Opinia Renault Thalia Expression 1.5 K9K 65KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2004r., ocena użytkownika (2129)

Renault Thalia Expression 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.5 K9K 65KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 57 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-02-15

liczba wyświetleń: 3559

Spalanie

Spalanie takie jak piszą ludzie w internecie nic nie odbiega od nory.
diesel
gaz
Miasto
5.00
-.--
Trasa
4.00
-.--
Cykl mieszany
4.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na tylne zawieszenie (duży bagażnik mógł przewozić spore ciężary) i paskudne wtryskiwacze.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Oleju nie bierze więc płyn w spryskiwaczach i ciśnienie w oponach.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto chce za małe pieniądze dość wygodnie jeździć.

Ocena ogólna

Wada wg. mnie to wtryskiwacze Delphi, brak możliwości skutecznej regeneracji i duży koszt wymiany na nowe, wymiana na używane bez gwarancji. Pęka lakier na tylnych belkach przy łączeniu z dachem. Poza tym już tylko wygląd,ale jeżeli nie myślimy o wyrywaniu panienek tylko taniej, wygodnej jeździe z rodziną to warto.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Zawieszenie dość komfortowe ale jak u renówek miękkie więc na polskich dziurach łatwo o uszkodzenia. Tuleje tylnej belki około 500 zł, amortyzatory tył około 300 zł.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik jest rewelacyjny poza jednym wielkim ALE - wtryskiwacze DELPHI montowane do XII2004, rzeczywiście padają po około 50tyś nawet przy diesel gold. Cena nowy 1300zł, używany 400zł. W modelach z wtryskami Bosh'a problem prawie nie istnieje. Silnik naprawdę oszczędny, elastyczny i dynamiczny. Max moment obrotowy uzyskuje już przy 2000 i do 60/80 km/h mimo że ma 65 KM idzie prawie łeb w łeb z niejednym zagazowanym BMW ze świateł. Potem jednak już nie ma szans. Cena rozrządu to 1000 zł (oczywiście wszystko po ASO)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Jazda w 5 osób dość wygodna le lepiej wtedy nie wyprzedzać bez zbędnego powodu. Brakuje mocy.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Pełen ocynk więc jeżeli nie jest powypadkowa zero rdzy. Bagażnik ponad 500L tylko ciężko jak to w sedanie się do nich dostać. Zimą i latem plastiki trzeszczą. Jakość materiałów dobra.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Parują szyby wszystkie jesienią najbardziej. Chyba niezbyt dobrze jest ustawiony kont nawiewu na szybę. Ogrzewanie tylnej szyby połączone z podgrzewaniem lusterek. Ciepły nawiew potrzebuje sporo czasu aby rozmrozić przednią szybę. Klima działa dobrze.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Cofanie do tyłu praktycznie na lusterkach. Nocą przydają się dwa światła wsteczne które dobrze oświetlają podczas cofania.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Auto trzymane na parkingu całym rokiem nie ma problemów z wilgocią (jeżeli nie był powypadkowy nic takiego nie powinno mieć miejsca) Elektroniki jest dużo więcej niż w jakim innym samochodzie tego rocznika za ta cenę więc jak się popsują 2 z 10 rzeczy to i tak mniej niż gdy się popsuje jedna z 2 (jak w innych markach) bo tu awaryjność wynosi może 2:1 ale procentowo to 20% do 50% !!!

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Naprawy eksploatacyjne typu: klocki, amortyzatory na normalnym poziomie cenowym. 4 wtryski i rozrząd z pompą wody do niejednokrotnie 1/3 wartości auta. Więc przed zakupem najpierw spora jazda próbna i na koniec wizyta u mechanika i podpięcie pod komputer.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Fatalna jakość wtryskiwaczy - jeżeli możecie kupujcie Thalie w benzynie.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Pozytywnie - ekonomiczny, dynamiczny, elastyczny

Napęd

autor opinii