Fiat Seicento (600) opinie, oceny użytkowników, Fiat Seicento (600) spalanie 2004r. (strona 1)

Opinie o samochodach Fiat Seicento (600)

2004r.

Liczba ocen: 2

Średnia ocena: 8.00/10

Fiat Seicento (600) spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
7.00/8.60
-.--
trasa
5.20/7.00
-.--
cykl mieszany
6.10/7.50
-.--

Oceny FIATA SEICENTO (600)

qwerty2013-12-07

Ogólna ocena:

9/10

Wady: - małe bezpieczeństwo w razie wypadku - spadek mocy przy większym obciążeniu - słabe hamowanie po dłuższej jeździe Zalety: - proste i tanie w naprawie usterki - niezawodność - komfort jazdy (ze względu na małe rozmiary) - parkowanie bezproblemowe (jak wyżej) - dużo pr...
Opinia o układzie napędowym:
Średnia elastyczność silnika, jeśli chcemy się żwawo poruszać, biegi należy zmieniać często. Autko dość szybko się rozpędza, ale wyprzedzanie przy mocy 55KM (1.1 MPI) zalecane jest przy braku pasażerów. Czym więcej obciążenia, tym auto porusza się ociężalej. Od około 80 km/h a...
Opinia o komforcie:
Resorowanie bez obciążenia bez zastrzeżeń, z obciążeniem - słabiej, głównie z tyłu. Fotele przednie i tylne są dość wygodne nawet przy dłuższych trasach (100-150km), ale trzeba je dobrze pod siebie "dopasować). Przy dłuższych trasach zalecane przerwy. Na tylnej kanapie siedzi ...
Opinia o nadwoziu:
Ilość miejsca z przodu - bez zastrzeżeń, nawet, gdy obecni są pasażerowie jadący z tyłu. Siedzący z tyłu mają mało miejsca na nogi, w dłuższych trasach będzie to przeszkadzać. Brak zamykanego schowka - nie ma tragedii, ale przecież dolny schowek po stronie pasażera mógłby mieć k...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko przyjemnie się prowadzi. Zaraz po zakupie przez kilka dni czułem się niepewnie - samochód przechyla się na zakrętach, ale obecnie już nie odczuwam z tego powodu dyskomfortu, auto pewnie trzyma się drogi. Zawieszenie miękkie, ale na dziury trzeba używać, w końcu to tani fiat. Wspoma...

Średnie oceny FIAT SEICENTO (600)

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
50.00%
głosów 1
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
50.00%
głosów 1
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
6.0/10
Układ kierowniczy
7.0/10
Hamulce
6.0/10
Parkowanie
9.5/10
Napęd
Elastyczność
5.0/10
Skrzynia biegów
7.5/10
Silnik
8.5/10
Przyspieszenie 0-100km
7.0/10
Przyspieszenie 60-120km
6.5/10
Przyspieszenie 80-120km
4.5/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
6.5/10
Resorowanie z obciążeniem
5.0/10
Fotele przednie
6.5/10
Fotele tylne
7.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
3.5/10
Wyciszenie
5.0/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.0/10
Przestrzeń z tyłu
4.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.0/10
Bagażnik
5.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
6.5/10
Możliwość aranżacji
7.0/10
Karoseria
7.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.5/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.0/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
7.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.0/10
Elektronika
5.0/10
Naprawy
Niezawodność
4.0/10
Koszty napraw
5.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Fiat Seicento (600) brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Corsa.

Fiat Seicento (600)

Fiat Seicento (600)

Opel Corsa

Opel Corsa

Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Seicento (600)

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: qwerty

liczba głosów: 95

Fiat Seicento (600) Actual 1100 1.1 55KM 2004r. hatchback

Ocena ogólna

Wady: - małe bezpieczeństwo w razie wypadku - spadek mocy przy większym obciążeniu - słabe hamowanie po dłuższej jeździe Zalety: - proste i tanie w naprawie usterki - niezawodność - komfort jazdy (ze względu na małe rozmiary) - parkowanie bezproblemowe (jak wyżej) - dużo przestrzeni dla jadących z przodu) - ładnie wykończone wnętrze w wersjach po 2004 roku - ładna stylistyka jak na auto w tej cenie - jazda samemu jest bardzo przyjemna, silnik dobrze reaguje na nasze polecenia

Układ napędowy

Średnia elastyczność silnika, jeśli chcemy się żwawo poruszać, biegi należy zmieniać często. Autko dość szybko się rozpędza, ale wyprzedzanie przy mocy 55KM (1.1 MPI) zalecane jest przy braku pasażerów. Czym więcej obciążenia, tym auto porusza się ociężalej. Od około 80 km/h auto rozpędza się bardzo powoli, zwłaszcza przy obciążeniu, jednak utrzymanie dużej prędkości na dwupasie (ok. 120/h) nie jest trudne nawet w takich warunkach.

Widoczność

Widoczność z przodu - super, widać wszystko. Z tyłu - troszkę gorzej, ale wspomaganie lusterkami (wszystkimi trzema) rozwiązuje problem. Uwaga na martwą strefę, nieraz muszę wspomagać się kręceniem głową w celu upewnienia się, czy nikt z boku lekko za mną się nie znajduje.

Komfort

Resorowanie bez obciążenia bez zastrzeżeń, z obciążeniem - słabiej, głównie z tyłu. Fotele przednie i tylne są dość wygodne nawet przy dłuższych trasach (100-150km), ale trzeba je dobrze pod siebie "dopasować). Przy dłuższych trasach zalecane przerwy. Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Mam 182 wzrostu i czasem jadę swoim autem z tyłu, nie ma powodów do narzekania. 3 osoby z tyłu - rozwiązanie dla zdesperowanych, pięcioosobowa rodzina nie będzie zadowolona. Jazda z kompletem pasażerów to już nie jazda, ale toczenie się, auto reaguje bardzo ospale. Wyciszenie dobre do ok 80km/h. Osobiście wyciszyłem bagażnik welurowym materiałem i pasażerowie siedzący z tyłu twierdzą, że jest znacznie lepiej.

Nadwozie

Ilość miejsca z przodu - bez zastrzeżeń, nawet, gdy obecni są pasażerowie jadący z tyłu. Siedzący z tyłu mają mało miejsca na nogi, w dłuższych trasach będzie to przeszkadzać. Brak zamykanego schowka - nie ma tragedii, ale przecież dolny schowek po stronie pasażera mógłby mieć klapkę, dziwne, że nikt na to nie wpadł. Osobiście nie mam poduszki powietrznej pasażera, więc mam ogromną kieszeń na różne rzeczy, ale gdy poduszka jest, ilość miejsca na różne pierdółki spada do minimum. Wnętrze bardzo dobrze zaprojektowane, mimo małej ilości miejsca nie jest bardzo ciasne. Zegary i oznaczenia na panelu nawiewów bardzo czytelne. Podświetlenie bardzo ładne, zwłaszcza w bogatszych wersjach z elektryką szyb czy też w wersjach po faceliftingu (2004), cechujących się jasnoszarym wnętrzem. Jakość materiałów dobra. Możliwość drastycznego zwiększenia pojemności bagażnika poprzez złożenie tylnej kanapy - przewieźć można nawet dużą choinkę na Boże narodzenie, czy drzwi z framugą. Wygląd zewnętrzny, jakość karoserii - bardzo dobre. Zadbane auto wyglądem przebija inne z tyj samej klasy. Zabezpieczenie przed korozją bardzo dobre w nowszych (od około 2002 roku) egzemplarzach, ale konserwacja podwozia, progów etc. jest obowiązkowa. Niektóre starsze modele potrafią bardzo korodować. Podobnie jak obszary auta uległe wypadkowi (bez względu na rocznik).

Układ jezdny

Autko przyjemnie się prowadzi. Zaraz po zakupie przez kilka dni czułem się niepewnie - samochód przechyla się na zakrętach, ale obecnie już nie odczuwam z tego powodu dyskomfortu, auto pewnie trzyma się drogi. Zawieszenie miękkie, ale na dziury trzeba używać, w końcu to tani fiat. Wspomaganie niepotrzebne, kierownica chodzi lekko i bez niego.

Naprawy

W aucie regularnie zużywają się niektóre mniej istotne części. Ich wymiana jest łatwa (wiele można zrobić samemu na podwórku), oraz tania. Koszta części są śmiesznie niskie.

Wentylacja i ogrzewanie

Bez zastrzeżeń - silnik rozgrzewa się szybko, nagrzewnica 3-biegowa bez możliwości recyrkulacji działa perfekcyjnie. WADA ustawienia nawiewów na nogi - zamiast wiać na stopy i palce stóp, wieje na kostki, czyli trochę za wysoko.

Elektryka/elektronika

Elektronika nie przysparza najmniejszych problemów. Mam dołożony obrotomierz, elektryczne szyby, radio etc. przez znajomego elektryka i nigdy nic mnie nie zawiodło. A seryjnie zamontowane elektrycznie dodatki sprawują się jeszcze lepiej.

Zobacz również opinie:

Fiat Seicento (600): bus, coupe, hatchback, liftback, sedan (limuzyna), van

Fiat Seicento (600): benzyna, benzyna+gaz

Fiat Seicento (600): 0.9, 1.0, 1.1, 1.4, 1.6

Fiat Seicento (600): 2011, 2008, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998