Opinia Renault Megane Coupe PHII 1.9 1.9dci 150KM (olej napędowy) coupe 2001r., ocena użytkownika (22n5)

Renault Megane Coupe PHII 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 1.9 1.9dci 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 2

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2011-08-15

liczba wyświetleń: 1761

Spalanie

Silnik 1.9dci podkręcony do 150koni. Spalanie przy spokojnej jeździe (tzw. emeryt, czyli obroty do 2.5 tys) pozwala na spalanie w okolicach od 4.5 - 5.5 niezależnie od tego czy to miasto, czy to trasa. Z moją ciężką nogą i bardzo szybką i dynamiczną jazdą nie udało mi się przekroczyć 8 litrów spalania.
diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
5.20
-.--
Cykl mieszany
5.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan silnika i elektroniki, a także działania wszystkich silniczków (okna, reflektory) i temu podobnym elementów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Pamiętać o regularnych wymianach paska rozrządu. Lubią pękać :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie bez dzieci czy potrzeby przewożenia więcej niż jednej dodatkowej osoby lub bagażu. Chcącej mieć samochód z delikatną nuktą sportową i dość ciekawym wyglądzie.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Posiadam wzmocnioną wersję z sportowym zawieszeniem, stad bardzo dobre prowadzenie auta, choć układ kierowniczy mógłby być bardziej zestrojony. Hamulce niesetey seryje, więc za słabe jak na przeróbki. Parkowanie w moim przypadku praktycznie nie możliwe na chodnikach i tym podobnych podjazdach.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Standardowe 102 konie podkręcone machanicznie i elektronicznie do 150 więc frajda z jazdy niesamowita.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

No cóż. Obniżone i utwardzone zawieszenie pomimo względnie wysokich opon 15" nie daje żadnego komfortu poza autostradami i nowymi ekspresówkami. Przednie fotele - super, wersja kubełkowa z pełną skórą. Tylne? Na zakupu mogą być, do niczego innego się nie nadają. Wyciszenie? Hmmm... nie po to się kupuje taki samochód, żeby w środku nie było słychać silnika :)

Resorowanie bez obciążenia

3/10

Resorowanie z obciążeniem

3/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

1/10

Jazda z kompletem pasażerów

3/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Tutaj nie ma co pisać. Z przodu bardzo wygodnie, z tyłu nie ma co kombinować z pasażerami, to tylko półka na zakupy. Jakośc materiałów i wykończenia w mojej wersji rewelacyjna, niestety wydaje mi się, że to nie było seryjne wykończenie.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

1/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

2/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Widoczność do przodu normalna, na boki aż za dobra, w lusterkach też nie jest źle. Do tyłu? Hmm... ta szyba jest do dekoracji :P

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

2/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Nie miałem w samochodzie żadnych poważnych napraw, poza typowymi związanymi z eksploatacją samochodu. Koszty napraw dość niskie, porównywalne to opla.

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Narazie brak negatywnych opinii z mojej strony.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie i układ jezdny. Nie wiem na ile w tym ma zasługę modyfikacja auta, ale prowadzi się bardzo dobrze, a spalanie jest zaskakująco niskie (choćby porównując do poprzednio posiadanej Omegi)

Spalanie

autor opinii