Opinia Fiat Palio Weekend 75 HL 1.2 V8 73KM (benzyna) kombi 1999r., ocena użytkownika (f86)

Fiat Palio Weekend 75 HL 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.2 V8 73KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 67 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-01-03

liczba wyświetleń: 3718

Spalanie

Ogólenie nie udało mi się przkroczyć 9 l/100 km. Nawet przy włączonej klimie. Na trasie mam ciężką nogę, a że jeżdżę ekspresówką to często często 110 i więcej ;).
benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.20
-.--
Cykl mieszany
8.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

KOMPLET KLUCZYKÓW i karta kodowa!!! Sprawdzić działnie ogrzewania i klimy. Reszta wyjdzie na przeglądzie, który trzea zrobić najlepiej przed zakupem.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Paliwomierz lekko kantuje ;), ale tylko do połowy baku, więc nie zapomnisz zatankować.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Autko za niewielkie pieniądze idealne dla 3 (max 4) osobowej nieamożnej rodziny. \\r\\nZa mniej niż 8 tys PLN można kupić naprawdę fajnego Paliaczka.

Ocena ogólna

Gdybym miał kupować jeszcze raz auto to kupiłbym to samo. Świetny samochód, który boryka się z typowymi usterkami eksploatacyjnymi (wydech, uszczelki itd). Lekki silnik nie męczy zawieszenia tak jak 1,6 16V czy diesel. Nie kupwać wersji EL. Tylko HL i do tego najlepiej sprowadzoną, bo wówczas jest szansa na dobre wyposarzenie (z regulacją lędźwiowa fotela kierowcy włącznie)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się świetnie. Jedyna przeszkadzajka to duża powierzchnia boczna nadowzia i podanośc na podmuchy wtiatru. trzeba też uważać na zakrętach, bo mocno przechyla. Przy byle naprawie zawieszenia przeniego normą jest przypadkowe zerwanie kabelka od czujnika stracia klocków hamulcowych.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silniczek 1.2 to istne cudeńko. Jak na auto ważące 1100 kg jest dość żwawy, ale trzeba nawachlowac się lewarkiem zmiany biegów. Przy wyprzedzaniu konieczna rezerwa odległości na rozpędzenie się.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Powyżej 110-120 km/h radzę nie prowadzić rozmów, bo to mało przyjemne. Przy pełnym obciążeniu jest bardzo mułowaty, ale czego oczekiwać gdy 73 KM muszą radzić sobie z masą 1680 kg!

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Tu i ówdzie coś lekko trzeszy w kokpicie, ale nie za głośno (gorzej w drzwiach). Bagażnik rewelacjia. Po złożeniu dzielonej tylnej kanapy przewoziłem np. dwie szafki na buty, albo suszarkę whirploola. Miodzio! Najważniejsze jest to, że po złożeniu siedzeń podłoga jest płaska. Nie ma żadnych uskoków

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Naprawdę pochwała za szybkość ogrzewania i chłodzenia. Absolutnie odradzam zakup bez klimy! Zresztą tyczy się to dowolnego auta.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność to wada Palio. Do przodu nie widać końca maski, a boczne słupki poważnie ograniczają widoczność (uwaga na rondach!). Lusterka małe i ciężko wyeliminować lub nawet ograniczyć strefę martwą. trzeba się pochylać. Do tyłu jest OK!

Widoczność do przodu

5/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

UWAGA!!! Nigdy nie kupuj Fiata bez karty kodowej i kluczyka-matki. Chyba że masz na zbyciu trochę czasu i ok. 500 PLN na demontaż i rozkodowanie centralki. Co do elektryki to częstą usterką są luty środkowego panelu oświetlenia. Na szczęcie usterkę łatwo usunąć samemu przy użyciu lutownicy. Alternator, na który tak nażeka się, u mnie dziala bez zarzutów.

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Naprawy nieczęste i głównie w zwiazku z wiekiem auta. Ceny bardzo przystępne. Jak podkreślałem UWAŻAĆ NA IMMOILISER. Bez kluczyka matki i karty kodowej nawet ASO nie podejmie się naprawy!

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jak wspomniałem olbrzymią wadą jest widoczność do przodu i w lusterkch

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Naprawdę olbrzymie wnętrze jak na auto o długości poniżej 4,2 m. Doskonały bagażnik z zerową krawędzią załadunku.

Wnętrze

autor opinii
Marcin