Opinia Fiat Cinquecento Sporting 1.1 170 54KM (benzyna) hatchback 1996r., ocena użytkownika (nya)

Fiat Cinquecento Sporting 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.1 170 54KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-17

liczba wyświetleń: 2574

Spalanie

Sporo zależy od wagi nogi - rekord in minus to 10 litrów (obroty powyżej 4 tys.), przy umiarkowanej jeździe (zakres 2,5 - 3,5 tys. obrotów) oszczędnie. Gaz - bez sensu.
benzyna
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przede wszystkim kondycja silnika (bo będą przebiegi znaczne, a jak pisałem autko wkręca się żwawo na obroty...), stan zawieszenia (a to ze względu na nasze drogi...) oraz stan blacharki (autko ma swoje lata, aczkolwiek zadbane powinno być nadal w bardzo dobrym stanie nawet spod chmurki - duża zaleta za dobrego lakieru do tej klasy aut, sprawdzone na szarym metaliku).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

35 litrów pełnego baku czasami zmusza do rozsądnego planowania trasy i samej jazdy :P A czasami ciężko było żegnać się z kierownicą i wychodzić z autka...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kto liczy się z kosztami i rozsądnie potrafi ocenić własne potrzeby. Idealne w mieście, daje radę na trasie. Praktyczne na co dzień.

Ocena ogólna

Jeśli nie musiałbym zmieniać na większy, to pozostałbym przy Ciapku całym sercem.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Problem główny to tylne bębny - trzeba o nie dbać i często doglądać; lubi się zapiekać ręczny.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Ośmio-zaworowa jednostka nie sprawia większych problemów - newralgiczna jest jedynie uszczelka pod głowicą - lubi przeciekać. Silniczek żwawo wchodzi na obroty, a nie katowany odwzajemnia się małym spalaniem. Długożywotny motor niekolizyjny!

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Małe i twarde. Dla 4 osób jazda miejska nie stanowi większego kłopotu (jedynie mała ilość miejsca na nogi pasażerów). W pięć osób dłuższa trasa to katorga. Fotele przednie dobre, o niebo lepsze niż w słabszych wersjach. Wyciszenie, no cóż...

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

2/10

Wyciszenie

2/10

Nadwozie i wnętrze

Bagażnik mikro, lecz po złożeniu kanapy - mała ciężarówka (czego się nim nie wiozło: pralka, szafki kuchenne, zmywarka...). Niemal wszystko pod ręką, sporo półek. Jakość materiałów - twardy plastik podatny na zarysowania i dość delikatny (półki w drzwiach pękały przy śrubach). Blacha karoserii w dobrym stanie mimo wieku i parkowania pod chmurką, parę purchli na ten wiek, to pryszcz! A o skórę na kierze i lewarku trza dbać.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

W zimę bardzo szybko się grzeje i szybko w środku ciepło. Latem trochę gorzej z wentylacją (brak szyberdachu), ale pomagają odrobinę ciemne tylne szybki by zmniejszyć temperaturę piekarnika (boczne uchylne - na plus).

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Nie ma idealnych lusterek - kwestia wyczucia autka, a to nie problem przy takich gabarytach.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Brak większych problemów: jedynym mankamentem to był spalony układ czasowo-pozycyjny wycieraczek przy silniczku (razem zespolone).

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Praktycznie albo szczęście, albo udany model - prawie sama eksploatacja...

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

No to chyba największy plus tego autka, nie wliczając niezawodności (bo tylko chyba raz odmówił posłuszeństwa z winy akumulatora). 54KM na 750kg spokojnie wystarczy, a dodając do tego twarde (ale nie ekstremalnie) zawieszenie i precyzyjny, bezpośredni układ kierowniczy - taki trochę wygodniejszy gokart :)

Napęd

autor opinii