Fiat Linea opinie, oceny użytkowników, Fiat Linea spalanie diesel (strona 1)

Opinie o samochodach Fiat Linea

diesel

Liczba ocen: 3

Średnia ocena: 7.33/10

Fiat Linea spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
6.40
trasa
-.--/-.--
5.03
cykl mieszany
-.--/-.--
5.63

Oceny FIATA LINEA

2009-02-16

Ogólna ocena:

9/10

Linea z silnikiem diesla 1.3 Multijet musi być przemyślanym wyborem. Na obecne standardy 90 konny diesel nie powala osiągami, ale za to jest super ekonomiczny. Duży bagażnik i spore wnętrze - to są niewątpliwe zalety tego samochodu. Auto kierowane na potrzeby rodziny. Cieszy oko, ale mierzi ...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik diesla o pojemności 1248cm3 nie powala elastycznością i osiągami. Samochód poniżej 2000 obr rozpędza się ospale. Powyżej 2000 obr zaczyna już dosyć fajnie jechać. Pazurki pokazuje w trasie gdy trzeba wyprzedać - jak to w dieslu: bieg nr 4 i gaz do dechy. Wówczas zapomina się, ...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie wg mnie za twarde. W środku umiarkowanie cicho przy obrotach silnika 2000-2500. Powyżej tej granicy silnik zaczyna już hałasować w specyficzny sposób dla diesla. No ale to samochód klasy B/C więc trudno tu doszukiwać się wyciszenia klasy premium. Przednie fotele bardzo wygodne,...
Opinia o nadwoziu:
Autko ładne z boku. Z przodu traci na uroku bo przód jest nieproporcjonalnie wąski względem szerokości samochodu. Trudno to opisać. Obsługa przełączników bez zarzutu, może poza filozofią przekręcania gałki by włączyć wycieraczki. Samochód przemyślany w detalach i to cieszy, pozwal...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód całkiem fajnie się prowadzi, jest przewidywalny w zachowaniu, nie zaskakuje na różnych nawierzchniach. Zawieszenie wg mnie jest zbyt twarde jak na limuzynę, ale za to w trasie pozwala dynamiczne wyprzedzanie bez zamiatania lusterkami poboczy. Układ kierowniczy w sam raz, tzn. w trasi...

tomek2014-05-09

Ogólna ocena:

9/10

nadspodziewanie dobrze, spodziewałem się niskiej dynamiki związanej z pojemnością silnika i wad typowego fiata czyli kłopoty z alternatorem rozrusznikiem, mało trwałego zawieszenia psujących się drobiazgów we wnętrzu samochodu a tu proszę.. albo mam dobry egzemplarz albo fiat poprawił ...
Opinia o układzie napędowym:
bardzo krotki 1 bieg i duża turbodziura wpływają na przyśpieszenie 0-100 ale da się z tym żyć i można nauczyć się niwelować niedostatki mocy przy niższych obrotach.jak się już wrzuci 3 bieg to zaczyna się zabawa:)większość samochodów zostaje daleko w tylem, 80-120 czyli wszelkie w...
Opinia o komforcie:
dosyć twarde zawieszenie dobrze tłumi nierówności, bardzo wygodne fotele przednie, wystarczająca ilość miejsca z tyłu dla 2 dorosłych osób o wys do 180 cm. silnik jak już się trochę rozgrzeje co następuje po ok 6-7 km chodzi cicho, spory szum opon, małe szumy powietrza, komplet pasaż...
Opinia o nadwoziu:
materiały w tej klasie ok, możliwość aranżacji niewielka, trochę przeszkacda umiejscowienie nisz na butelki 0,5l, mały otwór bagażnika
Opinia o układzie jezdnym:
samochód jest wąski wciśnie się wszędzie, długość nie przeszkadza, b. dobre lusterka boczne, prowadzi się stabilnie i spokojnie nawet przy prędkościach powyżej 130km/h

2010-07-18

Ogólna ocena:

4/10


Opinia o układzie napędowym:
zbyt mało konii jak na tak duży pojazd
Opinia o nadwoziu:
z tyłu mało miejsca dla osób wysokich - nad głową bardzo mało miejsca
Opinia o układzie jezdnym:
słaba zwrotność pojazdu.

Średnie oceny FIAT LINEA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
33.33%
głosów 1
Raczej tak
33.33%
głosów 1
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
33.33%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.0/10
Układ kierowniczy
8.3/10
Hamulce
8.3/10
Parkowanie
6.7/10
Napęd
Elastyczność
5.7/10
Skrzynia biegów
6.7/10
Silnik
6.3/10
Przyspieszenie 0-100km
5.3/10
Przyspieszenie 60-120km
6.3/10
Przyspieszenie 80-120km
7.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.0/10
Resorowanie z obciążeniem
6.7/10
Fotele przednie
8.7/10
Fotele tylne
8.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.0/10
Wyciszenie
6.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.3/10
Przestrzeń z tyłu
7.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.3/10
Bagażnik
9.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
6.7/10
Możliwość aranżacji
5.7/10
Karoseria
9.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
6.3/10
Widoczność
Widoczność do przodu
7.7/10
Widocznośc do tyłu
5.7/10
Widoczność w lusterkach
8.3/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
8.7/10
Elektronika
9.0/10
Naprawy
Niezawodność
7.7/10
Koszty napraw
8.7/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
1
Nadwozie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
1
Nadwozie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Fiat Linea brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Movano.

Fiat Linea

Fiat Linea

Opel Movano

Opel Movano

Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Linea

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 118

Fiat Linea Dynamic 1300 Multijet 90KM 2007r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

Linea z silnikiem diesla 1.3 Multijet musi być przemyślanym wyborem. Na obecne standardy 90 konny diesel nie powala osiągami, ale za to jest super ekonomiczny. Duży bagażnik i spore wnętrze - to są niewątpliwe zalety tego samochodu. Auto kierowane na potrzeby rodziny. Cieszy oko, ale mierzi typową dla fiata nieproporcjonalnością nadwozia co widać tylko z przodu. W sumie linea zdecydowanie wyróżnia się z tłumu. Fiat zrobił kawałek dobrego samochodu. Nie mam kompletnie żadnego odczucia, że jeżdżę fiatem. To zupełnie inna bajka stylistyczno - techniczna. Tylko znaczek na kierownicy przypomina mi, że to włoska robota. Fiat wreszcie dorósł. Zachował swój włoski rodowód ale i stał się poważnym producentem samochodów.

Układ napędowy

Silnik diesla o pojemności 1248cm3 nie powala elastycznością i osiągami. Samochód poniżej 2000 obr rozpędza się ospale. Powyżej 2000 obr zaczyna już dosyć fajnie jechać. Pazurki pokazuje w trasie gdy trzeba wyprzedać - jak to w dieslu: bieg nr 4 i gaz do dechy. Wówczas zapomina się, że jest tak mała pojemność. W mieście niestety silnik odbiera radość z jazdy. Trzeba mieszać biegami ze względu na turbodziurę. Fabryczne 13,4 do setki to żadna rewelacja. Dużą zaletą jest za to ekonomiczność i niskie opłaty z tytułu OC.

Widoczność

Grube słupki i mocno wysunięty kokpit dają fajne pierwsze wrażenie. W sumie kierowca będzie zadowolony z widoczności w przód, i na boki a lusterka boczne dadzą duże poczucie komfortu obserwcji przestrzeni za samochodem. Cofanie do tyłu - raczej mizernie. Często wychylam się przez otwarte drzwi, bo długi odwłok jest kompletnie nie wyczuwalny w cofaniu. Ogólnie jednak jest OK. Tylna szyba wystarczająco szeroka i wysoka aby pattzeć w lusterko wsteczne.

Komfort

Zawieszenie wg mnie za twarde. W środku umiarkowanie cicho przy obrotach silnika 2000-2500. Powyżej tej granicy silnik zaczyna już hałasować w specyficzny sposób dla diesla. No ale to samochód klasy B/C więc trudno tu doszukiwać się wyciszenia klasy premium. Przednie fotele bardzo wygodne, sprzyjają długim podróżom. Tylna kanapa również bardzo wygodna a co najważniejsze nie siedzi się w dołku jak w większości samochodów. Przestrzeń na nogi bez zarzutu. Przestrzeń nad głową - z tyłu raczej przeciętnie dla osób o wzroście 180cm i więcej. Ładna linia dachu nie sprzyja pasażerom tylnej kanapy.

Nadwozie

Autko ładne z boku. Z przodu traci na uroku bo przód jest nieproporcjonalnie wąski względem szerokości samochodu. Trudno to opisać. Obsługa przełączników bez zarzutu, może poza filozofią przekręcania gałki by włączyć wycieraczki. Samochód przemyślany w detalach i to cieszy, pozwala się cieszyć wnętrzem i prowadzeniem. Bagażnik naprawdę spory (500l), ale wąska gardziel nie sprzyja zakupom w sklepach RTV i podobnych. Można się zdziwić gdy zabraknie dwóch centymetrów aby wcisnąć pudło. Na wakacje z rodziną - bez zarzutu. Jakość plastików - boki twarde, kokpit twardy, na drzwiach nie wielkie skrawki tapicerki. W sumie cudów nie ma, ale całość robi dobre wrażenie i jest miła dla oka. Szczególnie w połączeniu ze skórzaną kierownicą. Na pewno można lepiej, ale Linea w wersji Dynamic nie ma się czym powstydzić. Nic nie skrzypi.

Układ jezdny

Samochód całkiem fajnie się prowadzi, jest przewidywalny w zachowaniu, nie zaskakuje na różnych nawierzchniach. Zawieszenie wg mnie jest zbyt twarde jak na limuzynę, ale za to w trasie pozwala dynamiczne wyprzedzanie bez zamiatania lusterkami poboczy. Układ kierowniczy w sam raz, tzn. w trasie samochód nie przeszkadza w jeździe. Wspomaganie świetnie wyważone do szybkiej jazdy i zarazem manewrowania na parkingu.

Naprawy

Samochód nowy więc narazie nic się nie zepsuło. Oby tak dalej. Zaletą jest banalna ale praktyczna cecha: można samemu zmienić żarówki we wszystkich lampach i to bez potrzeby łamania rąk w trzech miejscach.

Wentylacja i ogrzewanie

Klima manualna daje radę. Silnik po nagrzaniu oddaje z zapasem dużo ciepła. Ale zanim się nagrzeje (jeśli wogóle w mieście mu się to uda szczególnie w mroźne dni), to rewelacji nie ma.

Elektryka/elektronika

Wszystko działa narazie bez zarzutu. To raczej prosty samochód więc żadnych fanaberii tu nie ma. Ostatnio jednak komputer pokładowy mnie zaskoczył, bo stwierdził komunikatem, że przepaliła się żarówka w podświetleniu tablicy rejestracyjnej i to nawet pomimo wyłączonych świateł. Miał skubaniec rację. Życie poprawiają pewne zabiegi ergonomiczne. Odblokowujesz centralny zamek - automatycznie zapala się oświetlenie wnętrza. Z góry tuż przy lampkach oświetlenia wnętrza kierowcy i pasażera świecą się pionowo w dółdwie bursztynowe diody i subtelnie w nocy oświetlają rejon konsoli i lewarka skrzyni biegów. Taka drobnostka, a cieszy. Podświetlenie regulacji lusterek, manipulatorów elektryki otwarcia szyb. W sumie to chyba standard jak na obecne czasy, ale życie ułatwiają.

Zobacz również opinie:

Fiat Linea: hatchback, sedan (limuzyna)

Fiat Linea: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz

Fiat Linea: 1.3, 1.4

Fiat Linea: 2009, 2008, 2007