Renault Clio opinie, oceny użytkowników, Renault Clio spalanie diesel (strona 1)

Opinie o samochodach Renault Clio

diesel

Liczba ocen: 55

Średnia ocena: 7.95/10

Renault Clio spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
5.40
trasa
-.--/-.--
4.23
cykl mieszany
-.--/-.--
4.88

Oceny RENAULTA CLIO

2008-02-08

Ogólna ocena:

8/10

Problemem jest instalacja elektryczna tzn np tylne światła w których często gubi się masa. Styk masy jest pojedynczy nie jak np w Astrze podwójny i bardzo wąski. Problemem jest też rozwiązanie świec żarowych w których prąd doprowadzany jest tylko do jednej świecy a później rozdzielan...
Opinia o układzie napędowym:
No cóż przy masie 1100 kg i tej mocy rewelacji nie można się spodziewać. Jednak silnik jest bardzo elastyczny ma bardzo dobry moment obrotowy. Brakuje kilku koników na autostradzie max 140 Km /h. Licznik powyżej 100 na godzinę zawyża prędkość o jakieś 10-15 %. No ale człowiek się cie...
Opinia o komforcie:
Tak jak już pisałem resorowanie jest bardzo dobre na klasę samochodu o jeden półkę wyżej. Problem zaczyna się przy pełnym obciążeniu. Problem jest z sprężynami na tylnej belce. Bardzo często pękają jednak na szczęście łamią się skrajne zwoje co umożliwia spokojną jazdę do war...
Opinia o nadwoziu:
Mam prawie 2 metry wzrostu a fotel nigdy nie ustawiałem do końca bo mi brakowała rąk. :) Z tyłu może być ciasno ale da się przeżyć. Miejsca pod sufitem jest dużo. Regulowana kierownica i fotel w 2 płaszczyznach zapewniają komfort. Dostęp do przełączników i sterowania ogrzewaniem dob...
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo dobrze oceniam układ jezdny. Jak na samochód w swojej klasie rewelacyjnie wychwytuje wszystkie nierówności. Także trwałość zawieszenia jest zaskakująco dobra. Przejechałem nim 40 tys km po wrocławskich dziurach i po za wymianą gumek jednej tulejki na wahaczu nie trzeba było nic r...

Marek Lewandowski2008-02-07

Ogólna ocena:

8/10

Auto bardzo zwinne (miejskie). Spalanie niemożliwie małe (aż cięzko myśleć o innym aucie). Trochę mały gdy się jeździ we więcej niż 2 osoby. Aby długo zawiesznie wytrzymało proponuję omijać te większe dziury (jak w każdym na naszych drogach) KOMFORTOWO I EKONOMICZNIE a przy tym ...
Opinia o układzie napędowym:
krótkie 1 i 2 bieg (jak to w dieslu), skrzynia dość duże skoki, i ruch lewarka podczas zmiany obciążenia trochę drażniące (połączenie na drążku a nie na linkach)
Opinia o komforcie:
wyciszenie - w środku naprawdę cicho tym bardziej że to diesel; za to jak się włączy radio to na zewnątrz słychać prawie tak jak w środku :) (słabe wygłuszenie drzwi)
Opinia o nadwoziu:
dla 5 osób ? - ludzie z tyłu cierpią bo ciasno i kanapa w pionie; bagażnik jak na tą klasę naprawdę pojemny i foremny; jakosć - w moim Privilege\'u wszytsko jest pod ręką a jakość materiałów jest dużo wyższa niż w uboższych wersjach
Opinia o układzie jezdnym:
wspomaganie zmienne elektryczne - precyzyjne ale nie lubi sportowej jazdy (trudny do wyczucia na pograniczu przyczepności); bardzo kiepski promień skrętu względem innych aut tej klasy

2009-07-08

Ogólna ocena:

8/10

Trzeba pamiętać o tym, że nie jest to wielka limuzyna. W mieście czuje się jak ryba w wodzie.
Opinia o układzie napędowym:
Silniczek fajny, mocniejsza wersja 82 KM. Różni się od słabszego (65 KM) wtryskami, programem komputera i tym że ma intercooler. Dynamiczny. Słabszy silnik (takim też miałem okazję jeździć) też świetny, bardzo oszczędny.
Opinia o komforcie:
Co do resorowania może będę mało obiektywny bo mam wymienione wszystkie sprężyny i amortyzatory więc jak fabryka. Fotele mojej wersji są kubełkowe i jak dla mnie ok. W słabszej wersji którą też jeździłem fotele słabo trzymaja na boki... z tyłu nigdy nie siedziałem :)
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie nie zachwyca, ale nie ma też do czego się przyczepić. Na początku były problemy z pukającymi wahaczami, a wystarczyło tylko wymienić tuleje i problem zniknął. Trzeba się też przyzwyczaić do elektrycznego wspomagania.

2009-07-11

Ogólna ocena:

10/10

przyznam szczerze że kupiłem wbrew wszystkim w około (wiadomo że zawsze powinien być niemiec) , po zakupie mówili po zimie sprzedasz, przejeżdziłem już dwie z bananem na buzi nieraz pomagając odpalić na popych słynne niemieckie pompowtryskiwacze
Opinia o układzie napędowym:
j.w.
Opinia o komforcie:
j.w
Opinia o nadwoziu:
j.w
Opinia o układzie jezdnym:
Drodzy koledzy i koleżanki , wadliwe wtryski i ogólna awaryjność tego modelu to mit wymyślony przez zazdrosnych fanów innych marek lub przez ludzi chcących "d... szkłem utrzeć" , jeżdżę już drugi rok , tankuje na biało-czerwonej lepszą ropę i oprócz paska ,filtrów i oleju...

2011-02-16

Ogólna ocena:

8/10

Dość dynamiczne (0-100 w ok. 10sek), bardzo oszczędne, fajne auto. Razi jakość kierownicy i dostępność części.
Opinia o układzie napędowym:
Super silnik, skrzynia typowo francuska ;)
Opinia o komforcie:
Resorowanie jest na dobrym poziomie, fotele przednie w tym aucie z Clio sport, do tego autka są bardzo dobre. Z tyłu kanapa to tylko ławka na dwie osoby, na krótką trasę. Wyciszenie na dobrym poziomie
Opinia o nadwoziu:
Z przodu jest ok, tył jak wspominałem - nadaje się na przewiezienie psa, a nie trzech ludzi. Ergonomia na dobrym poziomie, wszystko intuicyjne i pod ręką. Jakość materiałów - przy 117 tys. kierownica wygląda koszmarnie, reszta materiałów w normie.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie auta i układ kierowniczy ok, hamulce fajne, z tyłu równiez tarcze, co daje dobre wyniki w porownaniu do zwyklego Clio. Parkowanie proste, auto ma dobra widocznosc, przeszkadza jednak promien skretu, ktory jest za duzy.

Średnie oceny RENAULT CLIO

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
60.00%
głosów 33
Raczej tak
23.64%
głosów 13
Trudno powiedzieć
9.09%
głosów 5
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
7.27%
głosów 4
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.3/10
Układ kierowniczy
7.9/10
Hamulce
8.6/10
Parkowanie
8.8/10
Napęd
Elastyczność
8.0/10
Skrzynia biegów
7.9/10
Silnik
8.3/10
Przyspieszenie 0-100km
7.4/10
Przyspieszenie 60-120km
7.5/10
Przyspieszenie 80-120km
7.6/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.9/10
Resorowanie z obciążeniem
7.3/10
Fotele przednie
8.2/10
Fotele tylne
7.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.7/10
Wyciszenie
7.2/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.9/10
Przestrzeń z tyłu
6.6/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.1/10
Bagażnik
7.1/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.0/10
Możliwość aranżacji
6.7/10
Karoseria
7.6/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.9/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.7/10
Widocznośc do tyłu
8.1/10
Widoczność w lusterkach
8.7/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.4/10
Elektronika
6.2/10
Naprawy
Niezawodność
6.2/10
Koszty napraw
5.3/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
15
Komfort jazdy
8
Niezawodność
6
Napęd
5
Widoczność
2
Układ jezdny
2
Inne
1
Nadwozie
1
Wnętrze
1
Nic
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
16
Wentylacja i ogrzewanie
4
Awaryjność
4
Napęd
2
Układ jezdny
2
Spalanie
2
Widoczność
2
Komfort jazdy
2
Wnętrze
1
Nadwozie
1
Inne
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Renault Clio brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Hyundai ix20.

Renault Clio

Renault Clio

Hyundai ix20

Najciekawsza opinia użytkownika o Renaulcie Clio

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 135

Renault Clio II faza 1 1900 1.9 D 65KM 1999r. hatchback

Ocena ogólna

Problemem jest instalacja elektryczna tzn np tylne światła w których często gubi się masa. Styk masy jest pojedynczy nie jak np w Astrze podwójny i bardzo wąski. Problemem jest też rozwiązanie świec żarowych w których prąd doprowadzany jest tylko do jednej świecy a później rozdzielany właśnie od niej. Powoduje to że praktycznie co roku trzeba je wymieniać w zimie. Da się co prawda zapalić auto przy uszkodzonych 2 świecach do tem ok -10 C ale nie jest to łatwe i przyjemne. koszt świec ok 120 za komplet. Problemy są też z zawieszeniem z tyłu. Przy jeździe z dużym obciążeniem łatwo jest zostawić kawałki sprężyn na asfalcie. Ja wymieniałem je praktycznie co 2 lata.

Układ napędowy

No cóż przy masie 1100 kg i tej mocy rewelacji nie można się spodziewać. Jednak silnik jest bardzo elastyczny ma bardzo dobry moment obrotowy. Brakuje kilku koników na autostradzie max 140 Km /h. Licznik powyżej 100 na godzinę zawyża prędkość o jakieś 10-15 %. No ale człowiek się cieszy że jedzie 155.

Widoczność

Bardzo dobra widoczność z przodu. z tyłem jest ciut gorzej. Lusterka asferyczne praktycznie wyeliminowały martwe pole.

Komfort

Tak jak już pisałem resorowanie jest bardzo dobre na klasę samochodu o jeden półkę wyżej. Problem zaczyna się przy pełnym obciążeniu. Problem jest z sprężynami na tylnej belce. Bardzo często pękają jednak na szczęście łamią się skrajne zwoje co umożliwia spokojną jazdę do warsztatu nie spiesząc sie specjalnie. Cena ok 150 za sztukę. Fotele przednie są dobrze wyprofilowane i ładnie trzymają na zakrętach. Co do wyciszenia to mogło być ciut lepiej.

Nadwozie

Mam prawie 2 metry wzrostu a fotel nigdy nie ustawiałem do końca bo mi brakowała rąk. :) Z tyłu może być ciasno ale da się przeżyć. Miejsca pod sufitem jest dużo. Regulowana kierownica i fotel w 2 płaszczyznach zapewniają komfort. Dostęp do przełączników i sterowania ogrzewaniem dobry. Bagażnik jest całkiem spory, po złożeniu kanapy tylnej przewiozłem 3 materace 200x90 cm 7 lamp i regał z wieszakiem + 2 osoby z przodu. Wykończenie : plastik który nie jest zbyt przyjemny szczególnie w zimie gdy z twardnieje. Aranżacja - nie rozumiem pytania , można powiesić choinkę zapachową, lampkę pod sufitem itp ;)Plastikowe błotniki są bardzo fajnym pomysłem, po 7 latach pojawiły się male zalążki rdzy przy mocowaniu drzwi z przodu.

Układ jezdny

Bardzo dobrze oceniam układ jezdny. Jak na samochód w swojej klasie rewelacyjnie wychwytuje wszystkie nierówności. Także trwałość zawieszenia jest zaskakująco dobra. Przejechałem nim 40 tys km po wrocławskich dziurach i po za wymianą gumek jednej tulejki na wahaczu nie trzeba było nic robić. Hamulce w tym modelu z ABSem są rewelacyjne, działają jak brzytwa. Problemów z parkowaniem nie miałem po zamontowaniu czujnika cofania. Polecam wszystkim szczególnie tym co pożyczają samochód żoną.

Wentylacja i ogrzewanie

Nie paruje, nagrzewa się może nie zbyt szybko ale w samochodzie jest ciepło zimą a temperatura jest stabilna i łatwa do regulacji.

Zobacz również opinie:

Renault Clio: coupe, hatchback, kombi, sedan (limuzyna)

Renault Clio: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Renault Clio: 1.1, 1.2, 1.4, 1.5, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2

Renault Clio: 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991