Volkswagen Golf opinie, oceny użytkowników, Volkswagen Golf spalanie 1998r. (strona 1)

Opinie o samochodach Volkswagen Golf

1998r.

Liczba ocen: 47

Åšrednia ocena: 7.87/10

Volkswagen Golf spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
8.44/8.87
7.02
trasa
6.47/7.80
4.92
cykl mieszany
7.49/8.64
6.14

Oceny VOLKSWAGENA GOLF

2010-02-18

Ogólna ocena:

7/10

Przez rok miaÅ‚em z nim sporo problemów. Do dziÅ› mi lekko trzÄ™siedrga na jaÅ‚owym co okazaÅ‚o siÄ™ fabrycznÄ… wadÄ… (po sprawdzeniu w ASO), z którÄ… Niemcy walczyli od przebiegu ok 50tyÅ› km - bezskutecznie. Silnik AKL jest maÅ‚o dopracowany, lepiej szukać rocznika pow. 2000 ze skrzyniÄ… bazujÄ...
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszenie jak na swoją pojemność jest wprost proporcjonalne, do przyjęcia, czasami da odrobinę frajdy, ale nie wgniata w fotele w żadnym razie. Elastyczność również do przyjęcia, aby uzyskać kopa koniecznie trzeba zredukować biegi. 1.6 lubi wysokie obroty, wtedy po prostu ŻYJE. Si...
Opinia o komforcie:
W samochodzie jest dość cicho do 120km/h później są wyraźne szumy. Jak na tą klasę aut - norma. Komfort - jak to VW, twardy, bez komfortu, czuć każdą dziurę, nie mniej jak wspominałem świetnie trzyma się drogi. Na fotelach z przodu wygodnie (podgrzewanie jest rewelacja), z tyłu wygod...
Opinia o nadwoziu:
Karoseria bezwględnie rewelka. Rdza tylko w powypadkowych. Wnętrze było naprawdę w różnych opcjach i można było przebierać w kolorach oraz wykończeniach (pseudo drewno czy alu z R32), jakość materiałów niezła, miękkie przyjemne, ale z czasem trzeszczy (zwłaszcza po demontażu i pono...
Opinia o układzie jezdnym:
Golf IV jak zapewne wiadomo jest samochodem świetnie trzymającym się drogi dając możliwość na szybkie pokonywanie zakrętów. Naturalnie wszystko w granicach możliwości. Nie mniej duże znaczenie ma szerokość oraz rozstaw kół (dystanse). Hamulce działają póki co niezawodnie, nie mnie...

2009-07-11

Ogólna ocena:

8/10

Mimo napraw, o których pisałem auto bardzo mi się podoba! Optycznie jest w nim zauroczony, bowiem za do 20 tyś zł ciężko kupić coś ładniejszego i lepszego uwzględniając bardzo tani koszt utrzymania (zakupu części). Dla kogoś, kto potrafi naprawiać autko ideał! Wszystko robi za grosz...
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszanie od 0 do 100km/h nie nalezy do mocnych stron tego pojazdu. Biegi częśto źle wchodzą w przypadku egzemplarzy 1.6 do 2000r. U mnie fatalnie wchodzi 2-ka, której precyzyjne wbicie wymaga delikatności i wyczucia. Przy szybkiej zmianie wydobywa się nieprzyjemny zgrzyt. Samochód ...
Opinia o komforcie:
Autko jest cichutkie nawet przy 120km/h, później wydobywa się dźwięk który może się mniej podobać a wręcz męczyć. Zawieszenie tłumi pięknie bez pełnego obciążenia, w przypadku kompletu pasażerów wygląda to gorzej. Fotele przednie są bardzo wygodne (Highline ma kubelkowe), posiad...
Opinia o nadwoziu:
Optycznie GOLF IV jest piękny nawet obecnie, gdy stuknęło mu 12 lat od dnia premiery. Oczywiście opinie są podzielone. Przestrzeni z przodu brakuje szerszego podłokietnika, o który toczy się walka łokciami. Z tyłu jak pisałem. Ergonomia perfekcja poza nisko umieszczonym klimatroniki...
Opinia o układzie jezdnym:
Pojazd bardzo dobrze trzyma się drogi nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Zawieszenie doskonale radzi sobie z nierównościami na naszych drogach (oczywiście nie kwalifikując w to potężnych dziur) zapewniając całkiem komfortową podróż. Układ kierowniczy jest precyzyjny z saty...

piotr2008-02-11

Ogólna ocena:

10/10

tej marki są auta bardzo dobre bezawaryjne i można polegać zawsze jeździłem vw i nie zawiodły mnie części wmiare tanie
Opinia o układzie napędowym:
elastyczność sam raz silnik pracuje ok wtem kategorii silnik pracuje ze skrzynią dobrze miękko silnik jest dynamiczny
Opinia o komforcie:
twardość i miękkość - na tą klasę jest bardzo dobre wyciszenie wnętrza jest bardzo dobre fotele przednie i tylne-są bardzo wygodne szczególnie Ricardo regulacja w każda pozycią
Opinia o nadwoziu:
przestrzeń - jest obszerna jak sie da wszystkie przednie fotele do tyłu owszem jest spore ale ucierpią pasarzer z tyłu przestrzeń tylna powiną być trochę więcej miejsca zabezpieczenie karoserii jest jakosciowa bardzo dobra składanie foteli i kanapy dość...
Opinia o układzie jezdnym:
hamulce super mocne układ wspomagania bardzo dobre- nie za mocny i nie za lekko- sam raz parkowanie uciążliwe tylko wtedy jak -cofamy do tyłu mały prześwit za mały okno w tylnej klapie

2010-02-18

Ogólna ocena:

7/10

Auto o ładnej bryle nadwozia, jak na jego gabaryty to posiada dosyć przestronne wnętrze - szczególnie z przodu. Zegary bardzo czytelne, rozmieszczenie przełączników proste i użyteczne. Auto w wersji 1,4 idealne dla kobiety dużo jeżdżącej po mieście - dla mężczyzny przynajmniej musi po...
Opinia o układzie napędowym:
Auto mało elastyczne, najlepsze osiągi są po przekroczeniu 3000 obr/min
Opinia o komforcie:
Auto posiada dosyć twarde zawieszenie jak na silnik 1,4 ale dosyć szybko ulega wybiciu. Fotele przednie bardzo dobrze wykonane i wyprofilowane - po przejechaniu dłuższej trasy nie czuje się zmęczenia. Silnik 1,4 16v nie należy do najciszej pracujących.
Opinia o nadwoziu:
Auto w wersji 3-drzwiowej charakteryzuje się ogromną ilością miejsca z przodu ale niestety kosztem osób podróżujących z tyłu. Plastyki są dosyć kiepskiej jakości ponieważ szybko się rysują ścierają.
Opinia o układzie jezdnym:
Układ jezdny bardzo precyzyjny, największym plusem są hamulce.

2010-02-20

Ogólna ocena:

9/10

bezawaryjne, wszystkie wymiany wynikają z normalnego użytkowania i mojej nadgorliwości. Jeżeli ktoś pisze, że ma auto 12 lat i tylko leje paliwo i jeździ to albo ma marne pojęcie o mechanice albo za wszelką cenę chwali to co posiada. Uważam że koncern VW wypuścił wspaniałe auto, tward...

Åšrednie oceny VOLKSWAGEN GOLF

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
63.83%
głosów 30
Raczej tak
25.53%
głosów 12
Trudno powiedzieć
4.26%
głosów 2
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
6.38%
głosów 3
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.3/10
Układ kierowniczy
8.5/10
Hamulce
8.6/10
Parkowanie
8.5/10
Napęd
Elastyczność
7.9/10
Skrzynia biegów
7.5/10
Silnik
7.8/10
Przyspieszenie 0-100km
7.3/10
Przyspieszenie 60-120km
7.4/10
Przyspieszenie 80-120km
7.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.7/10
Resorowanie z obciążeniem
7.0/10
Fotele przednie
8.1/10
Fotele tylne
7.6/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.9/10
Wyciszenie
7.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.2/10
Przestrzeń z tyłu
7.1/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.4/10
Bagażnik
8.1/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.9/10
Możliwość aranżacji
7.3/10
Karoseria
8.1/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.3/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.0/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
8.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.2/10
Elektronika
5.1/10
Naprawy
Niezawodność
4.9/10
Koszty napraw
4.4/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
10
Spalanie
8
Komfort jazdy
7
Napęd
4
Nic
2
Nadwozie
2
Wentylacja i ogrzewanie
2
Inne
2
Układ jezdny
1
Widoczność
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
6
Nic
6
Nadwozie
4
Awaryjność
4
Wentylacja i ogrzewanie
4
Inne
2
Komfort jazdy
2
Układ jezdny
1
Wnętrze
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Volkswagen Golf braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Nissan Juke.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Nissan Juke

Najciekawsza opinia użytkownika o Volkswagenie Golf

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 175

Volkswagen Golf Highline 1600 AKL 101KM 1998r. hatchback

Ocena ogólna

Przez rok miałem z nim sporo problemów. Do dziś mi lekko trzęsiedrga na jałowym co okazało się fabryczną wadą (po sprawdzeniu w ASO), z którą Niemcy walczyli od przebiegu ok 50tyś km - bezskutecznie. Silnik AKL jest mało dopracowany, lepiej szukać rocznika pow. 2000 ze skrzynią bazującą na śrubach. Jest bardziej precyzyjna i zdecydowanie mniej awaryjna. Golfem jeździ się dobrze, komfort skromny, nie mniej trzymaniem na drodze nadrabia minusy. Trzeba dbać o ten samochód a odwdzięczy się absolutną bezawaryjnością i całkowitą satysfakcją. Zniesmaczyć może spalanie, nie mniej nie liczcie, że ford focus spali wiele mniej, a jakość to duża zapaśćprzy VW. Polecam to autko każdemu. Przy zakupie nie patrz tylko na optykę. Też mam egzemplarz po szkodzie parkingowej i dzwonie. Optycznie mogłoby być lepiej (Lakierowali Niemcy - tragedia), ale kwestia techniczna to priorytet. Kupując egzemplarze starsze zwracajcie uwagę na sprawność skrzyni biegów, czy sprawne są zamki (w tym oświetlenie drzwi i wnętrza), sprawność szyb (łamią się plastiki mechanizmów), czy nie ma wycieków, silnik niestety nie zawsze pracuje idealnie równo, delikatne drgania mogą się zdarzać, to w AKL norma.

Układ napędowy

Przyspieszenie jak na swoją pojemność jest wprost proporcjonalne, do przyjęcia, czasami da odrobinę frajdy, ale nie wgniata w fotele w żadnym razie. Elastyczność również do przyjęcia, aby uzyskać kopa koniecznie trzeba zredukować biegi. 1.6 lubi wysokie obroty, wtedy po prostu ŻYJE. Silnik AKL nie jest dobrym rozwiązaniem. Czesto ma drobne i irytujące usterki, które co prawda nie są na tyle szkodliwe aby pojazd unieruchomić, nie mniej zdarzają się (dla ciekawski 1.6 16V to dopiero tragedia, okropnie awaryjne i dużo droższe w utrzymaniu). Skrzynia biegów jest najgorsza. Biegi wchodzą bardzo opornie (jak to w mkIV) problemy z częstą wadliwością (początkowe roczniki miały na nitach, są awaryjne i diabelnie kosztowne).

Widoczność

Dla mnie idealnie. Narzekją niektórzy na małe lusterko od pasażera (bo rzeczywiście jest mniejsze) oraz duże tylne słupki. Mi to nie przeszkadza, po prostu trzeba uważać.

Komfort

W samochodzie jest dość cicho do 120km/h później są wyraźne szumy. Jak na tą klasę aut - norma. Komfort - jak to VW, twardy, bez komfortu, czuć każdą dziurę, nie mniej jak wspominałem świetnie trzyma się drogi. Na fotelach z przodu wygodnie (podgrzewanie jest rewelacja), z tyłu wygodnie (jak dla mnie). Jazda z kompletem pazażerów przymulona, o 50KM za mało. Od 1.8 Turbo zaczyna się frajda podróżowania.

Nadwozie

Karoseria bezwględnie rewelka. Rdza tylko w powypadkowych. Wnętrze było naprawdę w różnych opcjach i można było przebierać w kolorach oraz wykończeniach (pseudo drewno czy alu z R32), jakość materiałów niezła, miękkie przyjemne, ale z czasem trzeszczy (zwłaszcza po demontażu i ponownym jego montowaniu - mechanicy łamią zaczy nie dając nowych), bagażnik wystarczający, jest pojemny. Ergonomia jak w VW "I" klasa, przestrzeń z tyłu jest skromna dla nóg a z przodu między kierowcą i pasażerem (podłokietnik również wąski, niestety na jedną rękę).

Układ jezdny

Golf IV jak zapewne wiadomo jest samochodem świetnie trzymającym się drogi dając możliwość na szybkie pokonywanie zakrętów. Naturalnie wszystko w granicach możliwości. Nie mniej duże znaczenie ma szerokość oraz rozstaw kół (dystanse). Hamulce działają póki co niezawodnie, nie mniej trzeba pilnować ich stanu zużycia. Wspomaganie chodzi dość ciężko. Porównując np. nowszym VW Caddy czy nawet Fabią, Golf zostaje w tyle. Parkowanie 9/10 z uwagi na mocno wystający zderzak z tyłu oraz nadkola. Dodaje to masywności, elegancji i sportowego stylu, ale nie zawsze jest praktyczne w ciasnym parkowaniu.

Naprawy

Awaryjność jest przeciętna, jak dbasz tak masz, ktoś przede mną nie dbał o mój samochód co musiałem nadrobić inwestycjami rzędu 2,5-3tyś zł. Wykazane detale to te, które naprawione były z konieczności, wymienionych z rozsądku nie przedstawiam bo miejsca by brakło. Gumy stabilizatorów i obejmy to feler fabryczny, trzeszczą jak wersalka, w ASO mają ulepszoną wersję z rowkiem (w obejmach i na gumach) wydłużającą trwałość (koszt 120zł/komplet), ceny części są przeciętne, raczej tańsze niż u konkurencji (nie kupując w ASO). Niestety bywają elementy nie mające dobrych odpowiedników.

Wentylacja i ogrzewanie

Jak nawiew jest sprawny to dość efektywny. Szyby szybko odparowują przy włączonej klimie, która działa super o każdej porze roku (w zimie suszy w lecie chłodzi), ogrzewanie tylnej szyby bez zarzutu, ogrzewanie samochodu tym bardziej. Climatronic jest bardzo prosty i funkcjonalny.

Elektryka/elektronika

Układ elektryczny bez zarzutu, jak dbasz tam masz, przewody od świec polecam wymienić przy zakupie 9 latka, ja tak zrobiłem. Z elektroniki zawodzą ZAMKI DRZWI i TYLNEJ KLAPY. Padają micro-styki. Zimne luty powodują, że nie działa oświetlenie przy otwartych drzwiach, nie ma brzęczka niewyłączonych świteł, nie palą się światełka w otwartych drzwiach (NA CO ZWRACAJCIE UWAGE PRZY ZAKUPIE) przy ręcznym zamykaniu drzwi nie działa centralny (mi działał wyłącznie z pilota). Zamek nowy 450zł, kupiłem podróbę za 140zł na allegro, szitjakich mało. Lepiej zostawić oryginał i kupić na allegro mikrostyk, przelutowanie załatwi cały problem na kolejne lata a kosztuje maks 25zł.

Zobacz również opinie:

Volkswagen Golf: cabrio, camping, coupe, hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna), van

Volkswagen Golf: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Volkswagen Golf: 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.3, 2.8

Volkswagen Golf: 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982, 1980, 1979, 1978