Opinia Fiat Ulysse 1.9 0KM (olej napędowy) van 2001r., ocena użytkownika (wam)

Fiat Ulysse 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 1.9 0KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-02-12

liczba wyświetleń: 5831

Spalanie

Oczywiście silnik reaguje na jakość paliwa i zdecydowanie lepiej się jeździ tankując dobry olej. Spalanie przy średnim obciążeniu na trasie ok, 6,5-7l, w mieście 9 l/100 km i więcej szczególnie zimą i przy dbaniu o ciepło w samochodzie.
diesel
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

komfort, pakowność i ekonomika jazdy

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

podobnie

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto cakiem znośnie wykonane, spełnia moje dość wysokie wymagania - jeżdżę dość uważnie od ponad 40 lat różnymi samochodami(3 skody, Fiaty - RITMO D, UNO D i 2 Ulysse D)

Ocena ogólna

To jest mój drugi FIAT Ulysse; pierwszy rozbiłem w rosyjskiej tundrze (przy jakiejś awarii w przednim zawieszeniu, zniosło mnie na przydrożne skały, gdzie rozwaliłem silnik i cały przód, spadając i dachując ucierpiąła skorupa samochodu, a ja z drobnymiobrażeniami i 5 znajomych pociągiem wróciłem do kraju)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Trzeba się przyzwyczaić do gabarytów auta

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Przejechałem nim ponad 20 tys. km,w sumie ma już blisko 180 tys.km i w sumie spisuje się dzielnie nawet przy pełnym obciążeniu tj. 8 osobach i ponad 100 kg bagażu.Co prawda nie jeżdzę wtedy 150 km/godz.,ale 130 wyciskam bez problemu

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

W trzecim rzędzie siedzeń jako pasażer nigdy nie jechałem, ale nawet dorosłe osoby po przejechaniu jednego dnia blisko 1300 km czuły się o key

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria mimo 10 lat można powiedzieć bez skazy, mimo klepania i lakierowania prawych przesuwanych drzwi w które mi wjechała urocza krakowianka. Duży komfort dla pasażerów 2 i 3 rzędu siedzeń powodują przesuwane drzwi prawe i lewe, choć z lewych ograniczam jak mogę korzystanie ze względu na bezpieczeństwo.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez zarzutu, trzeba jednak pilnować czystości filtrów, szczególnie przy korzystaniu latem z dróg polnych, a i z tumanów kurzów wielkomiejskich.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do tyłu nieco ograniczona m.innymi wysokością podgłówków i w ogóle, ze względu na wysokość auta. Bardzo przydatnym jest wtedy czujnik wstęczny, którego w starszych modelach niestety nie ma.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny w zasadzie bezproblemowy, gorzej z tzw. elektroniką, która czasami wariuje i nawet wizyty serwisowe czasami niewiele pomagają. Często pomocną jest zwykla cierpliwość lub krótki postój sprowadzają układ elektroniczny do porządku.

Elektryka

9/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Przy tego typu usterkach (odpukać w ...)całkiem nieźle. Chyba pierwszy właściciel dbał o wóz, a z historii napraw z grubszych rzeczy zmieniał przednie zawieszenie, hamulce i pasek rozrządu.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii