Opinia Renault Megane Classic 1.4 75KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1998r., ocena użytkownika (kjd)

Renault Megane Classic 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.4 75KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 170 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2009-07-17

liczba wyświetleń: 2703

Spalanie

Wartości spalania są jeszcze zanim zamontowałem instalację gazową. Od 5 lat tylko na gazie. Pierwotnie średnie spalanie było na poziomie 7,5 l/100 km. Obecnie średnia to ok.8,3 l/100 km.
benzyna
gaz
Miasto
7.50
8.50
Trasa
6.80
8.00
Cykl mieszany
7.20
8.30

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie, która nie ma ciężkiej nogi. Nie jest to samochód dla osoby z zacięciem sportowym, raczej dla kobiety lub starszych osób.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Małe wycieki z pompy wspomagania. Wymaga dolewania średnio 100 ml/20 tys. km

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Samochód na gazie niestety nie jest zbyt zrywny ani szybki. Mały silnik jeszcze z gazem - cóż, nie będzie nigdy typem sportowym

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Meganki są generalnie samochodem o miękkim resorowaniu. Lepiej trzymają się drogi gdy są dociążone. Fotele duże i wygodne - ale to kwestia gustu.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Samochód w środku jest naprawdę obszerny. Do tego wielki bagażnik (510 l). Brak regulacji kierownicy przód-tył (tylko góra-dół). Fotele welurowe, plastiki przyjemne, zegary dobrze widoczne, gorzej gdy pochylimy nisko kierownicę, wtedy nie widać górnych kontrolek (światła, kierunkowskazy). Fotele łatwo składają się, po złożeniu tylnych otrzymujemy olbrzymia przestrzeń ładunkową. Trochę za wysoko próg bagażnika. Samochód 11-letni: pierwsze ogniska rdzy pokazały się na progu przy tylnym kole.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Siła nawiewów dość dobra, lecz ich ustawienie niekoniecznie daje odpowiedni efekt. Szczególnie jest to zauważalne w okresie zimowym, gdy trzeba odszronić przednią szybę (brak klimatyzacji i ogrzewania szyby). Nagrzewanie tyłu pojazdu zimą jest trudne; pasażerowie często narzekają, że jest im zimno w nogi mimo, że z przodu wskazane byłoby zmniejszenie temperatury.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność jest dobra. Należy tylko przyzwyczaić się do przednich słupków, które trochę ograniczają widoczność na boki po skosie.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Do tej pory nie miałem żadnych kłopotów z elektroniką ani układem elektrycznym. Akumulator wytrzymał 10 lat, żarówki co jakiś czas trzeba wymienić. Ostatnio pojawił się problem tylnego oświetlenia: kostka z kablami przestaje łączyć się z żarówkami. Ale wystarczy poruszać kablami, zmienić ich pozycję i problem rozwiązany.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Marek