Opinia Renault Megane 1.4 e 75KM (benzyna) hatchback 1997r., ocena użytkownika (z8v)

Renault Megane 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 e 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 145 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-09-10

liczba wyświetleń: 5387

Spalanie

Spalanie jest wynikiem regulacji zaworów, przynajmniej w moim przypadku. Akurat na ten czynnik Megi - nie mogę złego słowa powiedzieć, po wymianie filtrów, ustawieniu zaworów, zalaniu nowym olejem, spalanie w trasie, przy przeciętnej 80km/h wychodziło 4,6l/100km. Ekonomia jest na dobrym poziomie jak tak starą konstrukcję silnika.
benzyna
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
4.80
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Podwozie, szczególnie prowadnice z przodu. Progi, i belka.. Odnośnie zawieszenia. Silnik - czy chodzi miarowo, specyficznie \'miauczy\', jak to na ten typ silnika przystało. I czy nie ma zbyt dużych wycieków oleju spod uszczelki głowicy.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Osobiście miałem niemiłe przejścia z pompą wody, mianowicie, popuszczała przy bloku. Nie obyło się bez wymiany, a z tym włącznie i wymieniłem rozrząd. Także, lepiej zwrócić uwagę na płyn chłodzący, czy go nie ubywa.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kierowcom nabierającym wprawy lub jak auto rodzinne. Osobom, które wymagają wygody od auta, ale znowu nie oczekują bolidu \\\'formuły 1\\\'. Auto bardzo wygodne na dłuższe trasy. Co miesiąc robię po 800km autkiem, naprawdę, komfort jazdy jest na poziomie.

Ocena ogólna

Ogólnie wysoka ocena, z powodu silnika. Podzespoły zawieszenia, czasem dają się we znaki - mam na myśli gumy stabilizatora lub sworznie kulowe. Poniekąd są też stuki belki tylnej. Polskie drogi, też są inne niż francuskie. Mimo to, auto polecam. Jest użytkowe, i się w tym dobrze sprawdza. Szczególnie po rozłożeniu siedzeń. W mieście też problemów nie nastręcza znalezienie miejsca parkingowego. Jeżeli auto poszanowane - jest to dobry wybór auta rodzinnego, mniejszej klasy.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Ogólnie megi nie sprawia kłopotów, jeżeli o układ jezdny chodzi. W warunkach miejskich parkowanie może jednak być kłopotliwe, szczególnie tyłem - pole widzenia z tylnej szyby, jest niewielkie i parkowanie - na wyczucie.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

4/10

Parkowanie

6/10

Napęd

E7J 764 - silnik z historią, w megi niesprawdza się z dynamiką. Auto po prostu waży zbyt wiele, na zbyt mało mocy.. Jednak nie można też i wieszać na nim psów - rozkręca się przy 3.000rpm i wtedy naprawdę, "łapie" swoją dynamikę.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

O zawieszeniu, mogłoby być lepsze. Generalnie - jest dobre, bądź co bądź już trochę megi przewiozłem rzeczy, w tym meble z całej kuchni, pralkę, lodówkę. Sporo gratów - auto dawało radę, co do resorowania, jest dobre. Dynamika w tym momencie - spadała, co jest naturalne, zważywszy na małą moc. Co do kompletu pasażerów - odczucia i wrażenia miałem dobre, 5 osób na pokładzie - resorowanie było prawidłowe. Ba, z obciążeniem - nawet lepsze niż bez.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Z ergonomią - jest dobrze. A co do karoserii i zabezpieczenia - faktycznie to co koncern mawia - 10 lat na perforację podwozia i nadwozia. Jest szczerą prawdą, przy modelu z wiekiem powyżej 10 lat - można się spotkać już z bąblowaniem. Jak słyszę, to się zdarza. Szczególnie błotnik tylni prawa bądź lewa strona.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja w okresie zimowym - jest dobra. Jak zawsze - możnaby coś ulepszyć, ale jest jak jest.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Ogółem, nie ma na co narzekać. Bardziej wnikliwie jednak - widoczność do tyłu to mordęga, gdyż cofanie lub parkowanie takim sposobem - to dosłownie wyczucie. Lusterka sporo ułatwiają, a widok do przodu - jest dobry, jak dla mnie, bardzo - słupki boczne przednie, nie są nazbyt szerokie - nie przesłaniają pola widzenia nadmiernie.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Osobiście - nie mam elektrycznych szyb i lusterek także, ten temat dla mnie jest poza oceną. Sama elektronika silnika tzn. sterownik silnika - działa bez zarzutu. Kable WN po wymianie na nowe, tuż po kupnie - sprawują się dobrze. Nie ma przebić lub podobnych cudów z elektryką.

Elektryka

8/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Co do napraw, nie są drogie - części Renault a tym bardziej ich zamienniki, są dostępne i nie przekraczają średniej kwoty. Naprawa nie jest kosztowna.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik jest zbyt słaby, do przyzwoitej dynamiki mu brak na obrotach do 3.000. Później jest już dobrze. Generalnie, zbyt mała moc, na tak ciężką "budę".

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie, gdyż nie sądziłem,że z silnikiem 1.4 zejdę do spalania praktycznie mniejszego niż 5l/100km a jednak można. I to nie jest sporadyczna ekonomia, spalanie ciągle pozostaje constans, gdyż j/w autkiem jeżdżę długie dystanse.

Spalanie

autor opinii