Opinie o samochodach Fiat Seicento (600)
2004r.
Liczba ocen: 2
Średnia ocena: 8.00/10
Fiat Seicento (600) spalanie (l/100km)
Oceny FIATA SEICENTO (600)
Fiat Seicento (600) Actual 1.1 1.1 55KM 2004r. 65 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Średnia elastyczność silnika, jeśli chcemy się żwawo poruszać, biegi należy zmieniać często. Autko dość szybko się rozpędza, ale wyprzedzanie przy mocy 55KM (1.1 MPI) zalecane jest przy braku pasażerów. Czym więcej obciążenia, tym auto porusza się ociężalej. Od około 80 km/h a...
Opinia o komforcie:
Resorowanie bez obciążenia bez zastrzeżeń, z obciążeniem - słabiej, głównie z tyłu. Fotele przednie i tylne są dość wygodne nawet przy dłuższych trasach (100-150km), ale trzeba je dobrze pod siebie "dopasować). Przy dłuższych trasach zalecane przerwy. Na tylnej kanapie siedzi ...
Opinia o nadwoziu:
Ilość miejsca z przodu - bez zastrzeżeń, nawet, gdy obecni są pasażerowie jadący z tyłu. Siedzący z tyłu mają mało miejsca na nogi, w dłuższych trasach będzie to przeszkadzać. Brak zamykanego schowka - nie ma tragedii, ale przecież dolny schowek po stronie pasażera mógłby mieć k...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko przyjemnie się prowadzi. Zaraz po zakupie przez kilka dni czułem się niepewnie - samochód przechyla się na zakrętach, ale obecnie już nie odczuwam z tego powodu dyskomfortu, auto pewnie trzyma się drogi. Zawieszenie miękkie, ale na dziury trzeba używać, w końcu to tani fiat. Wspoma...
Średnie oceny FIAT SEICENTO (600)
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Fiat Seicento (600) brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Corsa.
Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Seicento (600)
użytkownik: qwerty
liczba głosów: 95
Fiat Seicento (600) Actual 1100 1.1 55KM 2004r. hatchback
Ocena ogólna
Wady: - małe bezpieczeństwo w razie wypadku - spadek mocy przy większym obciążeniu - słabe hamowanie po dłuższej jeździe Zalety: - proste i tanie w naprawie usterki - niezawodność - komfort jazdy (ze względu na małe rozmiary) - parkowanie bezproblemowe (jak wyżej) - dużo przestrzeni dla jadących z przodu) - ładnie wykończone wnętrze w wersjach po 2004 roku - ładna stylistyka jak na auto w tej cenie - jazda samemu jest bardzo przyjemna, silnik dobrze reaguje na nasze polecenia
Układ napędowy
Średnia elastyczność silnika, jeśli chcemy się żwawo poruszać, biegi należy zmieniać często. Autko dość szybko się rozpędza, ale wyprzedzanie przy mocy 55KM (1.1 MPI) zalecane jest przy braku pasażerów. Czym więcej obciążenia, tym auto porusza się ociężalej. Od około 80 km/h auto rozpędza się bardzo powoli, zwłaszcza przy obciążeniu, jednak utrzymanie dużej prędkości na dwupasie (ok. 120/h) nie jest trudne nawet w takich warunkach.
Widoczność
Widoczność z przodu - super, widać wszystko. Z tyłu - troszkę gorzej, ale wspomaganie lusterkami (wszystkimi trzema) rozwiązuje problem. Uwaga na martwą strefę, nieraz muszę wspomagać się kręceniem głową w celu upewnienia się, czy nikt z boku lekko za mną się nie znajduje.
Komfort
Resorowanie bez obciążenia bez zastrzeżeń, z obciążeniem - słabiej, głównie z tyłu. Fotele przednie i tylne są dość wygodne nawet przy dłuższych trasach (100-150km), ale trzeba je dobrze pod siebie "dopasować). Przy dłuższych trasach zalecane przerwy. Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Mam 182 wzrostu i czasem jadę swoim autem z tyłu, nie ma powodów do narzekania. 3 osoby z tyłu - rozwiązanie dla zdesperowanych, pięcioosobowa rodzina nie będzie zadowolona. Jazda z kompletem pasażerów to już nie jazda, ale toczenie się, auto reaguje bardzo ospale. Wyciszenie dobre do ok 80km/h. Osobiście wyciszyłem bagażnik welurowym materiałem i pasażerowie siedzący z tyłu twierdzą, że jest znacznie lepiej.
Nadwozie
Ilość miejsca z przodu - bez zastrzeżeń, nawet, gdy obecni są pasażerowie jadący z tyłu. Siedzący z tyłu mają mało miejsca na nogi, w dłuższych trasach będzie to przeszkadzać. Brak zamykanego schowka - nie ma tragedii, ale przecież dolny schowek po stronie pasażera mógłby mieć klapkę, dziwne, że nikt na to nie wpadł. Osobiście nie mam poduszki powietrznej pasażera, więc mam ogromną kieszeń na różne rzeczy, ale gdy poduszka jest, ilość miejsca na różne pierdółki spada do minimum. Wnętrze bardzo dobrze zaprojektowane, mimo małej ilości miejsca nie jest bardzo ciasne. Zegary i oznaczenia na panelu nawiewów bardzo czytelne. Podświetlenie bardzo ładne, zwłaszcza w bogatszych wersjach z elektryką szyb czy też w wersjach po faceliftingu (2004), cechujących się jasnoszarym wnętrzem. Jakość materiałów dobra. Możliwość drastycznego zwiększenia pojemności bagażnika poprzez złożenie tylnej kanapy - przewieźć można nawet dużą choinkę na Boże narodzenie, czy drzwi z framugą. Wygląd zewnętrzny, jakość karoserii - bardzo dobre. Zadbane auto wyglądem przebija inne z tyj samej klasy. Zabezpieczenie przed korozją bardzo dobre w nowszych (od około 2002 roku) egzemplarzach, ale konserwacja podwozia, progów etc. jest obowiązkowa. Niektóre starsze modele potrafią bardzo korodować. Podobnie jak obszary auta uległe wypadkowi (bez względu na rocznik).
Układ jezdny
Autko przyjemnie się prowadzi. Zaraz po zakupie przez kilka dni czułem się niepewnie - samochód przechyla się na zakrętach, ale obecnie już nie odczuwam z tego powodu dyskomfortu, auto pewnie trzyma się drogi. Zawieszenie miękkie, ale na dziury trzeba używać, w końcu to tani fiat. Wspomaganie niepotrzebne, kierownica chodzi lekko i bez niego.
Naprawy
W aucie regularnie zużywają się niektóre mniej istotne części. Ich wymiana jest łatwa (wiele można zrobić samemu na podwórku), oraz tania. Koszta części są śmiesznie niskie.
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń - silnik rozgrzewa się szybko, nagrzewnica 3-biegowa bez możliwości recyrkulacji działa perfekcyjnie. WADA ustawienia nawiewów na nogi - zamiast wiać na stopy i palce stóp, wieje na kostki, czyli trochę za wysoko.
Elektryka/elektronika
Elektronika nie przysparza najmniejszych problemów. Mam dołożony obrotomierz, elektryczne szyby, radio etc. przez znajomego elektryka i nigdy nic mnie nie zawiodło. A seryjnie zamontowane elektrycznie dodatki sprawują się jeszcze lepiej.
Zobacz również opinie:
Fiat Seicento (600): bus, coupe, hatchback, liftback, sedan (limuzyna), van
Fiat Seicento (600): benzyna, benzyna+gaz
Fiat Seicento (600): 0.9, 1.0, 1.1, 1.4, 1.6
Fiat Seicento (600): 2011, 2008, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998
Sprawdź także:
Fiat Seicento (600) - ogłoszenia , Fiat - forum użytkowników, Fiat Seicento (600) - średnie ceny
Fiat - tapety na pulpit, Fiat - konfigurator felg, Fiat - tanie opony,
Używane auto części, Fiat - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie