Opinia Fiat Cinquecento 0.9 900 41KM (benzyna) hatchback 1996r., ocena użytkownika (pt9)

Fiat Cinquecento 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 0.9 900 41KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 220 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 2919

Spalanie

Spalnie całkiem so zaakceptowania przy tym poziomie przyspieszenia i dyanmiki .
benzyna
gaz
Miasto
7.60
-.--
Trasa
5.20
-.--
Cykl mieszany
6.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na egzemlarze bezwypadkowe najlepiej od pierwszego właściciela .

Ocena ogólna

Polecam dla tych którzy potrzebuą auta taniego i nie kosztownego w eksploatacji .

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Całkiem dobrze trzyma się drogi. Mimo braku wspomagania kierownicy autem niezwykle łatwo się manewruje nawet na ciasnych i waskich parkingach . Niesamowicie łatwo da się zaparkować .

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

4/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Zdecydowanie polecam wersje z silnikiem 900 jest droższa i żadrziej dostępna na rynku wtórnym. Duża elastyczność, małe spalanie, duże przyspieszenie . Silnik z przebiegiem 220000 km nie wykazuje śladów zużycia . Przy wymianie normalnych elementów ekspolatacyjnych ( świece, uszczelki, filtry , olej oraz przeglądy okresowe i dbanie o poziom wszystkich płynów ) silnik niezawodny , niezwykle wytrzyamły, aż nie dopomyślenia !!!!! Myślę, że spokojnie bez remontu da radę do ponad 300000 km .

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Reserowanie całkiem ,całkiem. Zawieszenie proste konstrukcyjnie , a zarazem dość komfortowe.( nawet z obciążeniem ) . Fotele przednie też zupełnie wygodne - nie można porównąć ich do samochodów klasy wyższej czy średniej, ale w porównaniu np. do poloneza czy malucha to sa bardzo komfortowe. Zastrzeżenia można mieć jedynie co do komfortu pasażerów na tylnich siedzeniach . Jest bardzo ciasno, ma się wrażenie zamknięcia w klatce . Jeden pasażer z tyłu jest jeszcze w stanie w miarę komfortowo podróżowac . Zdecydowanie problem pojawia się w momencie chęci zabrania większej ilosci osób na pokład. Nie wiem czy teoretyczna jazda w 5 osób jest w ogóle możliwa - chyba o bardzo niskim wzroście i małej masie - hehe . Wyciszenie z silnikiem 900 jest dobre . Fatalnie jest w wersji 700 .

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

1/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Dzięki ocynkowanym blachom cinquecenbta nbie rdzewieją . Jeżeli któryś egzemplarz nosi oznaki korozji znaczy to ze w przeszłości musiał mieć kolizję .

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

2/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

4/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dość dobre ogrzewamie, gorzej z przewietreniem wnętrza - np. latem . Przydała by się klima - takie egzemolarze mozna spotkać na rynkach zachodnich!!

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Ogólnie widoczność dobra gorzej z patrzeniem w lusterka - lepiej obejrzeć się do tyłu - sylwetka na to pozwala - tylnia szyba zapewnia super widoczność .

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Czasami przepalaja sie żarówki świateł oraz konsoli centralnej .

Elektryka

6/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Niezawodność

2/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Napęd

autor opinii