lusterkach widoczność jest dobra, do przodu przeszkadzają trochę grube boczne słupki, a parkowanie tyłem utrudnia pochyła szyba, ale ogólna widoczność jest na bardzo dobrym poziomie.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nigdy nic z elektroniki i elektryki mi się nie popsuło. No nie, raz przełącznik podnoszenia szyby. Rozebrałem wyczyściłem styki i po 10 minutach był jak nowy :). Dodam że posiadam najbogatszą wersję wyposażenia.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Auto nigdy mnie nie zawiodło, nie zaskoczyło żadną niespodziewaną (spodziewaną też nie) awarią. Zawieszenie dość szybko się zużywa, ale to jego specyfika. Im większy komfort, tym szybciej się wybija. Poza tym na polskich drogach nawet w czołgu zawieszenie by nie wytrzymało.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wydaje mi się jedynie, że 2 litrowy benzyniak, szczególnie posiadając tylko 115KM powinien palić mniej przynajmniej o 1 litr w mieście.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wszyscy mówili mi, że to auto będzie się psuło. Po 7 latach stwierdzam że nie mieli racji. Wymieniam w nim tylko części i płyny eksploatacyjne, a zawieszenie co pewien czas również wymaga drobnych napraw.

Niezawodność

autor opinii