Opinia Fiat Seicento (600) BRUSH 1.1 MPI 54KM (benzyna+gaz) hatchback 2002r., ocena użytkownika (54q)

Fiat Seicento (600) BRUSH 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.1 MPI 54KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 65 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 3562

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
7.00
7.00
Trasa
6.00
6.00
Cykl mieszany
6.50
6.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na to na co zwykle się zwraca uwagę przy kupnie używanego samochodu. Na pewno nie należy zwracać uwagi na klekotanie zimnego silnika (olej musi dojść do hydraulicznych popychaczy). Mój silnik pracuje przez cały czas jak diesel tylko dlatego, że wtryskiwacze do gazu dotykają pokrywy głowicy a od góry przyciśnięte są obudową filtra powietrza.

Ocena ogólna

Auto godne polecenia jednak nie na długie trasy. Jest bardzo ekonomiczne, sekwencyjny wtrysk gazu sprawia że auto spala średnio ok 6,5 litra gazu/100km przy dosyć ciężkiej nodze(podane w podpunkcie powyżej spalanie jest dla gazu), spalanie średnie benzyny ok 6l/100km. Spalanie przy bardzo ostrej jeździe jak i przy bardzo spokojnej niewiele się różni (odpowiedni ok 6,7 i 6,3l/100km). Kiepskie zawieszenie jak na polskie drogi (szykuje się wymiana tulei w wahaczach z tyłu). Ogólnie jestem zadowolony. Duży plus ode mnie za łatwość znalezienia miejsca parkingowego i za ekonomiczny silnik. Auto jeszcze nigdy mnie nie zawiodło (dojeżdżam codziennie do pracy ok 55 km w jedną stronę)

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Jeżeli chodzi o układ prowadzenie auta to jest ok, może nie jak w autach z wyższej półki ale nie narzekam. Układ kierowniczy- przydałoby się wspomaganie... Hamulce- miałem kilka sytuacji w których przydałby się ABS. Duży plus parkowanie (auto jest małe i wszędzie się zmieści)

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Jak na tak małe auto, silnik w zupełności wystarcza. Na przyspieszenie od 0-80 nie mogę narzekać nawet całkiem niezłe fury zostają z tyłu jak wciskam mocniej gaz. Od 80-120 jest już naprawdę kiepsko. No cóż w końcu to tylko samochód miejski.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Komfort podróżowania dosyć niski, ale czego można wymagać od samochodu za 10 tyś zł. Z pewnością znacznie lepiej niż w maluchu czy Cinquecento, ale nie jest to auto na bardzo długie trasy. Dziennie przejeżdżam ok 110 km i nie narzekam, ale nie wyobrażam sobie spędzić pół dnia za kierownicą bez przerwy.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

3/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Pozostawię ten podpunkt bez komentarza...

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

żeby zagrzać wnętrze zimą trzeba przejechać kilka km (3-5). Latem jedna wielka katastrofa (darmowa sauna).

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Całkiem niezła widoczność, mogłyby być większe lusterka.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto niezwykle ekonomiczne.

Spalanie

autor opinii