Volkswagen Bora opinie, oceny użytkowników, Volkswagen Bora spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Volkswagen Bora

Liczba ocen: 75

Średnia ocena:

8.72/10

Volkswagen Bora spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 8.45/9.94 6.26
trasa 6.46/7.57 4.80
cykl mieszany 7.35/8.71 5.57

Bora

OCENY VOLKSWAGENA BORA


Ogólna ocena:  

10/10


Nic mi w nim nie brakuje z takich rzeczy które w nim koniecznie muszą być. Pod każdym względem czy wygody czy bezpieczeństwa warto było kupić Borę. Brakuje czasem detali, uchwytu na kubek albo ksenonów, na szczęście można dokupić osobno ;)
Opinia o układzie napędowym:
Silnik ASZ 130HP to uwielbiany silnik przez tuningowców z łatwością można z niego wycisnąć 170HP bez straty żywotności. Należy pamiętać o regularnej wymianie filtrów oraz oleju. Jazda na zimnym bez ostrego gazu, a mocno rozgrzanego trzeba trochę ostudzić inaczej pojawiają się proble...
Opinia o komforcie:
Resorowanie w każdym przypadku nie pozostawia żadnych wątpliwości. Fotele przednie mają głębokie wytłoczenia które pewnie trzymają w zakrętach, regulacja w 3 płaszczyznach oraz dolny odcinek kręgosłupa. Tylne idealne dla 2 osób, podłokietnik na środku, 3 osoba na srodku kanapy ma mn...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca nigdzie nikomu nie zabraknie ;) W poprzednich modelach VW wszystko przemyślał wszystko na swoim miejscu. Przycisk od baku koło ręcznego może dziwić. Tylne siedzenia składają się tak że powstaje płaska powierzchnia z bagażnikiem, od klapy do tylnych siedzeń jest około 170 cm r...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ jezdny bez zarzutu. Od kupna do teraz auto pewnie się trzyma drogi i nie można mu nic zarzucić. Auto posiada opony 16 x 215 x 55 dobrze sobie radzą w koleinach, przejazdy kolejowe oraz inne niespodzianki na drodze są pewnie pokonywane. W zakrętach na dylatacjach przy szybkiej jezdzie ty...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Tak rzadko się coś psuło, że nie pamiętam żebym coś naprawiał. Owszem wymiany były np filtrów czy rozrządu ale to standardowe wymiany co ileś tam km, a nie, że coś padło
Opinia o układzie napędowym:
Po zamontowaniu chipa bardzo wrażliwy na pedał gazu dobrze się zbiera dzięki niewielkiej masie auta
Opinia o komforcie:
zawieszenie idealnie komponuje się z układem trakcji nigdy mnie nie zawiodło samochód po prostu klei się do drogi amortyzatory dawno wymieniane pomimo tylu lat nadal się świetnie sprawują na polskich drogach trochę mało miejsca dla pasażerów z tyłu gdy z przodu siedzą giganci.
Opinia o nadwoziu:
Bagażnik przy o wiele mniejszych gabarytach prawie jak w a6 przestrzeni z przodu aż nadto bardzo dobra obsługa samochodu nic nie rdzewieje auto odporne na rdzę nic nie trzeszczy sporo schowków miejsce na napoje bardzo fajnie grają głośniki w aucie świetna widoczność zegarów ładnie podś...
Opinia o układzie jezdnym:
Najlepsze auto jakim jeździłem, bardzo mało pali, dobrze wyciszone wnętrze, dobra dynamika silnika, mimo kombi nie za duże, nic się nie psuje i nie rdzewieje co najważniejsze
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Auto zarówno dla początkującego/młodego jak i starszego kierowcy idealne. Bardzo ekonomiczne, bardzo żywotne i niezawodne(jeśli kupisz zadbany egzemplarz). Jeżdże już 3 lata i jestem zachwycony.Niemiecka jakość to jest to!! POLECAM TEN MODEL.
Opinia o układzie napędowym:
Trafiłem na "zdrowy" egzemplarz (silnik). Bardzo żywotny, dynamiczny, ładnie się wkręca na obroty, przyspieszenie dobre jak na 110KM(czuć moc)
Opinia o komforcie:
Zawieszenie dobrze tłumi dziury. Moja BORA posiada kubełkowe fotele z przodu co bardzo podnosi komfort jazdy z przodu, z tyłu mało miejsca dla wysokich.Wyciszenie na przyzwoitym poziomie.
Opinia o nadwoziu:
Jakość wykończenia na dobrym poziomie, jeśli się dba o auto nie widać zużycia-niszczenia. Auto bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie (0% rdzy)Ergonomia dobra, wszystko intuicyjnie i na swoim miejscu. Dużo miejsca z przodu, ale z tyłu nie za bardzo.Bagażnik bardzo pojemny
Opinia o układzie jezdnym:
Dobrze sie prowadzi, trzyma sie drogi jak przyklejony, zawieszenie dobrze tłumi dziurawe drogi. Bardzo trwałe i niezawodne (po 2 latach jazdy w Polsce zawieszenie na przeglądzie na poziomie 75%)
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Silnik bardzo oszczędny, idealny w dalekie trasy, 6 biegowa skrzynia powoduję, że nawet przy prędkości 160-180 km obrotomierz nie przekracza zbytnio 3 tys obrotów. Naprawdę spory bagażnik. W moim 14 letnim samochodzie zerowa ilość korozji, ani śladu lakier w b. dobrym stanie. Do wad nale...
Opinia o układzie napędowym:
6 biegowa skrzynia potrafi być irytująca przy jezdzie w miescie, krótkie przełożenia. Ale za to w trasie jazda 140-170 km nie robi wrazenie na obrotomierzu.
Opinia o komforcie:
Z tyłu mało miejsca, za twarde zawieszenie na polskie drogi. Strasznie trzeszcza plastiki.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się bardzo łatwo i trzyma się drogi. Niedogodnością jest jedynie sztywne zawieszenie, które potrafi potrzepać na polskich koleinach ;-) Zawieszenie stalowe, tanie w eksploatacji. Hamulce z przodu i z tyłu tarczowe, można na nie liczyć ;-)
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


nie było źle, ale idealnie też nie. ogólnie byłem zadowolony
Opinia o układzie napędowym:
polecam zmianę oprogramowania, w standardzie miałem 90 KM, a po zmianie 118 KM.
Opinia o komforcie:
bardzo niskie zawieszenie, przy komplecie pasażerów potrafił zachaczyć podwoziem o nierówności, zawieszenie twarde niezbyt komfortowe, ale w miarę trwałe na naszych drogach
Opinia o nadwoziu:
generalnie wszystko pod ręką :)
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 15


ŚREDNIE OCENY VOLKSWAGEN BORA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 74.67% głosów 56
Raczej tak 18.67% głosów 14
Trudno powiedzieć 4.00% głosów 3
Raczej nie 2.67% głosów 2
Nie 0.00% głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.1/10
Układ kierowniczy
9.1/10
Hamulce
9.2/10
Parkowanie
8.3/10
Napęd
Elastyczność
8.5/10
Skrzynia biegów
8.7/10
Silnik
9.0/10
Przyspieszenie 0-100km
8.0/10
Przyspieszenie 60-120km
8.1/10
Przyspieszenie 80-120km
8.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.5/10
Resorowanie z obciążeniem
8.2/10
Fotele przednie
8.7/10
Fotele tylne
7.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.5/10
Wyciszenie
7.4/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.7/10
Przestrzeń z tyłu
6.9/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.8/10
Bagażnik
8.8/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.4/10
Możliwość aranżacji
7.8/10
Karoseria
9.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.3/10
Widocznośc do tyłu
8.1/10
Widoczność w lusterkach
8.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.2/10
Elektronika
7.3/10
Naprawy
Niezawodność
7.2/10
Koszty napraw
5.8/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie 14
Niezawodność 13
Komfort jazdy 9
Napęd 7
Układ jezdny 6
Nic 2
Nadwozie 2
Inne 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 25
Inne 10
Nadwozie 5
Widoczność 4
Spalanie 3
Napęd 2
Wentylacja i ogrzewanie 1
Komfort jazdy 1
Układ jezdny 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Volkswagen Bora brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Passat.

  Volkswagen

  Bora

  Volkswagen

  Passat

Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Bora

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: rokoski

liczba głosów: 18

Volkswagen Bora edition 1900 ASZ TDI PD 130KM 2001r. kombi

Ocena ogólna
Nic mi w nim nie brakuje z takich rzeczy które w nim koniecznie muszą być. Pod każdym względem czy wygody czy bezpieczeństwa warto było kupić Borę. Brakuje czasem detali, uchwytu na kubek albo ksenonów, na szczęście można dokupić osobno ;)

Układ napędowy
Silnik ASZ 130HP to uwielbiany silnik przez tuningowców z łatwością można z niego wycisnąć 170HP bez straty żywotności. Należy pamiętać o regularnej wymianie filtrów oraz oleju. Jazda na zimnym bez ostrego gazu, a mocno rozgrzanego trzeba trochę ostudzić inaczej pojawiają się problemy z turbiną w której zacierają się kierowniczki- naprawić można samemu w jedno popołudnie albo wydać z 500 pln. Silnik bajka. Skrzynia biegów 6 biegowa zapewnia dużo frajdy. Jadąc 80 można jechać na 3,4 lub 5 na 6 trochę za nisko ale przy 100 można już ją wbić. Za to 70 osiągniemy na 2 bez problemu. Zależnie od stylu jazdy auto może być bardzo oszczędne albo bardzo dynamiczne. Czasem dynamiczna jazda na wyższych obrotach daje podobne spalanie co jazda stateczna i powolna. Przyspieszenia wystarczające do wszystkiego prócz wyścigów.

Widoczność
Wszystko prawidłowo i poprawnie. Lusterka zewnętrzne ściemniają się gdy są mocno oświetlane.

Komfort
Resorowanie w każdym przypadku nie pozostawia żadnych wątpliwości. Fotele przednie mają głębokie wytłoczenia które pewnie trzymają w zakrętach, regulacja w 3 płaszczyznach oraz dolny odcinek kręgosłupa. Tylne idealne dla 2 osób, podłokietnik na środku, 3 osoba na srodku kanapy ma mniejszy komfort niż pozostałe. Wyciszenie bez zastrzeżeń jednak auta z common railem są cichsze zwłaszcza w górnej części obrotów. Do 130 nie słychać szumu wiatru.

Nadwozie
Miejsca nigdzie nikomu nie zabraknie ;) W poprzednich modelach VW wszystko przemyślał wszystko na swoim miejscu. Przycisk od baku koło ręcznego może dziwić. Tylne siedzenia składają się tak że powstaje płaska powierzchnia z bagażnikiem, od klapy do tylnych siedzeń jest około 170 cm równej powierzchni, na szerokość 100 cm w najwęższym miejscu. Po złożeniu siedzeń bez problemu mieszczą się tam 3 paczki styropianu o wymiarach 100 x 50 x 60 cm - rewelacja. Jakość materiałów wysoka, możliwości zmian czegokolwiek na co inne w golfie i borze jest największa ze wszystkich modeli. Karoseria ma pierwsze ślady rdzy w miejscach uderzeń kamieni. Lakier dobrze trzyma, ale napewno mógłby lepiej.

Układ jezdny
Układ jezdny bez zarzutu. Od kupna do teraz auto pewnie się trzyma drogi i nie można mu nic zarzucić. Auto posiada opony 16 x 215 x 55 dobrze sobie radzą w koleinach, przejazdy kolejowe oraz inne niespodzianki na drodze są pewnie pokonywane. W zakrętach na dylatacjach przy szybkiej jezdzie tylko małe ucieczki opony. Do wad napewno należy zaliczyć niskie zawieszenie, niższe o pare cm od Octavi, bezdroża nie spowodowały tragedii ale obydwa zderzaki mam poruszane z powodu niskiego prześwitu. Parkowanie-prawe lusterko jest mniejsze - na początku miałem co do tego obawy ale niepotrzebnie, wszystko jest w najlepszym porządku. Widok do tyłu w kombi super. Ciężko określić ilość miejsca z przodu auta jeżeli nie jezdzi się nim na codzień. Hamulce działają dobrze, abs jest dobrze dobrany, dopuszcza do drobnych poślizgów na piasku przy niskich prędkościach. Hamulec awaryjny dosyć słaby. Tarcze przód i tył. Do wymiany klocków konieczne narzędzia serwisowe- głupota! Wszystko inne bajka.

Naprawy
Awaryjność niska, wszystko pracuje jak trzeba. Natomiast ceny części są drogie, ponieważ taka jest polityka firmy vw. Nie ma sklepów z czesciami VW, a są np z czesciami Forda. Częsci do VW trzeba kupować w serwisie albo zamienniki w intercarsie, dotyczy to zwłaszcza części eksploatacyjnych, jak łożyska, resory, amorki.

Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima działa bez problemów. Ręcznie można ustawić zadaną temp i miejsce nawiewu w dowolnej kombinacji. Słaby nawiew na stopy pasażerów z tyłu.

Elektryka/elektronika
Brak jakichkolwiek problemów i napraw. Prosty sposób dodawania urządzeń jak tempomat, światłą dzienne lub inne rzeczy. Komputer pokładowy daje znać o wszystkim, nie zamkniętych drzwiach, spalaniu, zaciągniętym ręcznym albo konczącym się płynie do spryskiwaczek czy niskim poziomie oleju. Niemiecka precyzja.

Pełna opinia o Volkswagen Bora edition 1900 ASZ TDI PD 130KM 2001r. kombi »

Zobacz również opinie:

Volkswagen Bora: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Volkswagen Bora: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Volkswagen Bora: 1.4, 1.6, 1.9, 2.0, 2.3

Volkswagen Bora: 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999