Opinia Renault Laguna privilege grandtour 2.2 150KM (olej napędowy) kombi 2004r., ocena użytkownika (r52)

Renault Laguna privilege grandtour 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.2 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 130 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-21

liczba wyświetleń: 3214

Spalanie

Fizyki się nie da oszukać, masa auta robi swoje, coś za coś, auto ciężkie, ale bezpieczne, moje przebiegi, to głównie miasto, dlatego też trochę pali, ale śmiem twierdzić, że i tak utrzymuje się w czubie groźnej konkurencji
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Może koło dwumasowe, może rozrząd, w zależności od przebiegu auta

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Chłodzenie turbiny po intensywnej eksploatacji, a nie będzie żadnych niemiłych niespodzianek

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim, bez względu na wiek i preferencje

Ocena ogólna

Jak na obiegowe opinie o francuzach, auto to zadaje kłam wszechobecnej krytyce, komfort jazdy i w sumie niezły silnik potwierdzają słuszność wyboru, a samochody z polskiego salonu, nawet użytkowane na naszych niesławnych drogach, to i tak najlepszy wybór z możliwych, poza tym super wyposażenie

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Jak na opinie o francuzach, że mają kiepskie właściwości jezdne miłe rozczarowanie, jest naprawdę nieźle, a jeździłem dużą ilością samochodów z różnych stron świata

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Nieźle, nieźle, aczkolwiek słaby dół ze względu na masę auta, ale już od dwójki ciągnie przyjemnie, skrzynia precyzyjna

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Resoruje przyjemnie, raczej miękko niż sprężyście, ale ja lubię taką charakterystykę, mimo, że nastawy są miękkie, to nieźle trzyma w zakrętach, bolączką francuzów nierówności poprzeczne, ale to jedyna słabostka tego auta, niezłe wyciszenie

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu miejsca jest wystarczająco, z tyłu nie jeżdże, ale przy tym rozstawie osi mogłoby być więcej, ergonomia super, jakość materiałów niezła po prawie 6-iu latach nic nie skrzypi, bagaznik spory, ale inni są lepsi

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Mogłoby być lepiej, ale klima nie ruszana od nowości

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Bez uwag przód, trochę gorzej tył, ale są fabryczne czujniki parkowania

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Wszyscy się uparli na krytykowanie elektroniki, a ja nie mam z nią żadnych kłopotów, bezproblemowa karta

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

W zasadzie tylko wymiana rozrządu, ale to czysty pragmatyzm

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zbyt niska cena w stosunku do konkurencji i szeroko pojętej solidności auta

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Rzeczywiście, nie tego się spodziewałem po opiniach na różnych forach

Niezawodność

autor opinii
Adam