Fiat Multipla opinie, oceny użytkowników, Fiat Multipla spalanie 2002r. (strona 1)

Opinie o samochodach Fiat Multipla

2002r.

Liczba ocen: 6

Średnia ocena: 8.33/10

Fiat Multipla spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
6.70
trasa
-.--/-.--
5.43
cykl mieszany
-.--/-.--
6.23

Oceny FIATA MULTIPLA

2008-02-11

Ogólna ocena:

8/10

Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Auto się czasem psuje, ale koszty napraw są niwysokie, a walory eksploatacyjne niepowtarzalne. 6 miejsc, wysoki komfort, ekonomiczny silnik i niewielkie gabaryty zewnętrzne (długość poniżej 4m, to mniej niż ma golf) ułatwiajace parkowanie w mieście. Ideal...
Opinia o układzie napędowym:
Silnikowi brakuje trochę mocy, ale w mieście to nie przeszkadza. Skrzynia biegów jak na Fiata sprawuje sie bardzo dobrze, nic nie haczy, biegi wchodzą łatwo, choć może niespecjalnie precyzyjnie.
Opinia o komforcie:
Bez obciążenia auto jest trochę za sztywne, po pełnym obciązeniu za miękkie. Fotele dla wszystkich praktycznie jednakowe - kierowca ma dodatkowo regulacje wysokości i lędźwiową. Wszyscy pasażerowie (nawet z tyłu) mają możliwość regulacji pochylenia oparcia. Dobrze sprawdzaja się na...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu i z tyłu nogi mozna spokojnie wyciagnąć przed siebie, a mozliwość przesuwania (nietety tylko skokowego) foteli pozwala na zmianę wielkości bagażnika kosztem przestrzeni na nogi. Teoretycznie można przewieźć wewnątrz np. trzech pasażerów z rowerami na specjalnie zaprojektowany...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na wysoki samochód prowadzi się całkiem dobrze, choć nieco kosztem komfortu. Hamulce trochę za słabe. Pedał umieszczony w niodpowiednim miejscu, co przy nagłym hamowaniu może być problemem. Parkowanie, dzięki dużym szybom oraz dwudzielnym lusterkom, to bajka. Problem, to trochę za m...

2008-09-10

Ogólna ocena:

8/10

Niepowtarzalny styl, widoczność z wnętrza samochodu, ogromna przestrzeń wewnątrz mimo niecałych 4 m długości, duża swoboda kształtowania przestrzeni bagażowej, niskie spalanie i zadowalajaca dynamika.
Opinia o układzie napędowym:
Do 2000 obr/min silnik sie jedynie kręci, a dopiero powyżej można sprawnie przyspieszać. Połóżenie dźwigni na konsoli centralnej, to ideał, jej przełączanie jest precyzyjne, choć wymaga precyzyjnego prowadzenia dźwigni (jak zwykle u Fiata). Czasami wsteczny nie chce wskoczyć, ale po po...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest dość twarde i jazda po bruku do przyjemności nie należy, tym bardziej, że dodatkowo trochę hałasuje. Pod obciążeniem buja się tył. Fotele, mimo braku trzymania bocznego, są bardzo wygodne na dłuższych trasach. Przy komplecie pasażerów odczuwalnie spada dynamika samoc...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu ilość miejsca na środkowym fotelu jest wystarczająca dla niższych osób. Kolana wyższych osób mogą też przeszkadzać w zmianie biegów. Z tyłu pasażerowie w S-klasie chyba nie mają więcej miejsca. Brak jednego dużego schowka lub półki, gdzie można włożyć atlas samochod...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na tak wysokie auto świetne prowadzenie na zakrętach i mimo ciężkiego silnika tylko niewielka podsterowność. Hamulce mogłyby być lepsze. Parkowanie to łatwizna dzięki dużym dwustrefowym lusterkom, choc wymaga wyczucia długość niewidocznego przodu auta.

Jan Kowalski2008-05-04

Ogólna ocena:

8/10

B.fajny samochód, który moim zdaniem jest zupełnie niedoceniany przez ogół kierowców. Po dopracowaniu kilku szczegółów byłby to świetny samochód, którego nie zawahałbym się kupić raz jeszcze.
Opinia o układzie napędowym:
Nawet z pełnym obciążeniem (6 os + bagażnik dachowy)potrafi przyspieszyć pod górę na piątym biegu
Opinia o komforcie:
Co prawda jeździłem po bieszczadzkich drogach, ale zawieszenie to słaby punkt Multipli.
Opinia o nadwoziu:
Bagażnik powinien być większy, co najmniej o 50 l. Jakby nie było, jest to samochód 6 osobowy. Największą zaletą tego samochodu są przestrzenie - po porostu salon w samochodzie.
Opinia o układzie jezdnym:
Dzielone lusterka pozwalają dokładnie ocenić odległość koła od krawężnika podczas parkowania

2008-04-02

Ogólna ocena:

9/10

Im dłużej jeżdżę tym bardziej mi się podoba, mimo dyskusyjnego wyglądu, jest całkiem OK.
Opinia o układzie napędowym:
Jak każdy diesel musi sie rozgrzać, aby poprawnie pracował. Dzięki turbince ma bardzo dobre przyspieszenia, niesie że ho ho.
Opinia o komforcie:
Wygodny samochód.
Opinia o układzie jezdnym:
Mimo swych rozmiarów, Multiplą bardzo dobrze jeździ się np.po mieście. Ściety tył umożliwia bardzo dobre manewrowanie, cofanie. Widoczność rewelacyjna, mnóstwo miejsca.

Średnie oceny FIAT MULTIPLA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
66.67%
głosów 4
Raczej tak
33.33%
głosów 2
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.5/10
Układ kierowniczy
8.2/10
Hamulce
7.0/10
Parkowanie
9.0/10
Napęd
Elastyczność
8.2/10
Skrzynia biegów
7.3/10
Silnik
8.0/10
Przyspieszenie 0-100km
7.3/10
Przyspieszenie 60-120km
8.0/10
Przyspieszenie 80-120km
7.8/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.7/10
Resorowanie z obciążeniem
6.8/10
Fotele przednie
8.3/10
Fotele tylne
8.8/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.3/10
Wyciszenie
7.5/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.3/10
Przestrzeń z tyłu
9.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.7/10
Bagażnik
7.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.5/10
Możliwość aranżacji
8.7/10
Karoseria
8.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
6.2/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.7/10
Widocznośc do tyłu
9.5/10
Widoczność w lusterkach
9.7/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.5/10
Elektronika
6.7/10
Naprawy
Niezawodność
5.5/10
Koszty napraw
6.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Widoczność
2
Spalanie
1
Nadwozie
1
Układ jezdny
1
Komfort jazdy
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Wentylacja i ogrzewanie
2
Spalanie
1
Nic
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Fiat Multipla brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Hyundai Matrix.

Fiat Multipla

Fiat Multipla

Hyundai Matrix

Hyundai Matrix

Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Multipla

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 147

Fiat Multipla 1900 JTD 110KM 2002r. mini-van

Ocena ogólna

Niepowtarzalny styl, widoczność z wnętrza samochodu, ogromna przestrzeń wewnątrz mimo niecałych 4 m długości, duża swoboda kształtowania przestrzeni bagażowej, niskie spalanie i zadowalajaca dynamika.

Układ napędowy

Do 2000 obr/min silnik sie jedynie kręci, a dopiero powyżej można sprawnie przyspieszać. Połóżenie dźwigni na konsoli centralnej, to ideał, jej przełączanie jest precyzyjne, choć wymaga precyzyjnego prowadzenia dźwigni (jak zwykle u Fiata). Czasami wsteczny nie chce wskoczyć, ale po ponownym nacisnięciu sprzęgła zaskakuje. Silnik oszczędny i niespecjalnie hałaśliwy.

Widoczność

Wszystko opisałem wcześniej.

Komfort

Zawieszenie jest dość twarde i jazda po bruku do przyjemności nie należy, tym bardziej, że dodatkowo trochę hałasuje. Pod obciążeniem buja się tył. Fotele, mimo braku trzymania bocznego, są bardzo wygodne na dłuższych trasach. Przy komplecie pasażerów odczuwalnie spada dynamika samochodu. Wyciszenie jest dobre, ale przy wyższych prędkościach przeszkadza szum powietrza, a na dziurach wspomniany hałas zawieszenia.

Nadwozie

Z przodu ilość miejsca na środkowym fotelu jest wystarczająca dla niższych osób. Kolana wyższych osób mogą też przeszkadzać w zmianie biegów. Z tyłu pasażerowie w S-klasie chyba nie mają więcej miejsca. Brak jednego dużego schowka lub półki, gdzie można włożyć atlas samochodowy i miejsca na dużą butelkę z napojem, poza tym ilość schowków i półek jest wystarczająca. Wykończenie tapicerką deski i boczków utrudnia utrzymanie ich w czystości. Tylne fotele można przestawiać, składać i wyciągać, dzięki czemu można dość swobodnie kształtować ilość miejsca w bagażniku. Plusem bagaznika jest płaska podłoga na wysokości zderzaka oraz haczyki do mocowania bagażu. Przydałaby sie możliwość szybkiego demontażu przednich foteli lub chociaż możliwość złożenia fotela prawego pasażera w stolik. Karoseria jest bardzo przejrzysta, łukowaty przód pomaga w parkowaniu i oczywiście niepowtarzalny wygląd.

Układ jezdny

Jak na tak wysokie auto świetne prowadzenie na zakrętach i mimo ciężkiego silnika tylko niewielka podsterowność. Hamulce mogłyby być lepsze. Parkowanie to łatwizna dzięki dużym dwustrefowym lusterkom, choc wymaga wyczucia długość niewidocznego przodu auta.

Naprawy

Zawieszenie zawodzi dość często, ale części nie są drogie, a konstrukcja umozliwia łatwą naprawę.

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie w dieslu, niestety kaze na siebie długo czekać zanim zacznie działać. Klimatyzacja również nie jest szczególnie wydajna.

Elektryka/elektronika

Większych problemów z elektryką jeszcze nie miałem.

Zobacz również opinie:

Fiat Multipla: hatchback, kombi, mini-van, van

Fiat Multipla: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Fiat Multipla: 1.6, 1.9

Fiat Multipla: 2006, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999