Opinia Renault Megane Lux Dynamic 1.6 16V 115KM (benzyna) hatchback 2003r., ocena użytkownika (rrs)

Renault Megane Lux Dynamic 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 16V 115KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 85 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2010-03-05

liczba wyświetleń: 3821

Spalanie

Są to wartości orientacyjne w zależności od warunków drogowych, temperatury zewnetrznej, stylu jazdy, jakosci paliwa,obciążenia pojazdu.Ja jeżdżąc dość szybko na trasie w zakresie 120-150km/h mam spalanie średnie wg wskazań komputera ok 8,5l na 100km.Przy delikatnej jeździe można uzyskać ok 6l/100km.Proszę pamiętać że jest to silnik benzynowy a nie wysokoprężny.Jak komuś zależy na zmniejszeniu kosztów eksploatacji może zainstalować instalacje gazową.
benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
8.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Tak jak pisałem na pojawiające się najczęściej usterki tych aut używanych i tak jak przy innych autach używanych na ogólny stan techniczny.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Tak jak przy innych samochodach w miarę możliwości dbać o stan techniczny, dokonywać regularnych przeglądów i wymian materiałów eksploatacyjnych, stosować dobrej czy bardzo dobrej jakości paliwa i oleju silnikowego.Ja jeżdżę na oleju Mobil 1 5W/50 z wymianą co 20 tys km.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Hamulce,które były zamontowane fabrycznie tj.tarcze hamulcowe przód i tył oraz klocki uległy u mnie zużyciu po ok 45tys km(styl jazdy dynamiczny)Obecnie mam założone tarcze ATE Power Disc z klockami tej samej firmy i taki zestaw spisuje się o niebo lepiej,zaciski standartowe jednotłoczkowe systemu Bosch.Ogólnie jak na ten segment aut kompaktowych, to Renault prowadzi się bardzo dobrze.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Rewelacji przy motorze 115KM być nie może,bo to nie jest auto racingowe, ale pojeździć się tym już da.Zależy jeszcze kto czego oczekuje od samochodu.Dużej elastyczności silnika też nie będzie,bo jest to motor wolnossący o poj.1,6l benzynowy osiągający 115KM przy ok 5,5tys obr/min i aby go rozbujać trzeba odpowiednio zmieniać przełożenia skrzyni biegów.Ja jeżdżę nim na dobrym paliwie Shell V-Power 98 oktan i autko pomyka całkiem całkiem a koszty eksploatacji mimo że V power jest droższy niż E95 są podobne przy tym samym stylu jazdy, bo na shellu spalanie jest porównywalnie mniejsze.Problemów z wyprzedzaniem ciężarówek typu long vehicl nie mam żadnych,na trasie mogę nim jeździć bez wysiłku w przedziale 120-170km/h ,oczywiście z rozsądkiem i uważając na pułapki typu fotoradary i nieoznakowane radiowozy.Ze względu na to, że jest to auto typu hatchback dość łatwo daje się wykonać manewr wyprzedzania szczególnie w mieście przy dużym ruchu na wielopasmowej jezdni.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Jak na tą klasę samochodu bardzo dobra.Bezpieczeństwo bierne auta podczas kolizji wg testów NCAP 5 gwiazdek.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Ergonomia bardzo dobra,z przodu ilość miejsca wystarczająca z tyłu przy tego typu aucie bez rewelacji ale nie można w żadnym kompakcie oczekiwać ilości miejsca takiej jak w limuzynie czy dużego bagażnika jak w kombi,bo takie w założeniu jest to auto.Ogólnie funkcjonalne.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

W modelu moim posiadam klimatyzację automatyczną, która spisuje się bardzo dobrze.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Myślę że jest to słaby punkt tego samochodu.

Elektryka

6/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Jeśli auto jest po gwarancji to raczej unikać serwisu Renault,chyba że jest to bezwzględna konieczność-koszty napraw i części kilkakrotnie wyższe niż w innych warsztatach a dodatkowo stosowane praktyki przez niektóre serwisy Renault to niekompetencja i naciąganie klientów na dodatkowe koszty - bardzo nieładnie.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Czasami niestety zdarzały się drobne usterki psujące efekt tego samochodu głównie z instalacją elektryczną np włączniki drzwi systemu hands free - system niedopracowany przez producenta.No cóż ale nie ma aut idealnych.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przyjemność w prowadzeniu auta dobre wykonanie wnetrza ergonomia dość dobry silnik.Przyzwoity komfort jazdy jak na tę klasę segmentu aut kompaktowych.Dobre wyposazenie auta.

Komfort jazdy

autor opinii