Opinie o samochodach Fiat Linea
2007r.
Liczba ocen: 8
Średnia ocena: 7.13/10
Fiat Linea spalanie (l/100km)
Oceny FIATA LINEA
Fiat Linea Dynamic 1.3 Multijet 90KM 2007r. 20 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik diesla o pojemności 1248cm3 nie powala elastycznością i osiągami. Samochód poniżej 2000 obr rozpędza się ospale. Powyżej 2000 obr zaczyna już dosyć fajnie jechać. Pazurki pokazuje w trasie gdy trzeba wyprzedać - jak to w dieslu: bieg nr 4 i gaz do dechy. Wówczas zapomina się, ...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie wg mnie za twarde. W środku umiarkowanie cicho przy obrotach silnika 2000-2500. Powyżej tej granicy silnik zaczyna już hałasować w specyficzny sposób dla diesla. No ale to samochód klasy B/C więc trudno tu doszukiwać się wyciszenia klasy premium. Przednie fotele bardzo wygodne,...
Opinia o nadwoziu:
Autko ładne z boku. Z przodu traci na uroku bo przód jest nieproporcjonalnie wąski względem szerokości samochodu. Trudno to opisać. Obsługa przełączników bez zarzutu, może poza filozofią przekręcania gałki by włączyć wycieraczki. Samochód przemyślany w detalach i to cieszy, pozwal...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód całkiem fajnie się prowadzi, jest przewidywalny w zachowaniu, nie zaskakuje na różnych nawierzchniach. Zawieszenie wg mnie jest zbyt twarde jak na limuzynę, ale za to w trasie pozwala dynamiczne wyprzedzanie bez zamiatania lusterkami poboczy. Układ kierowniczy w sam raz, tzn. w trasi...
Fiat Linea Dynamic 1.4 0KM 2007r. 7 000km
Ogólna ocena:
3/10
Opinia o układzie napędowym:
Montowany silnik 1.4 77 KM całkowicie nie radzi sobie z masą i wymiarami auta. Głośny, paliwożerny i pozbawiony dynamiki. Psuje całą przyjemność z jazdy. Najgorszy jest w sumie brak alternatywy dla tego motoru. Fiat oferuje jeszcze jedynie 1.4 T-Jet i 1.3 M-Jet za dopłatą ca 10 KPLN. A ...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie miękkie, wręcz "gumowate" mocno buja nadwoziem. Z obciążeniem jest jeszcze gorzej. Na przednich fotelach dużo miejsca, z tyłu też nie najgorzej tylko brakuje troszkę miejsca nad głowami. Środkowe miejsce - tylko na krótkich dystansach. W środku raczej głośno lub b...
Opinia o nadwoziu:
Jeżeli idzie o miejsce dla pasażerów czy bagażu to tego nie zabraknie. Jakość użytych materiałów mocno przeciętna. Plastiki łatwo się rysują, gumy płowieją. Drobne elementy wnętrza skrzypią po 7 tyś. km. Dodatkowo ciągle coś się psuje. "Wyszły" gumowe rynienki z dachu...
Opinia o układzie jezdnym:
Dużą zaletą jest "twardo" zestrojony układ kierowniczy. Koło kierownicy działa z wyraźnym oporem odpowiednim do prędkości z jaką podróżujemy. Samo zawieszenie jest mocno przeciętne. Głośne na nierównościach. Nazbyt miękkie, mało sprężyste powoduje, że auto ma niską k...
Fiat Linea DYNAMIC 1.3 KM 2007r. 80 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
bardzo krotki 1 bieg i duża turbodziura wpływają na przyśpieszenie 0-100 ale da się z tym żyć i można nauczyć się niwelować niedostatki mocy przy niższych obrotach.jak się już wrzuci 3 bieg to zaczyna się zabawa:)większość samochodów zostaje daleko w tylem, 80-120 czyli wszelkie w...
Opinia o komforcie:
dosyć twarde zawieszenie dobrze tłumi nierówności, bardzo wygodne fotele przednie, wystarczająca ilość miejsca z tyłu dla 2 dorosłych osób o wys do 180 cm. silnik jak już się trochę rozgrzeje co następuje po ok 6-7 km chodzi cicho, spory szum opon, małe szumy powietrza, komplet pasaż...
Opinia o nadwoziu:
materiały w tej klasie ok, możliwość aranżacji niewielka, trochę przeszkacda umiejscowienie nisz na butelki 0,5l, mały otwór bagażnika
Opinia o układzie jezdnym:
samochód jest wąski wciśnie się wszędzie, długość nie przeszkadza, b. dobre lusterka boczne, prowadzi się stabilnie i spokojnie nawet przy prędkościach powyżej 130km/h
Fiat Linea dynamic 1.4 77KM 2007r. 79 000km
Ogólna ocena:
6/10
Opinia o układzie napędowym:
Wersja 77KM jest delikatnie za słaba do tak ciężkiego auta. Pod górę i w deszczu nawet wysokie obroty nie ratują.
Opinia o nadwoziu:
Bagażnik bardzo duży, po rozłożeniu siedzeń jeszcze większy, kiedyś zmieściłem tam calusieńki m3 styropianu... lecz prześwit między bagażnikiem a środkiem auta to ledwie 40cm, przez co nie ma jak włożyć dłuższych elementów.
Opinia o układzie jezdnym:
Parkowanie tyłem to koszmar. Tylny zderzak pomimo zamontowanych czujników parkowania rozwaliłem 3 razy.
Fiat Linea 1.4 77KM 2007r. 5 600km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 77 KM jest troszkę zbyt słaby do tego autka. Polecam jednostkę 1.4 z turbo.
Średnie oceny FIAT LINEA
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Fiat Linea brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Movano.
Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Linea
użytkownik:
liczba głosów: 118
Fiat Linea Dynamic 1300 Multijet 90KM 2007r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Linea z silnikiem diesla 1.3 Multijet musi być przemyślanym wyborem. Na obecne standardy 90 konny diesel nie powala osiągami, ale za to jest super ekonomiczny. Duży bagażnik i spore wnętrze - to są niewątpliwe zalety tego samochodu. Auto kierowane na potrzeby rodziny. Cieszy oko, ale mierzi typową dla fiata nieproporcjonalnością nadwozia co widać tylko z przodu. W sumie linea zdecydowanie wyróżnia się z tłumu. Fiat zrobił kawałek dobrego samochodu. Nie mam kompletnie żadnego odczucia, że jeżdżę fiatem. To zupełnie inna bajka stylistyczno - techniczna. Tylko znaczek na kierownicy przypomina mi, że to włoska robota. Fiat wreszcie dorósł. Zachował swój włoski rodowód ale i stał się poważnym producentem samochodów.
Układ napędowy
Silnik diesla o pojemności 1248cm3 nie powala elastycznością i osiągami. Samochód poniżej 2000 obr rozpędza się ospale. Powyżej 2000 obr zaczyna już dosyć fajnie jechać. Pazurki pokazuje w trasie gdy trzeba wyprzedać - jak to w dieslu: bieg nr 4 i gaz do dechy. Wówczas zapomina się, że jest tak mała pojemność. W mieście niestety silnik odbiera radość z jazdy. Trzeba mieszać biegami ze względu na turbodziurę. Fabryczne 13,4 do setki to żadna rewelacja. Dużą zaletą jest za to ekonomiczność i niskie opłaty z tytułu OC.
Widoczność
Grube słupki i mocno wysunięty kokpit dają fajne pierwsze wrażenie. W sumie kierowca będzie zadowolony z widoczności w przód, i na boki a lusterka boczne dadzą duże poczucie komfortu obserwcji przestrzeni za samochodem. Cofanie do tyłu - raczej mizernie. Często wychylam się przez otwarte drzwi, bo długi odwłok jest kompletnie nie wyczuwalny w cofaniu. Ogólnie jednak jest OK. Tylna szyba wystarczająco szeroka i wysoka aby pattzeć w lusterko wsteczne.
Komfort
Zawieszenie wg mnie za twarde. W środku umiarkowanie cicho przy obrotach silnika 2000-2500. Powyżej tej granicy silnik zaczyna już hałasować w specyficzny sposób dla diesla. No ale to samochód klasy B/C więc trudno tu doszukiwać się wyciszenia klasy premium. Przednie fotele bardzo wygodne, sprzyjają długim podróżom. Tylna kanapa również bardzo wygodna a co najważniejsze nie siedzi się w dołku jak w większości samochodów. Przestrzeń na nogi bez zarzutu. Przestrzeń nad głową - z tyłu raczej przeciętnie dla osób o wzroście 180cm i więcej. Ładna linia dachu nie sprzyja pasażerom tylnej kanapy.
Nadwozie
Autko ładne z boku. Z przodu traci na uroku bo przód jest nieproporcjonalnie wąski względem szerokości samochodu. Trudno to opisać. Obsługa przełączników bez zarzutu, może poza filozofią przekręcania gałki by włączyć wycieraczki. Samochód przemyślany w detalach i to cieszy, pozwala się cieszyć wnętrzem i prowadzeniem. Bagażnik naprawdę spory (500l), ale wąska gardziel nie sprzyja zakupom w sklepach RTV i podobnych. Można się zdziwić gdy zabraknie dwóch centymetrów aby wcisnąć pudło. Na wakacje z rodziną - bez zarzutu. Jakość plastików - boki twarde, kokpit twardy, na drzwiach nie wielkie skrawki tapicerki. W sumie cudów nie ma, ale całość robi dobre wrażenie i jest miła dla oka. Szczególnie w połączeniu ze skórzaną kierownicą. Na pewno można lepiej, ale Linea w wersji Dynamic nie ma się czym powstydzić. Nic nie skrzypi.
Układ jezdny
Samochód całkiem fajnie się prowadzi, jest przewidywalny w zachowaniu, nie zaskakuje na różnych nawierzchniach. Zawieszenie wg mnie jest zbyt twarde jak na limuzynę, ale za to w trasie pozwala dynamiczne wyprzedzanie bez zamiatania lusterkami poboczy. Układ kierowniczy w sam raz, tzn. w trasie samochód nie przeszkadza w jeździe. Wspomaganie świetnie wyważone do szybkiej jazdy i zarazem manewrowania na parkingu.
Naprawy
Samochód nowy więc narazie nic się nie zepsuło. Oby tak dalej. Zaletą jest banalna ale praktyczna cecha: można samemu zmienić żarówki we wszystkich lampach i to bez potrzeby łamania rąk w trzech miejscach.
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna daje radę. Silnik po nagrzaniu oddaje z zapasem dużo ciepła. Ale zanim się nagrzeje (jeśli wogóle w mieście mu się to uda szczególnie w mroźne dni), to rewelacji nie ma.
Elektryka/elektronika
Wszystko działa narazie bez zarzutu. To raczej prosty samochód więc żadnych fanaberii tu nie ma. Ostatnio jednak komputer pokładowy mnie zaskoczył, bo stwierdził komunikatem, że przepaliła się żarówka w podświetleniu tablicy rejestracyjnej i to nawet pomimo wyłączonych świateł. Miał skubaniec rację. Życie poprawiają pewne zabiegi ergonomiczne. Odblokowujesz centralny zamek - automatycznie zapala się oświetlenie wnętrza. Z góry tuż przy lampkach oświetlenia wnętrza kierowcy i pasażera świecą się pionowo w dółdwie bursztynowe diody i subtelnie w nocy oświetlają rejon konsoli i lewarka skrzyni biegów. Taka drobnostka, a cieszy. Podświetlenie regulacji lusterek, manipulatorów elektryki otwarcia szyb. W sumie to chyba standard jak na obecne czasy, ale życie ułatwiają.
Zobacz również opinie:
Fiat Linea: hatchback, sedan (limuzyna)
Fiat Linea: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Fiat Linea - ogłoszenia , Fiat - forum użytkowników, Fiat Linea - średnie ceny
Fiat - tapety na pulpit, Fiat - konfigurator felg, Fiat - tanie opony,
Używane auto części, Fiat - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie